جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر کندانسور یخچال

یکی از خدمات مرکز سخت افزار ایران ، تعمیر کندانسور یخچال است. کندانسور قطعه ای است که در بخش بیرونی یخچال قرار دارد و معمولا در معرض مشکلات و آسیب هایی قرار میگیرد که بی توجهی به آن می تواند منجر به ضررهای جبران ناپذیری شود.  تشخیص این موضوع نیاز به دانش فنی و تجربه بالایی دارد که متخصصین حاضر در نمایندگی سامسونگ مرکز سخت افزار ایران از این مهارت بهره مند می باشند. آنها با استفاده از جدیدترین متدهای روز در کوتاه ترین زمان به رفع مشکلات حاصل از آن اقدام میکنند. بنابراین توجه به مسائل ایمنی و پیشگیری ، شیوه عملکرد موثر آن و اقدامات اولیه جهت قابل اهمیت است. در ادامه برای آشنایی بیشتر با کندانسور یخچال و شیوه تعمیرات این قطعه ، از شما دعوت می کنیم با ما همراه باشید.

تعمیر کندانسور یخچال

کندانسور یخچال چیست و چگونه کار میکند؟

کندانسور یخچال ، همان رادیاتور خنک کننده و از قسمتهای مهم یخچال فریزر محسوب میشود. بنابر گفته متخصصان در این قسمت ، گاز مبرد یخچال به وسیله کمپرسور با فشار زیاد وارد آن میشود و با از دست دادن دمای خود به فاز مایع تبدیل میشود. حال اگر کندانسور به دلیل کثیف بودن نتواند عمل تبدیل گاز داغ را به مایع سرد بخوبی انجام دهد، فرآیند سرمایش با مشکل روبرو میشود. از طرفی در پروسه سردسازی یخچال ، هوای اتاق از بین لوله های مبرد جریان پیدا میکند تا گرما به بیرون منتقل شود که در طول زمان گردو غبار هوای اتاق در کندانسور جمع میشود . حال اگر این گردو غبار زیاد شود ، کندانسور نمی تواند وظیفه اصلی خود را به طور موثر انجام دهد و دچار فرسایش و خرابی میشود . لذا تعمیر کندانسور یخچال ضروری بنظر میرسد. اما قبل از آن توجه به اقسام مشکلات رایج در کندانسور و همچنین نکات مربوط به اقدامات اولیه میتواند روند تعمیرات یخچال را سرعت ببخشد و یا شاید نیازی هم به صرف هزینه تعمیرات منجمله تعویض قطعه یا مواردی از این دست نباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید :تعمیر کمپرسور یخچال

مشکلات رایج کندانسور یخچال و چگونگی رفع آن

وجود گردو غبار در کندانسور

توجه کنید که در حین بررسی کندانسور یخچال ، اگر تغییری در شکل ظاهری آن دیدید یا احتمال اینکه برق دار بودن یخچال را دادید، حتما پریز یخچال را بکشید.همانطور که اشاره شد، یکی از مواردی که موجب ایجاد مشکلات در کندانسور می شود، گردو غبار و پرزهای مختلف حاصله از هوای اتاق در کندانسور است. در این حالت کندانسور نمی تواند وظیفه خود را بخوبی انجام دهد.

معمولا برای جلوگیری از مشکلات و کارایی بهتر و مصرف برق کمتر کندانسور یخچال بهتر است بسته به میزان گردوخاک در کندانسور حداقل سالی یکبار با جاروبرقی تمیز شود که البته بستگی به نوع کندانسور هم دارد. برخی از کندانسورها معروف به کندانسور هوایی یا بیرونی است که در پشت یخچال فریزر و بصورت یک شبکه توری می باشد. نوع دیگری از کندانسور معروف به پاکتی است که در زیر یخچال قرار دارد ، این مدل با محیط بیرونی یخچال تماس کمتری دارد. نوع دیگر کندانسور به کندانسور مخفی معروفست که به دوطرف بدنه یخچال چسبیده است. در هر سه صورت توجه به سیکل گردگیری آن در طول عمر یخچال بسیار موثر است.

نشتی گاز کندانسور

یکی دیگر از مشکلاتی که مربوط به کندانسور یخچال است ، نشتی آنست که در این حالت قسمتی از کندانسور شکسته شده و یا سوراخ شده است. در این حالت احتمال نشت گاز به بیرون وجود دارد.

این نشتی مانند گاز در کولر گازی می ماند که نبود یا کمبود آن باعث ایجاد اختلال در کارکرد سیستم میشود. به عبارت دیگر اگر میزان گاز موجود از مقدار تعیین شده کمتر باشد باعث میشود سرمایش دستگاه بخوبی کار نکند و این خود علامت کمبود گاز کندانسور است. در این حالت باید میزان گاز موجود در کندانسور توسط متخصصین سنجش شود که در صورت کم شدن خودبخودی و یا تخلیه کامل گاز ، لوله ها تست شوند تا محل نشتی پیدا شود و آنگاه اقدام به شارژ گاز کنند.

تعمیر یخچال در منزل

اگر در زمینه تعمیرات سررشته ای ندارید و البته اگر مرکز مورد اعتمادی را در نظر ندارید می توانید با متخصصین تعمیر کندانسور یخچال تماس بگیرید تا در اسرع وقت نسبت به تشخیص و تعمیر آن اقدام شود. حسن این سرویس اینست که با بازدید تخصصی از قسمت های مختلف  یخچال، هزینه های کلی تعمیرات کاهش می یابد و موجب افزایش عمر مفید لوازم خانگی شما می گردد. این در حالی است که خدمات ارائه شده متخصصین مرکز تعمیرات لوازم خانگی دارای گارانتی خدمات می باشد.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری