جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعویض فیلتر آب یخچال

تعویض فیلتر آب یخچال از جمله کارهایی است که هراز چندگاهی باید صورت بگیرد چرا که بسیاری از یخچال ها از آب مستقیم شهر تغذیه می کنند و به همین دلیل پس از مدت زمانی رسوبات آب عملکرد آب سرد کن یا یخساز را با مشکل مواجه خواهد کرد. بهتر است برای افزایش کیفیت آب یخچال و درست عمل کردن آب سرد کن هرازچندگاهی اقدام به تعویض آن کنند. این فیلتر باید با توجه به مدل یخچال خریداری شود. بهتر است این فیلتر ها را هر شش ماه یکبار تعویض کنید.

تعویض فیلتر آب یخچال

انواع فیلتر آب یخچال

فیلتر ها عموما در دو نوع پلی پروپیلن و کربنی با عنوان فیلتر داخلی و خارجی وجود دارند. فیلتر نوع اول یعنی الیاف پروپیلن حذف گل و لای، آهک، رسوبات، جلبک، ذرات فیزیکی و …. را بر عهده دارد و آب را زلال می کند. فیلتر نوع دوم که از جنس کربن فعال است برای حذف مواد شیمایی و آلاینده ها، کلر و ترکیبات کلر، طعم، مزه آب ، بو و…مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اهمیت تعویض فیلتر آب یخچال انواع فیلتر دیگر وارد بازار شده است از قبیل فیلتر طعم و رایحه، قیلتر نیترات، فیلتر معدنی، فیلتر کلرو باکتری. این فیلتر ها با قابلیت تبدیل آب به معدنی و آنتی باکتریال کردن آن را دارند که موجب سلامت آب می شود.

زمان تعویض فیلتر آب یخچال

 به دلیل اهمیت تمیز و سالم بودن آب یخچال مورد استفاده ی خانواده ها، بهتر است هر چند وقت یکبار به فکر تعویض فیلتر آب یخچال باشند. چرا که آب در طول مسیر گذر از شیر آب تا آب سرد کن مسیری پر فراز و نشیب از لوله های فولادی، مسی و پلاستیکی را می گذارند و دچار ناخالصی می شود. اگر تعویض فیلتر آب یخچال به موقع انجام نشود به دلیل تجمع آلاینده ها، بو و طعم آب نا مطبوع شده و برای سلامتی خانوار مضرر خواهد بود. اگر کاربر به دنبال فیلتر اورجینال برای تعویض باشد به طور قطع تا شش ماه نیازی به تعویض فیلتر آب یخچال نخواهد داشت. پس زمان تعویض فیلتر به کیفیت آن بستگی دارد. عموم فیلتر هایی که در بازار وجود دارند تا شش ماه دارای تاریخ مصرف می باشند و بعد از آن باید تعویض شوند. تکنسین های نمایندگی فروش یخچال برای تعویض فیلتر شما نمونه ای اورجینال را جایگزین می کنند که تا یک سال ضمانت شده و نیازی به تعویض ندارد.

طریقه ی تعویض فیلتر آب یخچال

طریقه ی تعویض فیلتر آب یخچال

تعمیرات یخچال و تعویض قطعات معیوب آن، نیاز به دقت و مهارت بالا دارد. در این مطلب کوشیده ایم به صورت مختصر و مفید طریقه ی تعویض فیلتر آب یخچال را بیان کنیم با ما همراه باشید.

  • در صورت قرمز یا صورتی شدن چراغ فیلتر زمان تعویض آن فرا رسیده است
  • شیر آب ورودی یخچال را ببندید
  • اگر قبلا فیلتر بیرونی داشته اید، واشر قرمز رنگ را با انگشت شست بگیرید و دو سر لوله را بیرون بکشید در غیر این صورت لوله را با قیچی ببرید.
  • فیتینگ ها را داخل کرده و محکم کنید.
  • برای تعویض فیلتر آب یخچال سمت راست فیلتر، لوله ای که از شیر آمده را وارد کنید. یک ظرف بزرگ زیر آن قرار دهید. شیر آب را باز کرده تا آب سیاه ناشی از کربن درون فیلتر خارج شود در پایان شیر را بسته و این عمل را در سمت چپ تکرار کنید.
  • در نهایت شیر آب را باز کنید.
  • بعد از تعویض فیلتر آب یخچال چراغ تعویض فیلتر روشن خواهد شد برای خاموش کردن آن باید یخچال را ریست کنید.
  • ریست کردن در مدل های مختلف یخچال متفاوت است. برای مثال در یخچال ال جی، دکمه ی ice type و child lock یا دکمه ice water یا دکمه alarm یا دکمه reset را به مدت سه ثانیه نگه دارید ریست اتفاق می افتد.

گارانتی تعویض فیلتر یخچال

اگر تعویض فیلتر یخچال در موارد ذکر شده ی گارانتی یخچال شما باشد در مدت زمان گارانتی می توانید تعویض فیلتر را به صورت رایگان انجام دهید. این موضوع در شرایطی است که فیلتر یخچال به دلیل آسیب های فیزیکی خراب نشده باشد!

تعویض فیلتر یخچال در مرکز سخت افزار  ایران همراه با گارانتی انجام می شود. ما با تضمین تعویض فیلتر یخچال ، به شما یک گارانتی استثنایی ارائه می‌دهیم. اگر فیلتر یخچال شما نیاز به تعویض داشت، به راحتی می‌توانید آن را تعویض کنید و از بهترین عملکرد یخچال خود لذت ببرید. همچنین می توانید از خدمات پس از فروش و مشاوره های رایگان ما بهره مند شوید.

نمایندگی تعمیرات یخچال

نمایندگی تعمیرات یخچال یکی از واحدهای فعال نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی است. این واحد با ارائه ی خدمات متنوع نرم افزاری و سخت افزاری انواع یخچال مدرن و قدیمی توانسته است به عنوان برترین تعمیرات یخچال در ایران تبدیل شود. تکنسین های این واحد با پشتوانه ی آرشیو بزرگ قطعات، دست به تعمیر سخت ترین مشکلات یخچال می پردازند و همیشه سربلند کار را به اتمام می رسانند. نمایندگی تعمیرات یخچال علاوه بر رعایت اصول استاندارهای جهانی تعمیرات، گارانتی تعمیرات نیز به مشتریان ارائه می دهند تا در صورت تکرار مشکل به صورت رایگان اقدام به تعمیر دوباره ی دستگاه کنند. مدیران با تجربه ی این واحد تکنسین های خود را به جدیدترین دستگاه ها و تجهیزات عیب یابی و تعمیر مجهز کرده اند تا سدی مقابل روند تعمیرات آن ها وجود نداشته باشد.

5/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.