جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش نصب کولر گازی

آیا می دانید که بسیاری از ایرادها و مشکلات کولر گازی و اسپلیت، ناشی از نصب اشتباه دستگاه است؟ نصب کولر گازی یک عملیات چند مرحله ای است که تمامی بخش های آن باید با مهارت و دقت بالا انجام شود. اگر هریک از اجزاء به درستی نصب نشوند، باید منتظر بروز مشکلات جدی در روند کولر باشید. آموزش نصب کولر گازی، مطلبی است که ضمن تشریح مراحل انجام این کار، شما را با نکات و جزئیات نصب کولر هم آشنا می کند. البته نصب اسپلیت و کولر گازی کاری نیست که کاربران بتوانند آن را انجام دهند. این کار علاوه بر مهارت، نیاز به استفاده از ابزار و تجهیزات ویژه ای دارد و باید توسط نصاب های حرفه ای و با تجربه انجام شود. نمایندگی تعمیرات کولر گازی مرکز سخت افزار ایران در خدمت شماست تا تخصصی ترین سرویس ها را در زمینه نصب و راه اندازی انواع مدل های کولر گازی به دارندگان این دستگاه ارائه دهد. برای آشنایی با نحوه نصب کولر گازی، مراحل انجام این کار و نکات مهم آن از شما عزیزان دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه کنید.

آموزش نصب کولر گازی

فیلم آموزش نصب کولر گازی

نصب کولر گازی به این صورت است که یک سری مراحل و اقدامات به ترتیب انجام می شوند تا اجزاء داخلی و بیرونی کولر به درستی نصب و راه اندازی شوند. به عنوان مثال برای این که پنل داخلی زمین نیفتد، اول پایه های آن روی دیوار نصب و تراز می شوند. پس از وصل کردن لوله ها و اتصالات و کابل ها، پنل بیرونی یا کندانسور نصب می شود. در نهایت گاز به کولر تزریق شده و دستگاه روشن و تست می شود. برای این که بیشتر و بهتر با این فرایند آشنا شوید، می توانید از فیلم آموزش نصب کولر گازی کمکم بگیرید. در این فیلم شما مراحل نصب و راه اندازی کولر گازی را به طور کامل مشاهده می کنید. البته دیدن فیلم آموزشی به هیچ عنوان برای نصب کردن کولر گازی کافی نیست. شما باید برای نصب و راه اندازی درست و بی نقص این دستگاه، از نصاب های حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید.

مراحل نصب کولر گازی

نصب یونیت داخلی کولر گازی

اولین مرحله ای که در آموزش نصب کولر گازی آموزش داده می شود، نصب یونیت یا پنل داخلی است. این پنل در داخل اتاق نصب می شود و وزن بالایی دارد. بهترین جا برای نصب یونیت داخلی، روی دیوار است. در اطراف پنل داخلی باید حداقل ١۵ سانتی متر فضای باز وجود داشته باشد و نیز پنل باید در ارتفاع 2 متری از سطح زمین قرار بگیرد. به هیچ عنوان یونیت داخلی کولر گازی یا اسپلیت را در نزدیکی منابع حرارتی همچون بخاری، رادیاتور و … نصب نکنید. نصاب پس از نصب پایه ها برای اطمینان از استاندارد بودن آنها از تراز استفاده می کند.

نصب باکس پنل کولر گازی

پس از نصب پنل داخلی، نوبت به نصب باکس پنل برای چینش و اتصال راحت تر لوله ها می رسد. برای اجرا این مرحله نصب کولر گازی، سوراخ هایی در دیوار ایجاد می شود که تعداد و اندازه آنها بستگی به نوع و اندازه لوله ها و فاصله پنل های داخلی و بیرونی با یکدیگر دارد. نکته مهم این است که سوراخ باید به سمت پایین و بیرون حرکت کند تا زهکشی به خوبی انجام شود. پس از آن، لوله ها نصب و به پنل های داخلی و بیرونی وصل می شوند.

چک کردن اتصالات الکتریکی

مرحله بعدی که در آموزش نصب کولر گازی انجام شده و اهمیت بسیار زیادی دارد، بررسی و چک کردن اتصالات الکتریکی است.  نصاب باید پوشش پنل را بردارد و از اتصال سیم های کابل به پایانه های پیچ و همچنین از تطبیق آنها با نمودار یونیت مطمئن شود. اگر این مرحله درست و کامل انجام نشود، ممکن است کابل ها ایرادی داشته باشند و نصاب متوجه آنها نشود. در این صورت احتمال بروز اتصالی و مشکل در روند کاری کولر وجود دارد.

نصب کندانسور کولر گازی

بعد از آنکه پنل داخلی، کابل ها و لوله ها نصب شدند، باید کندانسور کولر گازی نصب شود. کندانسور نام دیگر پنل بیرونی کولر است که باید در محیطی شبیه به بالکن یا پشت بام نصب شود. نکته ای که در مورد نصب کندانسور وجود دارد این است که این قطعه باید در محیطی بدون گرد و خاک نصب شود. کندانسور باید از تابش مستقیم نور خورشید دور باشد و اطراف آن حداقل 30 سانتی متر فضای آزاد وجود داشته باشد. بهتر است سطح زیرین پنل بیرون کولر گازی کاملا صاف باشد تا از ساییدگی پایه ها و سروصدا در حین کار جلوگیری شود. برای نصب کندانسور، باید اول سیم کشی مطابق با دستورالعمل سازنده انجام شود. سپس هوا و رطوبت از مدار خارج شده و سرپوش دریچه های دوراهه و سه راهه و شیر سرویس برداشته می شود. در نهایت عملیات وکیوم انجام شده و کندانسور عایق بندی می شود.

شارژ گاز کولر گازی

آخرین مرحله در آموزش نصب کولر گازی، مربوط به شارژ گاز است. گاز فریون عامل اصلی خنک کنندگی کولر گازی و اسپلیت است و در محصولات جدید و آکبند وجود ندارد. باید پس از پایان مراحل نصب، مقدار مورد نیاز از این گاز را به دستگاه تزریق کنید تا قابل راه اندازی شود. نصاب بسته به مدل کولر و ظرفیت آن، یکی از روشهای شارژ گاز را انتخاب و اجرا می کند. پس از پایان عملیات شارژ گاز، می توانید از کولر گازی خود برای خنک کردن محیط استفاده کنید.

نمایندگی تعمیرات کولر گازی

نمایندگی تعمیرات کولر گازی، مرکزی تخصصی است که انواع سرویس های تعمیراتی این محصول را به کاربران ارائه می دهد. این مرکز دارای مجموعه ای پیشرفته از تجهیزات و ابزار آلات تعمیراتی است که به ارتقا سطح کیفی خدمات کمک شایانی کرده اند. تعمیرکاران فعال در این نمایندگی جزء مجرب ترین تکنسین های تعمیر کولر گازی هستند و توانایی تشخیص و رفع کلیه مشکلات و معایب این محصول را دارا می باشند. به سبب موارد ذکر شده، شما کاربران عزیز می توانید اطمینان داشته باشید که محصول مورد نظرتان در این مرکز به تخصصی ترین شکل ممکن ترمیم خواهد شد. همکاران ما در راستای تحقق شعار مشتری مداری به عنوان هدف اصلی نمایندگی تعمیرات کولر، تلاش می کنند و بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه می دهند.

4.7/5 (3 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.