جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی

تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی از جمله اقداماتی است که اگر توسط کاربر با دقت و ظرافت همچنین به وسیله ی ابزارالات مناسب صورت بگیرد کار چندان دشواری نیست. امروزه ماشین لباسشویی به یکی از پر کاربردترین لوازم خانگی تبدیل شده است. تمام هدف تولید کنندگان، پیشرفت هر روزه ی این دستگاه در کنار کم مصرف شدن و همسو بودن با محیط زیست است. لاستیک دور درب ماشین لباسشویی مثل دیگر قطعات این دستگاه نقش مهمی در روند شستشو انجام می دهد. به طور کلی می توان محصولی چون ماشین لباسشویی را یک سیستم هماهنگ دانست که در صورت خرابی یک قطعه، محصول بالکل به یک دستگاه بی مصرف تبدیل شود.

تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی

علائم خرابی لاستیک درب لباسشویی

  • سیاه شدن لاستیک دور درب

رطوبت منجر به سیاه شدن می شود پس بعد از هر بار شستشو درب ماشین را باز بگذارید و لاستیک را خشک کنید.

  • کپک زدن لاستیک

حتما رطوبت لاستیک را بگیرید که از تجمع باکتری و قارچ ها جلوگیری شود.

  • گیر کردن لاستیک دور درب به آبکش

لاستیک دور درب را به وسیله ی جرم گیر تمیز کنید.

  • پاره شدن و پوسیده شدن لاستیک دور درب

در این وضعیت تنها راه تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی است. در غیر این صورت آب مشاین لباسشویی به مقدار قابل توجهی نشتی پیدا خواهد کرد.

با آگاهی از روش های نگهداری از ماشین لباسشویی می توانید، از مشکلات پر هزینه جلوگیری کنید.

انواع لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

همانطور که علم پیشرفت می کند تا فناوری های ابزارها و دستگاه های مختلف را تحت شعاع قرار دهد، لاستیک دور درب ماشین لباسشویی نیز تغییراتی پیدا کرد. به طور کلی می توان گفت این قطعه در سه نوع مختلف در بازار وجود دارد که در هنگام تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی باید به نوع آن دقت داشت.

  • لاستیک دور درب ساده: 

تعمیر یا تعویض این لاستیک به دلیل نداشتن شیار و ساده و معمولی بودن از انواع دیگر ساده و آسان تر است.

  • لاستیک دور درب تک سوراخ: 

دارای یک شیار برای گردش آب است. نوع سیستم شستشوی ماشین لباسشویی هایی که دارای این نوع لاستیک می باشند به این گونه است که لاستیک با یک شلنگ به محفظه جاپودری متصل است و در تایم شستشو از این سوراخ آب بر روی لباس ها ریخته می شود.

  • لاستیک دور درب چراغ دار: 

از جدیدترین نوع لاستیک دور درب می باشند که دو شیار در آن ها وجود دارد و نسبت به سایر لاستیک ها بزرگ تر می باشند. یک سوراخ برای سیستم گردش آب و دیگری برای لامپ ماشین لباسشویی ایجاد شده است. تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی در این مدل کار بسیار دشوار و تخصصی است و باید از یک تعمیرکار ماهر یاری گرفت.

مراحل تعویض لاستیک درب لباسشویی

در هر صورت اگر لاستیک درب ماشین لباسشویی شما دچار مشکلی حاد شد اقدام به تعویض آن کنید. در ادامه مراحل تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی به طور کامل بیان شده است با ما همراه باشید. کاربران می توانند برای جلوگیری از هزینه ی تعویض، یا در صورت پیدا نشدن نوع لاستیک، در مراحل پایانی تعویض به جای گزین کردن لاستیک را 180 در جه بچرخانید تا محل آسیب دیده به بالای درب جا به جا شود.

  1. قطع برق ماشین لباسشویی
  2. از لوازم نوک تیز تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی استفاده نکنید
  3. باز کردن دوپیچ عقب ماشین لباسشویی برای برداشتن درب بالایی دستگاه
  4. باز کردن پیچ های پشت پنل جلویی بدون صدمه وارد کردن به برد ماشسین لباسشویی
  5. بیرون کشیدن جا پودری و آزاد کردن خار آن
  6. باز کردن تمام پیچ های روی قاب که زیر جا پودری قرار دارد
  7. جدا کردن تمام کابل های متصلبه برد بدون صدمه رساندن به آن
  8. آزاد کردن خارهای بالایی قاب جلویی
  9. بیرون آوردن قاب جلویی ماشین لباسشویی
  10. باز کردن درب و پیچ های پمپ تخلیه و فیلتر
  11. جدا کردن لاستیک (برای تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی دقت داشته باشید که این قطعه به وسیله ی سیم گرد و یک فنر به اطراف وصل است. یکی به دیگ و دیگری به بدنه جلویی. برای باز کردن طرفی که به بدنه وصل است باید فنر را کمی باز کرد تا سیم کاملا از دور لاستیک خارج شود)
  12. باز کردن پیچ میکرو سوئیچ درب و جدا کردن کابل متصل به آن
  13. خارج کردن کامل قاب جلویی
  14. سیم و فنر متصل به دیگ را خارج کرده و لاستیک نو را جایگزین کنید
  15. انجام تمام مراحل به صورت برعکس برای بستن ماشین لباسشویی
  16. مراحل تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی پایان یافت
مراحل تعویض لاستیک درب لباسشویی

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی علاوه بر تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی خدمات تخصصی در زمینه ی تعمیر و تعویض سایر قطعات(مکانیکی- الکترونیکی) ارائه می دهد. تکنیسن های دوره دیده ی ما قادرند هر مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری دستگاه را به راحتی شناسایی کنند و در کوتاه ترین زمان به وسیله ی بهترین و نوین ترین دستگاه ها بر طرف سازند. این مرکز تنها نمایندگی تعمیرات است که در کنار فروش محصولات اصل و اورجینال ماشین های لباسشویی با برندهای مختلف، آرشیو قابل توجهی از قطعات اورجینالِ ساخته شده در کمپانی تهیه کرده تا در صورت نیاز، تعمیرکاران در روند تعمیرات به کار ببرند. ما کیفیت را در کنار سرعت عمل گرد آورده ایم تا شما با صرف کمترین هزینه از آن بهره مند شوید.

نمایندگی لوازم خانگی

نمایندگی لوازم خانگی با سال های تجربه دریافته است که یک مرکز مجهز باید واحدهای فروش، مشاوره و تعمیر خود را جدا کند. زیرا تنها در این صورت است که مشتری می تواند در کوتاه ترین زمان، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند.نمایندگی لوازم خانگی بانک ارزشمندی از قدیمی ترین تا مدرن ترین لوازم خانگی را در مرکز فروش خودگردآورده است تا مشتری بتواند بر اساس نیاز و سلیقه ی خود به انتخاب دست بزند.

تکنسین های توانای در واحدهای تعمیرات این نمایندگی به صورت مجزا با زیرمجموعه های تخصصی تر، آمادگی شبانه روزی خود را برای تعمیر لوازم خانگی با برندهای مختلف اعلام داشته اند. تجربه در کنار دستگاه های مدرن عیب یابی و تعمیر موجب شده است تا تعمیرکاران ما از پس برطرف کردن هر مشکل نرم افزاری و سخت افزاری لوازم خانگی برآیند.

5/5 (3 امتیاز)
اشتراک گذاری