جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی و تعمیر ماشین لباسشویی از جمله مشکلات عمده کاربران این دستگاه است. این دستگاه امروزه به یکی از پرکاربرد ترین لوازم خانگی بدل شده که کاربران بسیاری دائم در پی خریداری مدل های مختلف و پیشرفته آن می باشند تا بیش از پیش در رفاه زندگی کنند. این وسیله ی پر کاربرد به مرور زمان دچار تغییرات و پیشرفت های قابل توجهی شده که می توان از آن ها به کاهش صدا، افزایش ظرفیت و قدرت، کاهش میزان مصرف برق و … اشاره کرد.

لباسشویی از قطعات ریز و درشتی تشکیل شده که به صورت هماهنگ با هم روند شستشوی لباس را پیش می برند. دیگ، مخزنی است که لباس ها در آن قرار گرفته تا شسته شوند. این مخزن به وسیله تسمه یا در حالت پیشرفته تر، گیربکس می چرخد. اگر در هر صورت دیگ چرخش خود را انجام ندهد نه تنها لباس های شسته نخواهند شد بلکه دستگاه دچار مشکل حاد نیز می شود. در این مقاله به نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی پرداخته ایم با ما همراه باشید. 

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

ما آموخته ایم که هر مشکل از منشا خاصی سرچشمه می گیرد. نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی نیز از علت های خاصی سرچشمه می گیرد. به عنوان کاربر این دستگاه باید توجه داشته باشید که شرایط مناسب را برای استفاده از آن فراهم کنید. برق مناسب، آب مناسب، میزان و وزن لباس مورد نظر، پود یا مایع لباسشویی با کیفیت، سرویس دوره ای دستگاه و … از جمله عواملی هستند که طول عمر کلی دستگاه را بالا برده و شما را از تعمیر ماشین لباسشویی هنگام آن بی نیاز می کند. به طور کلی نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی از عوامل زیر ریشه می گیرد:

چفت و قفل در

این دستگاه به گونه ای ساخته و پرداخته شده است که در صورت درست بسته نشدن قفل در، دیگ نخواهد چرخید. به این ترتیب می توانید با بررسی برد قفل در و چک کردن چفت آن می توانید به علت بسته نشدن آن پی برده و مشکل را برطرف نمایید.

استاتور

این قطعه به ماشین لباسشویی کمک می کند تا دیگ را به دو طرف بچرخاند. اگر در هر صورت این قطعه دچار مشکل شود، گردونه نخواهد چرخید و یا سرعت آن پایین می آید. در مواقعی نیز موجب ایجاد سرو صدای فراوان می شود. در هر صورت می توانید با بازرسی سیم پیچ ها به مشکل پی برده و با مراجعه به تکنسین های خبره واحد تعمیرات لوازم خانگی مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی را برطرف نمایید.

تسمه

یکی از مهم ترین عوامل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی، خرابی یا شل بودن تسمه محرک این دستگاه است. در مواقی نیز مشاهده شده است که این قطعه ساییده شده و از روی قطعات لیز می خورد. همنی اتفاق مانع حرکت دیگ می گردد. با تعمیر با تعویض آن می توانید شاهد حرکت مناسب و درست دیگ باشید.

کوپلینگ موتور

این قطعه موتور را به سیستم انتقال نیرو ماشین لباسشویی متصل می کند. برای محافظت از موتور و سیستم انتقال نیروی آن، در صورتی که وزن لباس ها زیاد باشد، این قطعه مانع از چرخیدن دیگ می شود. می توانید با بررسی آن، در صورت خرابی، به تعمیر و یا تعویض آن با نمونه ای اصل و اورجینال بپردازید تا یکی دیگر از علل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی را برطرف کرده باشید.

برد

اگر برد کنترلی موتور نیم سوز یا سوخته باشد، نیروی لازم موتور تامین نخواهد شد. با بررسی میزان برق آن همچنین اطمینان از صحت انتقال برق به موتور لباسشویی می توانید آن را تعویض کنید.

کلاچ و کیت باند آن

قطعه ای است که به ایجاد ارتباط بین سیستم انتقال نیروز گردونه شستشو می پردازد. یعنی شرایطی را فراهم می کند که گردونه به تدریج به سرعت چرخش تعیین شده برسد. اگر کلاچ ساییده شده باشد امکان تعمیر آن وجود ندارد باید آن را تعویض کرد.

سیستم انتقال نیرو

به ندرت پیش امده است که این قطعه در صورت ساییده شدن و یا اتمام عمر مفید مانع از چرخش دیگ می شود. اگر تمام قطعات بالا را چک کردید و با بررسی های دقیق متوجه خرابی در هیچکدام نشدید، می توان حدس زد که علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی از سیستم انتقال نیرو است.

بیرینگ یا بلبرینگ

این قطعه در وسط گردونه خارجی قرار گرفته و کمک می کند تا دیگ داخلی به آرامی و رانی بچرخد. در صورت خرابی این قطعه با مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی رو به رو خواهیم بود. چرا که از گردش گردونه جلوگیری خواهد کرد و گاه صدای گوش خراش ایجاد می کند.

روتور

روتور قطعه ای است که با همکاری استاتور میدان مغناطیسی قوی ایجاد م یکند تادیگ به هر دو سمت چرخیده شود. روتور دارای آهن ربایی است که اگر معیوب شده یا آسیب ببیند حرکات دستگاه غیر معمول خواهد شد.

نمایندگی تعمیر لوازم خانگی

نمایندگی تعمیر لوازم خانگی از جمله معتبر ترین مراکز تعمیرات در داخل ایران است که تعمیر انواع لوازم خانگی از قبیل تعمیر ماشین لباسشویی، یخچال، کولر گازی، جارو برقی، تلویزیون و … را با استفاده از جدیدترین دستگاه های عیب یابی و تعمیر انجام می دهد. این نمایندگی توسط کارشناسان اداره می شود که جدیدترین دوره های آموزش تعمیرات را پشت سر گذاشته معتبر ترین مجوزهای بین المللی تعمیرات را کسب کرده اند.

اگر لوازم خانگی شما دچار مشکل شد، می توانید با ایجاد یک تماس یا ثبت درخواست در سایت از تکنسینی خبره در محل بهره مند شده تا انواع مشکلات قطعات مکانیکی و الکترونیکی دستگاهتان در کوتاه ترین زمان با صرف کم ترین هزینه ها برطرف شود. در این نمایندگی جدای از تعمیرات تخصصی، فروش اورجینال انواع لوازم خانگی در بخش هایی کاملا مجزا انجام می گیرد. این دستگاه ها دارای ضمانت نامه های معتبر تعمیرات و تعویض قطعات می باشند.

4.5/5 (11 امتیاز)
اشتراک گذاری