جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

سرد نکردن یخچال

سرد نکردن یخچال از جمله معضلاتی است که کاربران این وسیله ی پرکاربرد را به خود مشغول می کند. یخچال دستگاهی الکترونیکی است که بر پایه ی سیستم تبرید ساخته و پرداخته شده است. اگر به هر دلیلی گاز مبرد عمل ذوب و انجماد خود را انجام ندهد، انتظار فضای خنک از یخچال فرض محال است. امروزه یخچال ها دارای دو بخش اساسی می باشند: کمپرسور و کندانسور. این دو بخش با جریان دادن گاز مبرد در لوله های اوپراتور به ایجاد سرما در یخچال کمک می کنند.

کمپرسور گرمای یخچال را گرفته و باعث ذوب گاز موجود در لوله های اوپراتور می گردد. این گاز به سمت کندانسور سوق داده شده و در آن جا گرمای آن گرفته می شود و به خارج محیط انتقال می یابد. در بیشتر مواقع ایراد در کمپرسور یخچال ، ترموستات مکانیکی یا دیجیتالی، کندانسور، فیلتر، سیستم برق رسانی، سوختگی موتور و … موجب سرد نکردن یخچال می شود.

دلایل گرم بودن فضای یخچال

همانطور که می دانیم یکی از اختراعات مهم که کمک فراوانی به نوع بشر کرده است یخچال می باشد. این وسیله ی کاربردی در طول تاریخ دچار تحول شده است. در هر صورت یخچال با وظیفه ی ایجاد و نگهداری از مواد غذایی جای خود را در خانه های کاربران باز کرده است. سرد نکردن یخچال از دلایل مختلفی سرچشمه می گیرد.

سیستم تبرید به کاربرده شده در این دستگاه باید کاملا سالم بوده و چرخه ی خود را بدون هیچ کم و کاستی انجام دهد. اگر در قطعات مختلف این دستگاه کوچکترین خللی ایجاد شود به مشکل سرد نشدن یخچال دامن زده و ممکن است در پایان منجر به خرابی دائمی دستگاه شود. دلایل سرد نکردن یخچال به قرار زیر است:

  • سیم کشی معیوب یا نوسانات برق، به هم ریختگی تنظیمات از علل سرد نکردن یخچال است.
  • خرابی واشر درب یا بسته نشدن درست درب یخچال، دمای نا مناسب محیط
  • خرابی در موتور فن کندانسور یخچال ، مشکل در موتور فن اوپراتور، یخ زدن اوپراتور
  • مشکل در برد کنترل دما یا ترموستات از اشکالات مهم در سرد نکردن یخچال است.
  • ایراد رد رله استارت با خازن، کمپرسور معیوب یا کثیف، سیم پیچ های کثیف

رفع مشکل سرد نکردن یخچال

 از شرایط مناسب نگهداری یخچال خود مطمئن شوید. یعنی سیم کشی ساختمان را بررسی  کرده و همیشه از یک محافظ مناسب استفاده نمایید. اگر پس از تنظیم مجدد یخچال، متوجه گرم شدن فضای آن شدید تنظیمات را به حالت اول باز گردانید. همیشه مراقب بدنه و دیگر اجزای یخچال باشید. با بررسی دائمی آن می توانید از بروز مشکل در واشر یا دیگر قسمت های دستگاه اطلاع یابید. درجه بندی این سیستم سرما زا باید طبق دمای محیط انجام بگیرد.

هر ساله اقدام به سرویس کامل دستگاه نمایید تا از حاد شدن مشکلات کوچک و یا بروز اشکالات مختلف جلوگیری نمایید. و در پایان اگر متوجه خرابی موتور فن کندانسور، اوپراتور، برد کنترل دما یا ترموستات، رله استارت، کمپرسور و سیم پیچ های آن شدید به تکنسین های خبره ی نمایندگی لوازم خانگی در کرج مراجعه بفرمایید تا تعمیرات یخچال شما را در کوتاه ترین زمان انجام دهند.

نمایندگی لوازم خانگی

نمایندگی لوازم خانگی در کرج، تهران و شهرستان ها از تیمی توانا و خبره تشکیل شده است که به صورت شبانه روزی در تلاش است تا نیازهای کاربران را برطرف کند. این نمایندگی برای خدمت رسانی بهتر و سریع تر اقدام به واحدبندی مرکز خود کرده است. واحدهای تخصصی مشاوره، فروش و تعمیرات به منظور رفع نیاز کاربران راه اندازی شده اند.

کاربران عزیز می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را در واحد مشاوره نمایندگی لوازم خانگی دریافت کنند و با مراجعه به بخش فروش به خرید دستگاهی اورجینال با گارانتی معتبر و مدت دار اقدام نمایند. همچنین خدمات پس از فروش، نصب و راه اندازی، سرویس کامل لوازم خانگی، تعمیر و تعویض قطعات و تعمیر در محل این محصولات را در واحد تعمیرات دریافت کنند و در قبال هر کدام ضمانت دریافت نمایند. کارشناسان آموزش دیده ی این مرکز تمام همت خود را به کار می برند تا مشکلات متنوع قطعات مکانیکی و الکترونیکی دستگاه را برطرف نمایند.

5/5 (3 امتیاز)
اشتراک گذاری