جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر بک لایت تلویزیون

تعمیر بک لایت تلویزیون یکی از خدماتی است که نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی به کاربران ارائه می دهد. این قطعه یکی از مهم ترین بخش های تلویزیون است و به همین دلیل، بررسی و ترمیم آن زیر نظر مجرب ترین تکنسین های تعمیر تلویزیون انجام می گردد. لازم است بدانید که با توجه به وجود قطعات و بخش های مختلف در این قطعه، تعمیر بک لایت طیف وسیعی را شامل می شود و نیاز به ابزار و تجهیزات ویژه ای دارد.

متخصصین نمایندگی مذکور، ضمن اشراف کامل بر حساسیت ها و ظرافت های بک لایت، این قطعه را با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و تجهیزات روز دنیا ترمیم می نمایند. به این ترتیب می توانید اطمینان داشته باشید که قطعه مورد بحث به بهترین شکل ترمیم شده و عملکرد تلویزیون به حالت عادی باز خواهد گشت. برای آشنایی با نکات کاربردی تر در مورد بک لایت تلویزیون و ترمیم این قطعه، از شما دعوت می کنیم به ادامه ایم مطلب توجه کنید.

تعمیر بک لایت تلویزیون

بک لایت چیست؟

بک لایت تلویزیون یکی از قطعات مهم این محصول است که از بخش های مختلفی تشکیل شده است. یکی از این بخش ها، لامپ های فلورسنت هستند که تعداد آنها بین 10 تا 18 عدد در مدل های مختلف متفاوت است. خرابی این لامپها و یا سوختن آنها عملکرد کلی بک لایت را مختل کرده و این قطعه را نیازمند تعمیر یا تعویض می نماید. همچنین مدارها و قطعاتی نیز در بک لایت وجود دارند که وظیفه تامین ولتاژ مورد نیاز لامپها را بر عهده دارند. البته در تلویزیون های امروزی، لامپ های فلورسنت جای خود را به نمونه های ال ای دی داده اند. انتظار می رفت که این مساله، خرابی های بک لایت را کاهش داده و یا به طور کلی حذف نماید، اما همچنان شاهد نقایص این قطعه هستیم.

بدیهی است که با وجود لامپ های LED، تعمیر بک لایت تلویزیون پیچیده تر شده و نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد. متخصصین نمایندگی تعمیرات تلویزیون در مرکز سخت افزار ایران، از دانش فنی کافی برای بررسی و ترمیم بی نقص این قطعه برخوردار می باشند.

علائم خرابی بک لایت تلویزیون

خرابی بک لایت تلویزیون دارای علامت هایی است که با توجه به آنها می توان به موقع در جریان مشکل قرار گرفته و اقدام به رفع آن نمود. اصلی ترین نشانه از کار افتادن این قطعه این است که تلویزیون صدا را به خوبی پخش می کند اما تصویری ارائه نمی دهد. در صورت بروز این مساله، لازم است که هرچه زودتر با یک تعمیرگاه معتبر تماس گرفته و اقدامات لازم برای تعمیر بک لایت را انجام دهید. فراموش نکنید که مزمن شدن آسیب های بک لایت ممکن است موجب بروز مشکلات جبران ناپذیری در تلویزیون شود. همکاران ما در نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی، آماده خدمات رسانی به شما کاربران عزیز می باشند.

علائم خرابی بک لایت تلویزیون

روش های تعمیر بک لایت تلویزیون

به عنوان یکی از مهم ترین روش های تعمیر بک لایت تلویزیون، می توان به تعویض لامپ های این قطعه اشاره کرد. در صورت بروز مشکل عدم پخش تصویر در تلویزیون، لامپ های بک لایت مورد بررسی قرار می گیرند. سپس لامپ های سوخته با نمونه های اورجینال و با کیفیت تعویض می گردند. به این ترتیب، مشکل دستگاه برطرف می شود. لازم به ذکر است که در تلویزیون های قدیمی تر، لامپ های فلورسنت و در مدل های امروزی، لامپ های ال ای دی مورد بررسی و تعویض قرار می گیرند. البته در این مورد باید به بخش ماژور و صفحات پولاریزه موجود در بک لایت توجه کرد.

برای دسترسی به لامپها، نیاز به برداشتن این قطعات بوده و این کار، ظرافت های خاص خود را می طلبد. همچنین وارسی دقیق و تعمیرات تخصصی مدارهای بک لایت را نیز باید به عنوان یکی دیگر از روش های تعمیر بک لایت تلویزیون معرفی کرد. با ترمیم نواقص این بخش ها، میزان ولتاژ مورد نیاز لامپ ها کنترل شده و از سوختن لامپ ها جلوگیری می شود.

تعویض پنل تلویزیون

همانطور که گفتیم، برای تعویض لامپ های موجود در بک لایت و دسترسی به آنها، باید بخش ماژور و صفحات پولاریزه این قطعه را برداشت. این کار، به دلیل ضخامت بسیار کم ماژور، ممکن است موجب شکستن این قطعه حساس شود. به دلیل این حساسیت ها، همکاران ما در روند تعمیر بک لایت تلویزیون، اقدام به تعویض کامل پنل این دستگاه می کنند. البته از آنجا که تعویض پنل تلویزیون هزینه بسیار بالایی را برای کاربران در پی دارد، به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته می شود. به عبارت دیگر، اگر هیچ یک از روش های تعمیر بک لایت تلویزیون برای رفع مشکل این قطعه موثر واقع نشود، اقدام به تعویض پنل این دستگاه می گردد.

نمایندگی تعمیر لوازم خانگی

نمایندگی تعمیر لوازم خانگی عنوان مرکزی است که به شکل حرفه ای و تخصصی، به ترمیم این محصولات اشتغال دارد. این مرکز با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا، انواع مدل های لوازم خانگی را تعمیر می نماید. جمعی از ماهر ترین تکنسین های تعمیر در این مرکز حضور دارند و با تکیه بر دانش فنی و تجربه بالای خود، اقدام به بررسی و تعمیر حرفه ای محصولات می پردازند.

انواع مدل های یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، پکیج، کولر گازی و اسپلیت و … در نمایندگی تعمیر لوازم خانگی بررسی و ترمیم می گردد. این مرکز خدمات ترمیمی را برای محصولات برندهایی همچون سامسونگ، ال جی، توشیبا، شارپ، پاناسونیک، سونی و … ارائه می دهد.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.