جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر برد تی کان تلویزیون

یکی از قطعات اصلی تلویزیون که بین مین برد و فلت پنل ارتباط برقرار می کند و به این ترتیب، نمایش تصاویر را امکان پذیر می می سازد، برد تی کان نام دارد. این برد عملکردی بسیار حساس در تلویزیون دارد و خرابی آن می تواند کل چرخه ی کاری دستگاه را با مشکل مواجه سازد. نکته ی دیگر این است که ظرافت برد تی کان تلویزیون نیز بسیار بالا بوده و تعمیر یا تعویض آن، باید توسط کارشناسان مجرب تعمیر تلویزیون انجام گردد؛ در غیر این صورت، ممکن است این قطعه آسیب بیشتری دیده و به تبع آن، سایر بخش های دستگاه را نیز دچار مشکل نماید.

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی، با بهره مندی از حضور تکنیسن های مجرب و حرفه ای و نیز با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا، بررسی و ترمیم این قطعه ی کاربردی و حساس را به حرفه ای ترین شکل انجام می دهد. برای آشنایی هرچه بیشتر با تعمیر برد تی کان تلویزیون، از شما دعوت می کنیم به ادامه ی مطلب توجه فرمایید.

تعمیر برد تی کان تلویزیون

دلیل خرابی برد تیکان تلویزیون

همانطور که اشاره شد، خرابی برد تی کان می تواند منشأ مشکلاتی در عملکرد تلویزیون باشد. از کار افتادن این قطعه معمولا نمایش تصویر را با ایراد ها و اختلالات جدی مواجه ساخته و کاربران را نگران می کند. یکی از اتفاقاتی که یم تواند عملکرد این قطعه را مختل کرده و آن را به طور کلی از کار بیندازد، آبخوردگی پنل است. نوسانات برق و قطع و وصل شدن های مکرر آن نیز می تواند زمینه ساز بروز این مشکل باشد. اما به عنوان یکی از مهم ترین دلایل از کار افتادن برد تی کان تلویزیون، باید به خرابی های سایر قطعات این دستگاه اشاره کنیم.

وقتی مشکلات قطعاتی همچون بک لایت تلویزیون و … برطرف نشده و مدت زمان طولانی در دستگاه باقی می مانند، موجب ایجاد مشکل در عملکرد برد t con و از کار افتادن این قطعه می شود. اگر این قطعه دچار مشکل شود، تصویر تلویزیون شما در حالی که نور بک لایت وجود دارد، به صورت ناگهانی قطع می شود. برای جلوگیری از تشدید مشکلات و آسیب های تلویزیون، توصیه می کنیم به محض مشاهده ی نشانه ی ذکر شده در این دستگاه، اقدام به بررسی و تعمیر برد تی کان در یک مرکز معتبر نمایید. مرکز سخت افزار ایران برای این منظور در خدمت شما عزیزان می باشد.

عملکرد برد tcon تلویزیون

پیش از پرداختن به نکات تعمیری برد تی کان تلویزیون، بد نیست در مورد عملکرد این قطعه اطلاعاتی داشته باشید. در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم که این قطعه بین فلت پنل و برد اصلی تلویزیون ارتباط برقرار می کند و به این ترتیب، نمایش تصاویر را در دستگاه امکان پذیر می سازد. جالب است بدانید که قطعه ی مورد بحث، تصویر را پردازش کرده و آن را به دو ورودی مجزا برای بخش های مختلف پنل تبدیل می کند. این اطلاعات پس از پردازش اولیه در مین برد تلویزیون، از طریق کابل ارتباطی خاصی که (LVDS FLAT) نامیده می شود، به برد t con منتقل می شوند.

برد مورد بحث به عنوان یکی از قطعات و بخش های پنل شناخته می شود و با انتقال خروجی مین برد به پنل، به عملکرد این قطعه کمک می کند. خرابی برد تی کان تلویزیون ، فرایند نمایش تصویر را با مشکل مواجه کرده و این دستگاه را نیازمند بررسی و تعمیر تخصصی می نماید.  در صورت بروز این مشکل، می توانید از تکنسین های مجرب ما در نمایندگی تعمیر لوازم خانگی مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید. دلیل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون چیست ؟

عملکرد برد tcon تلویزیون

تعمیرات برد تی کان تلویزیون

برای تعمیر برد تی کان تلویزیون ، نیاز به مهارت و تخصص بالایی است؛ تعمیرکار باید این قطعه و بخش های مختف آن را به خوبی بشناسد و به اندازه کافی در زمینه تعمیر آن تجربه داشته باشد. البته این قطعه در اغلب موارد قابل تعمیر نبوده و نیاز به تعویض دارد. در این صورت، برد جدید باید حتما با مدل پنل تلویزیون مورد نظر، سازگاری کامل داشته باشد. اگر این نکته رعایت نشود، عملکرد پنل به شدت تحت الشعاع قرار گرفته و نمایش تصویر با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

همچنین اگر فرایند تعویض توسط افراد مبتدی انجام گردد و خطایی در آن اتفاق بیفتد، پنل در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت و هزینه های بسیاری را به شما تحمیل می نماید. همکاران ما در واحد تعمیرات تلویزیون از جمله تعمیر تلویزیون ال جی در نمایندگی لوازم خانگی، تعویض و تعمیر برد تی کان تلویزیون را به شکل تخصصی انجام داده و خیال کاربران را از ترمیم بی نقص دستگاهشان راحت می کنند. همچنین برای تعویض و جایگزینی این قطعه، از نمونه های اورجینال استفاده شده و نکات ذکر شده با دقت و وسواس خاصی رعایت می شوند.

تعویض برد تی کان تلویزیون

تعویض برد تی کان تلویزیون تنها در شرایطی انجام می شود که این قطعه به هیچ عنوان قابل تعمیر نباشد. در این صورت برد جدید باید اورجینال باشد تا عملکرد درستی در تلویزیون داشته باشد. اگر برد تیکان بی کیفیت و غیر اورجینال در تلویزیون نصب شود، به زودی مجددا از کار می افتد. از طرفی این مسئله ممکن است روی دیگر قطعات تاثیر سوء داشته و موجب آسیب دیدگی آنها شود.

هزینه تعویض برد تی کان تلویزیون

هزینه تعویض برد تی کان تلویزیون به قیمت نمونه جدید این قطعه بستگی دارد. معمولا این قطعه کمیاب نیست و قیمت چندان بالایی هم ندارد. با این حال نمونه اورجینال آن در مقایسه با مدل های غیر اصل، قیمت بالاتری دارد البته کیفیت بیشتری را هم ارائه می دهد. در صورت نیاز به تعویض برد تیکان، این کار را در مراکز معتبر انجام دهید تا از اصالت قطعه مطمئن باشید.

هزینه تعمیر برد تی کان تلویزیون

هزینه تعمیر برد تی کان تلویزیون، در اغلب موارد بالا نیست. البته تا عیب یابی دقیق این قطعه نمی توان در مورد هزینه تعمیر آن نظر قطعی داد. پس از این که تکنسین برد تیکان را بررسی کرده و میزان آسیب دیدگی آن را مشخص کرد، در خصوص هزینه تعمیر آن براورد دقیق تری خواهد داشت.

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در مرکز سخت افزار ایران، برای بررسی و رفع مشکلات این محصولات، تمهیدات ویژه ای اندیشیده است. به این ترتیب که با اختصاص واحدی مجزا برای این کار و تجهیز آن به دستگاه ها و ابزار آلات پیشرفته تعمیری، تمرکز کار تعمیرکاران را افزایش داده و روند ترمیم را تسهیل نموده است. به دلیل حساسیت های بالای قطعات به کار رفته در لوازم خانگی، تیمی از مجرب ترین تعمیرکاران بر مراحل کار نظارت داشته و از بروز هرگونه خطا در اجرای این مراحل جلوگیری می کنند. به این ترتیب شما کاربران گرامی می توانید از تعمیر هریک از مدل های لوازم خانگی خود (تلویزیون، یخچال، کولر گازی، لباسشویی، ظرفشویی، مایکروفر و …) از برندهایی همچون: شارپ، توشیبا، سامسونگ، ال جی، سونی و … در نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی اطمینان کامل داشته باشید. نمایندگی مورد بحث که تحت نظارت مستقیم مرکز سخت افزار ایران فعالیت می کند، خدمات تعمیر لوازم خانگی در منزل را نیز به کاربران محترم ارائه می دهد.

4/5 (3 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.