جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعویض ال سی دی تلویزیون

امروز شاید بتوان گفت در هر خانه ای حداقل یک دستگاه تلویزیون وجود دارد و این دستگاه به جزیی جدا ناپذیر از زندگی انسان ها در تمام جهان تبدیل شده است.تلویزیون ها از قدیم تا به حال دچار تغییر و تحول بسیار بالایی شده اند که میتوان آن را نمود انقلاب عظیم تکنولوژی دانست. از اولین و ابتدایی ترین نسل تلویزیون های سیاه و سفید گرفته تا تلویزیون های سی ار تی و ال سی دی و ال ای دی و نسل جدید تلویزیون های 3دی در اینچ های مختلف،با شیوه های کاری بسیار متفاوت.

طبیعی است که تلویزیون هم مانند همه ی قطعات الکترونیکی با خرابی روبرو میشود.که به دلایل خیلی متفاوتی ممکن است ،رخ دهند. و در انواع و اقسام دسته بندی میشوند. در این مطلب قصد داریم راجع به خرابی های پنل ال سی دی و تعویض ال سی دی تلویزیون صحبت کنیم که امروزه مشکل متداولی برای کاربران محسوب میشود. 

تعویض ال سی دی تلویزیون

نحوه تعویض ال سی دی تلویزیون

میتوان مشکلات پنل را از بزرگ ترین مشکلات تلویزیون ها دانست که در انواع اشکال ممکن است رخ دهند.گاهی ممکن است دلیل خارجی خاصی در ایجاد این خرابی ها دخیل نباشد و تنها استفاده ی طولانی مدت و گرما میتواند این اتفاق را رقم بزند. البته بعضی مدل ها با پنل های کم کیفیت بیشتر در معرض این خرابی قرار دارند. 

همچنین تمامی نمایشگرها از لپ تاپ گرفته تا تلویزیون با احتمال رخ دادن این نوع از خرابی روبرو هستند. گاهی تنها راه حل پیش روی این مشکل تعویض ال سی دی تلویزیون میباشد. خرابی هایی که مربوط به پنل ال سی دی در شکل های متفاوتی خود را نشان میدهند.

برای تعمیر تلویزیون آب خورده خود کلیک کنید

گاهی ممکن است به صورت خطوط افقی اضافی در تصویر ظاهر شوند. از مشکلات دیگر، میتوان اختلال در تصاویر و به هم ریختگی آن را ذکر کرد. مشکل سوم که ممکن است به آن برخورده باشید تاریک و تیره نشان دادن تصویر می باشد که در این مورد هم معمولا چاره ای جز تعویض پنل ال سی دی وجود ندارد. مشکل چهارم اما شامل  به هم ریختگی رنگ ها میباشد، گاهی ممکن است رنگ های غیر عادی به نمایش گذاشته شود،که این مشکل به ابتدایی ترین لایه ی پنل باز میگردد و متاسفانه ، در این مورد هم هیچ چاره ای جز تعویض پنل ال سی دی وجود ندارد.

مشکل پنجم مربوط به سوختگی پیکسل ها میباشد این پیکسل ها به صورت گروهی و توسط ترانزیستورهایی کنترل میشوند که در صورت ایجاد هر گونه مشکل در این قسمت پیکسل ها به حالت خاموش در می ایند و به آن ها پیکسل سوخته گفته میشود. حالت دیگری هم وجود دارد که به آن روشن ماندن پیکسل میگویند که شامل مشکل در فیلتر آن ها میشود و باعث میشود دسته ی پیکسل ها به حالت روشن باقی بمانند. البته  در تکنولوژی های جدید این مشکل کمتر بروز میکند. چرا تصویر تلویزیون سیاه می شود؟

شکستگی های پنل تلویزیون

از مشکلات دیگر میتوان به شکستگی های پنل تلویزیون اشاره کرد که در اثر ضربه ایجاد میشود. ساختار تلویزیون های جدید بر خلاف مدل های قدیمی لامپ تصویر دار که صفحه نمایش از جنس شیشه بود و ضخامت قابل توجهی داشت و در مقابل شکستگی بسیار مقاوم بود، از جنس طلق و شیشه میباشد و به راحتی با ضربه های هرچند جزیی ممکن است بشکند و این شکستگی به صورت خطوط افقی و عمودی خود را نشان دهد.

میتوان گفت ،در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی حساس ترین و آسیب پذیرترین قطعه ی دستگاه در بیرونی ترین نقطه قرار گرفته است و در صورت بروز آسیب های فوق الذکر نیازمند به تعویض ال سی دی تلویزیون میباشیم. مشکل قابل ذکر دیگر آب خورگی پنل میباشد. توجه داشته باشید که در این موارد استفاده از سشوار و وارد کردن کاغذ برای خشک کردن رطوبت و اقدامات این چنینی بیشتر باعث خرابی میشود تا جبران آن.

تعمیر پنل تلویزیون خود را به ما بسپارید

نمایندگی تعمیر تلویزیون

طبیعتا خرابی تلویزیون اتفاق ناخوشایندی برای صاحب آن رقم میزند به خصوص اگر این خرابی شامل اختلال در پنل ال سی دی باشد و کاربر را مجبور به تعویض ال سی دی تلویزیون خود کند. چرا که پنل ال سی دی از گران ترین قسمت های این دستگاه محسوب میشود. اما ما خبرهای خوشی برای شما داریم.

در صورت بروز مشکلات این چنینی شما میتوانید از طریق ارتباط با متخصصان حرفه ای ما در جریان ریز به ریز هزینه ها ی  تعویض و تعمیر تلویزیون قرار بگیرید و با راه های مقرون به صرفه تری روبه رو باشید. این مرکز طی سال ها تجربه و دانش، مفتخر است به ارائه بهترین و حرفه ای ترین خدمات تشخیص و تعمیر تمامی مشکلات تلویزیون همچنین تعمیرات در این مرکز محدود به برند خاصی نیست و از تمامی خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم خانگی پشتیبانی میکند.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری