جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

قطعات ماشین ظرفشویی

قطعات ماشین ظرفشویی در یک هارمونی هماهنگ به کار دستگاه ، جامه ی عمل می پوشانند. ماشین ظرفشویی که امروزه به عنوان یکی از حیاتی ترین لوازم خانگی در خانه ها قد علم کرده است از قطعات متعدد الکترونیکی و مکانیکی تشکیل شده است. این قطعات بر اساس یک برنامه ی از پیش تعیین شده، روند شست و شوی را انجام می دهند.

این دستگاه هر روزه شاهد تغییرات جزیی و کلی می باشد تا هر چه بیشتر در وقت و هزینه ی مشتریان صرفه جویی کند. این ماشین بر اساس ظرفیت تعداد ظروف به دو نوع خانگی و صنعتی تقسیم می شود. ما در این مبحث به بررسی قطعات ماشین ظرفشویی پرداخته ایم تا آشنایی نسبتا عمیقی برای کاربران این دستگاه ایجاد شود.

قطعات ماشین ظرفشویی

نمایندگی تعمیرات ظرفشویی

نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی خود را به جدیدترین تکنولوژی تعمیراتی روز دنیا بر اساس استاندارهای جهانی مجهز کرده است تا در پروسه ی تعمیر قطعات ماشین ظرفشویی دچار ضف یا ناتوانی نباشد. در این مرکز، تعمیر انواع ماشین ظرفشویی در برندهای مختلف پذیرفته می شود. برای نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی هیچ مشکلی نیست که قابل برطرف کردن نباشد. در این واحد بهترین و متخصص ترین تکنسین های ایران کنار هم گرد آمده اند تا ناممکن ها را ممکن کنند.

نمایندگی تعمیر ماشین ظرف شویی ابتدا به صورت تخصصی به بررسی همه جانبه ی ماشین ظرفشویی شما می پردازد. سپس مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه شما را شناسایی کرده در پایان هزینه و زمان لازم برای تعمیر را در اختیار مشتری قرار می دهد.

انواع قطعات ماشین ظرفشویی

آشنایی با قطعات ماشین ظرفشویی به کاربر کمک می کند تا در صورت بروز مشکل به راحتی منبع آن را یافته و با مراجعه به تکنسین اطلاعات کافی و درستی را در اختیار تعمیر کار قرار دهد تا روند عیب یابی و تعمیر به سرعت پیش برود. در ادامه ی مطلب شما می توانید با عمده ترین قطعات مکانیکی و الکترونیکی ماشین ظرفشویی آشنا شده و شرح کوتاهی از عملکرد آن ها را در دستگاه مشاهده بفرمایید. با ما همراه باشید.

  • برد الکتریکی: به طور کلی عملکرد دستگاه و قطعات ماشین ظرفشویی در دوره ی شستشو، به عهده ی برد است. برد ممکن است در اثر اتصالی دچار سوختگی گردد. برد در صورت خرابی قطعات ماشین ظرفشویی، ارورهای مخصوص هر قطعه را به کاربر نشان می دهد.
  • درخت سیم کشی : فرامین برد را به تمام اجزای ماشین انتقال می دهد و بالعکس.
  • تایمر: تایمر یا زمان سنج زمان مشخص شده برای کارکرد دستگاه را تعیین می کند.
  • سنسور: دمای آب را حس کرده و به برد انتقال می دهد تا فرمان قطع المنت صادر شود.
  • هیتر لوله ای و ترموستات: وظیفه ی گرم کردن آب را توسط المنت کف بر عهده دارد.
  • المنت کف: آب عبوری از داخل پمپ شستشو را گرم می کند.
  • شیر برقی شلنگ دار: این قطعه از قطعات ماشین ظرفشویی آب ورودی به داخل دستگاه را کنترل می کند. عمل شیر برقی به وسیله ی قطع و وصل جریان الکتریکی که توسط هیدروستارت انجام می شود شیر برقی از قطعاتی تشکیل شده است: خروجی آب، هسته فلزی متحرک، ممبران، سیم پیچ مقاومت، صافی آب ورودی، اتصال آب ورودی، بدنه شیر برقی، لاستیک فشار شکن، فنر، لاستیک سر هسته.
  • هیدروستات: سطح آب را در دیگ ماشین ظرفشویی کنترل کرده و از اضافه شدن آب و سرریز کردن آن جلوگیری می کند. این قطعه به صورت دو قلو (دو عدد کنار هم ) در ماشین ظرفشویی نصب شده است. هیدروستارت در سه دوره ی زمانی در ماشین ظرفشویی کار می کند: زمانی که دیگ ماشین ظرفشویی خالی است، دیگ در حال پر شدن است، دیگ پر شده باشد.
  • کیت تنظیم کننده ی قفسه: این قطعه تنظیم کننده به قفسه ی ظروف متصل می شود برای تغییر ارتفاع قفسه استفاده می شود.
  • سوئیچ فولوتر ماشین ظرفشویی: این قطعه در کف ماشین ظرفشویی قرار دارد. اگر دستگاه به هر علتی آب ریزی پیدا کند، آب به کف سینی رسیده و شناور یونولیتی را به بالا هدایت می کند در این حالت میکروسوئیچ عمل کرده و به برد فرمان آب ریزی می دهد و تخلیه دستگاه مدام در حال کار کردن قرار می گیرد پس قطعات ماشین ظرفشویی باید هماهنگ با هم به صورت صحیح کار کنند.
  • موتور شستشوی ظرفشویی: پاشیدن پر فشار محلول شستشو بر روی ظروف بر عهده ی موتور شستشو می باشد. این قطعه یکی از مهمترین قطعات ماشین ظرفشویی است که در طول زمان دچار تغییرات قابل توجهی شده است.
  • پمپ تخلیه: این قطعه برای خروج محلول شستشو وارد عمل می شود. این پمپ مستقیما به کاسه ی شستشو متصل است و آب ماشین را تخلیه می کند.
  • فیلتر یا صافی: محلول شستشو مواد غذایی را از روی ظروف شسته به سمت پمپ شستشو می برد. فیلتر در بین راه محلول شستشو و پمپ تخلیه قرار دارد. موظف است تا محلول شستشو را تمیز کرده بعد به سمت پمپ روانه کند. در دو نوع وجود دارند: فیلتر کف(در کف دیگ واقع شده) و فیلتر لوله ای(در مرکز فیلتر کف قرار گرفته و به داخل فیلتر کف قفل می شود).
  • دستگیره درب: کار خاموش و روشن شدن دستگاه را در هنگام باز و بسته بودن در انجام می دهد.
  • غلطک قفسه ظروف و محورها: کار این قطعه از قطعات ماشین ظرفشویی چسبیدن به قفسه ی ظروف است تا قفسه ها به راحتی به سمت داخل و خارج بچرخند. این غلطک ها باید دائم چک شوند که دچار صدمه ی فیزیکی نشده باشند. در صورت صدمه، این قطعه باید با جایگزینی اصل و اورجینال مناسب دستگاه تعویض شود.
  • مخزن مایع: از دو قسمت مخزن مایع جلا دهنده و جا پودری تشکیل شده است.
عیب یابی قطعات ماشین ظرفشویی

عیب یابی قطعات ماشین ظرفشویی

سلامت قطعات ماشین ظرفشویی بسیار با اهمیت است. هر گونه اختلال در عملکرد این قطعات موجب بی استفاده شدن دستگاه می گردد. بر هر کاربر لازم و واجب است که قطعات ماشین ظرفشویی خود را به خوبی بشناسد و با عملکرد آن ها آشنایی کامل پیدا کند تا در صورت بروز اشکال و اختلال در قطعه سریعا با یک تعمیرکار ماهر تماس گرفته و او را از خطاها و اشکالات دستگاه با خبر کند.

برای این کار بهتر است به تعمیرکاران واحد تعمیرات ماشین ظرفشویی مراجعه کنید که با استفاده از جدیدترین دستگاه های عیب یابی سریعا روند بررسی و تعمیر دستگاه شما را پیش می گیرند. عمده ترین مشکلاتی که در ماشین ظرفشویی بروز می کند به قرار زیر است:

  • نشتی داشتن آب در ماشین ظرفشویی
  • درست کار نکردن صفحه لمسی
  • تمیز نشدن ظرف ها
  • لکه دار شدن ظروف
  • خشک نشدن ظرف
  • سرو صدای زیاد هنگام ظرف شستن
  • بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی
  • تخلیه نشدن آب
  • جمع نشدن آب در لگن ماشین ظرفشویی
  • روشن نشدن دستگاه
  • خاموش شدن دستگاه هنگام ظرف شستن

تعمیر قطعات ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی در طول چند دهه ی اخیر تغییر خاصی را تجربه کرده است. ابتدا باید بدانیم برای تعمیر قطعات ماشین ظرفشویی باید به یک تعمیرکار خبره و آشنا با علم و تکنولوژی روز دنیا مراجعه کنیم تا دستگاه با مشکلات حاد تر مواجه نشود. بهترین کار برای تعمیر قطعات ماشین ظرفشویی مراجعه به تعمیرکاران خبره ی ما در واحد تعمیرات ماشین ظرفشویی است. این مرکز از تیمی خبره تشکیل شده است که به صورت شبانه روزی آماده است تا بهترین خدمات تعمیراتی را در اختیار شما قرار بدهد تا با صرف کمترین هزینه ها بهترین کیفیت را دریافت کنید.

تیم تعمیرات قطعات ماشین ظرفشویی آنقدر زوایای مختلف دستگاه را بررسی می کند  تا راحت ترین و مناسب ترین راه را برای تعمیر قطعه استفاده کنند. این گروه متخصص، معتقداند تا وقتی امکان تعمیر قطعه به شیوه ی درست هست چرا هزینه های اضافی برای تعویض پرداخته شود. تشخیص اینکه یک قطعه نیاز به تعمیر دارد یا تعویض، تنها از دستان پر توان مهندسین ما بر می آید پس بهتر است این وظیفه ی خطیر را به آن ها بسپارید.

تعویض قطعات ماشین ظرفشویی

تعویض قطعات ماشین ظرفشویی نیاز به دستگاه های تعمیراتی پیشرفته دارد تا از صدمات جبران ناپذیر پیش آمده در روند تعمیر جلوگیر کند. واحد تعمیرات ماشین ظرفشویی علاوه بر دستگاه های مدرن عیب یابی و تعمیری، آرشیوی غنی از قطعات اورجینال ساخته شده در کمپانی های معتبر دارد تا در صورت نیاز به تعویض، قطعه ای با کیفیت جایگزین شود تا دستگاه  ملکرد اولیه خود را باز یابد. تیم مختصصی که در این واحد کار می کند شبانه روز در حال آنالیز قطعات ماشین ظرفشویی است تا با تشخیص درست، قطعه را به واحد تعمیرات فرستاده یا در واحد تعویض نگه دارند و با نمونه ی اورجینال جایگزین کنند.

کاربران عزیز می توانند از خدمات متنوع واحد تعمیرات ماشین ظرفشویی نظیر ضمانتنامه های معتبر تعمیراتی و سرویس در محل انواع ماشین ظرفشویی بهره ببرند. به طور قطع این روزها کارها به سمت تخصصی شدن پیش می روند پس بهتر است کار را به کاردان بسپارید.

تعویض قطعات ماشین ظرفشویی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با سال ها تجربه ای که در تعمیر انواع لوازم خانگی به دست آورده به عنوان قدرت اول تعمیرات در ایران  شناخته شده است. در این مرکز تلاش های شبانه روزی تکنسین ها موجب شده است که هیچ سدی جلودار آن ها نباشد. تکسین های آموزش دیده ی ما در واحدهایی مجزا کار تعمیراتی خود را با استفاده از مجهزترین دستگاه ها انجام می دهند تا مسیر عیب یابی، ترمیم، تعمیر و یا تعویض قطعه به درستی پیش رود.

این مرکز با هدف رعایت اصول مشتری مداری تمام همت خود را بر آن داشته است تا مشتریان شاهد کاربرد بهترین قطعات در کنار برترین خدمات و کم ترین هزینه باشند. هدف ما تنها، رضایت شما مشتریان است در زمانی که به استفاده ی دوباره از دستگاه خود می پردازید

4.9/5 (69 امتیاز)
اشتراک گذاری