جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی

تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی یکی دیگر از خدمات تعمیراتی در حوزه تعمیرات لباسشویی است که توسط بهترین و با تجربه ترین تعمیرکاران و تکنسین ها ارائه می شود. میکروسوئیچ درب لباسشویی در حقیقت همان قفل درب دستگاه است. مخصوص آن دسته از لباسشویی هایی است که درب آنها از جلو باز می شود. این سیستم یک سیستم امنیتی است که از باز شدن درب در هنگام کار کردن دستگاه جلوگیری می کند.تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی باید توسط یک مرکز مجاز و مجهز و به کمک تکنسین های ماهر انجام شود؛ در غیر این صورت مشکلات بیشتری را برای شما ایجاد می کند. برای تعمیر آن باید با کارایی و عملکرد آن به خوبی آشنا باشیم تا بتوانیم به درستی عیب یابی کنیم و سپس مسیر تعمیر را انتخاب و اجرا کنیم.

بد نیست بدانید که میکروسوئیچ درب لباسشویی یک زبانه دارد که روی درب تعبیه شده و یک مکانیسم قفل دارد که در پشت پنل جلویی قرار گرفته است. مکانیسم قفل معمولا شامل چند میکروسوئیچ و معمولا یک سیم پیچ قفل کننده و بازکننده موتور واکس است. وقتی برنامه شروع به کار می کند، کنترل ماشین لباسشویی، سلونویید یا موتور واکس را فعال می کند تا از باز شدن درب جلوگیری شود. پس از اتمام شست و شو، کنترل سلونویید باز کننده را فعال می کند یا موتور واکس را غیر فعال می کند تا درب باز شود. طراحی موتور واکس به صورتی است که یک دقیقه طول می کشد تا فعال یا غیر فعال شود. همین اطلاعات اندک کاملا نشان می دهد که مسیر تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی تا چه اندازه ای حساس و پیچیده است.

تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی

نحوه تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی

برای تعمیر ماشین لباسشویی با میکروسوئیچ معیوب، باید تخصص لازم را داشته باشید. با این حال اندکی در این باره برای شما توضیحاتی می دهیم. برای شروع لازم است دستگیره درب را با کمی فشار به طرف خود بکشید تا درب از لاستیک دور خود جدا شود. قوس مخصوص شیشه درب به همراه لاستیک دور آن مسئول آب بندی دیگ هستند. با باز شدن درب لباسشویی، لبه بیرونی لاستیک دور درب، نوع قوس شیشه، قسمت داخلی آبکش استیل و محل قرار گرفتن اهرم ضامن درب به خوبی دیده خواهد شد.

برای جدا کردن لبه لاستیک درب از بدنه لباسشویی، باید فنر بیرونی دور درب را با یک پیچ گوشتی کوچک دوسو به طرف بیرون بکشید تا فنر آزاد شود. با آزاد شدن فنر بیرونی دور لاستیک، فنر را از جای خودش خارج کنید و لاستیک درب را به آرامی از یک طرف از بدنه جدا کنید، توجه کنید که با ورود فشار بیش از اندازه این قطعه دچار آسیب خواهد شد.

در این مرحله از تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی پس از جدا شدن لاستیک آن را در داخل دیگ قرار دهید تا بتوانید به سادگی میکروسوئیچ درب لباسشویی را خارج کنید. پیچ های میکروسوئیچ را باز کنید؛ به علت متصل بودن سیم به میکروسوئیچ در داخل بدنه به صورت معلق می ماند. سپس با یک دست میکروسوئیچ را از پشت بدنه بیرون آورید. توجه کنید اگر درب لباسشویی باز یا بسته نمی شود، میکروسوئیچ مشکل دارد و باید آن را تعویض کنید. می بینید که چه مسیر سخت و پیچیده ای دارد. با اینکه ما خیلی مختصر شرح دادیم، ولی سختی تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی با خواندن همین توضیحات به خوبی مشخص است.

نکات مهم تعمیر میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی مهم است، زیرا مکانیزم قفل یک وسیله ایمنی در دستگاه است؛ با خرابی میکروسوئیچ درب قفل نمی شود؛ موتور کار نمی کند؛ دیگ ماشین لباسشویی نمی چرخد و به طور کلی دستگاه روشن نمی شود. سوئیچ درب به طور معمول در زیر صفحه اصلی قرار دارد. یک پین متصل به درب است که سوئیچ را هنگامی که درب بسته است، فعال می کند. اگر سوئیچ فعال شده باشد، اما هیچ نیرویی برای شروع عملکرد موتور ایجاد نشده باشد، به معنی خرابی میکروسوئیچ درب لباسشویی است.

دستگاه را از برق بکشید و سیم های متصل به سوئیچ را از آن جدا کنید. سپس سوئیچ را با یک اهم سنج بررسی کنید.  سوئیچ درب را دور نریزید و آن را به درستی در سر جای خود قرار دهید، زیرا سوئیچ درب لباسشویی یک ویژگی ایمنی مهم و حیاتی است؛ اگر نباشد، آسیب های جدی به دستگاه وارد می شود. اگر دستگاه شما صفحه دیجیتال دارد، یک کد خطا در این صفحه نشان داده می شود که مربوط به میکروسوئیچ درب لباسشویی است. لازم است درب دستگاه را یک بار باز و بسته کنید.

تعمیر لباسشویی در منزل

تعمیر لباسشویی در منزل یکی از خدمات بسیار مفیدی است که با استقبال زیادی هم روبه رو شده است. حمل و جابه جایی ماشین لباسشویی همیشه سخت و دشوار بوده است. به همین دلیل سرویس ویژه تعمیر لباسشویی در منزل را برای کاربران راه اندازی کرده ایم تا به کمک این سرویس تامین کننده نیاز های مختلف آنها باشیم.

صرف نظر از مدل و برند لباسشویی خود می توانید با واحد تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید و خدمات دریافت کنید. محدودیتی برای ارائه خدمات به کاربران تهرانی و شهرستانی وجود ندارد. تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را جویا شوید.

4.4/5 (8 امتیاز)
اشتراک گذاری