جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر تایمر لباسشویی

یکی از قطعات مهم و کاربردی ماشین لباسشویی، تایمر این دستگاه است که خرابی آن باعث بروز مشکلات بسیاری در عملکرد کلی ماشین می شود. این قطعه از چندین بخش مختلف تشکیل شده که هر کدام از آن ها، در خرابی تایمر و یا از کار افتادن آن موثر می باشند. تعمیر تایمر لباسشویی فرایندی است که تخصص و مهارت بالایی لازم داشته و باید توسط تکنسین های تعمیر لباسشویی انجام گردد.

با توجه به اهمیت این قطعه در کار ماشین، بررسی و ترمیم آن در نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی بر عهده مجرب ترین کارشناسان تعمیر لباسشویی گذاشته شده است. همچنین ابزار و دستگاه های پیشرفته و جدیدی در این فرایند مورد استفاده قرار می گیرد تا مشکلات تایمر به سرعت برطرف شده و به تبع آن، عملکرد لباسشویی عادی و بی نقص گردد. در ادامه، نکاتی کاربردی را در مورد تایمر لباسشویی و روش های ترمیم این قطعه به اطلاع شما همراهان گرامی خواهیم رساند.

تعمیر تایمر لباسشویی

تعویض تایمر ماشین لباسشویی

خب گفتیم که تایمر یکی از قطعات ماشین لباسشویی است که وظیفه آن، کنترل مواردی همچون: سطح آب، پر و خالی شدن وان ، زمان چرخه کار کردن و توالی ‌های تنظیم چرخه دستگاه می باشد. خرابی تایمر جزء شایع ترین اختلالات ماشین لباسشویی است که به دلایل مختلفی اتفاق افتاده و ادامه کار این محصول را مختل می نماید. برای اینکه خرابی تایمر لباسشویی را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که مشکل دستگاه از این قطعه است، دستگاه را از برق جدا کنید.

دستگیره‌های کنترل و پنل را بردارید تا به تایمر دسترسی پیدا کنید. به این ترتیب می توانید ببینید که آیا سیم ها قطع شده اند یا نه. بدیهی است که قطعی اتصالات، این قطعه را از کار می اندازد. استفاده از ولت اهم متر هم می تواند در بررسی تایمر به شما کمک کند که البته کمی تخصصی تر بوده و بهتر است توسط متخصصین مرکز تعمیر ماشین لباسشویی انجام گردد. در نهایت توصیه می کنیم برای بررسی، تعمیر و یا تعویض تایمر لباسشویی خود، به واحد تعمیر لوازم خانگی مرکز سخت افزار ایران مراجعه نمایید.

قطعات موثر در خرابی تایمر لباسشویی

قطعات و بخش های مختلفی در بروز مشکلات تایمر لباسشویی و خرابی این قطعه دخیل هستند. به عنوان بخشی از مهم ترین این قطعات، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

سوئیچ کنترل سطح آب

سوییچ کنترل آب نیز جزء قطعاتی که است باید برای تعمیر تایمر لباسشویی مورد بررسی قرار بگیرد. این سوئیچ معمولا در کنار سوئیچ درجه حرارت تعبیه شده یک شلنگ کوچک به آن متصل می باشد. گاهی اوقات این شلنگ شل می‌ شود و می ‌افتد؛ در نتیجه،  آب داخل وان ماشین لباسشویی سرریز کرده و مشکلات بسیاری را برای کاربران به وجود می آورد. برای حل این مشکل، حدود ۱ تا ۲ سانت از سر شلنگ را ببرید و با استفاده از یک بست، دوباره آن را به سوئیچ وصل کنید. بست، یک نگهدارنده فلزی ساده است که برای بستن شلنگ‌ های گاز و آب به لوله استفاده می ‌شود. در شرایطی که خود سوئیچ مشکل داشته باشد، این قطعه باید توسط یک تعمیرکار مجرب بررسی شده و تعمیر یا تعویض گردد.

سوئیچ درجه حرارت

سوئیچ درجه حرارت یکی دیگر از قطعاتی است که در خرابی تایمر لباسشویی تاثیر گذار است. این سوئیچ، درجه حرارت آب داخل وان ماشین لباسشویی را تنظیم می‌ کند و چرخه پر شدن را نیز تحت کنترل قرار می دهد. به هیچ عنوان خودتان برای ترمیم این سوییچ اقدام نکنید؛ بروز اشتباه در این فرایند باعث ایجاد مسائل پیچیده و جبران ناپذیری خواهد شد. توجه داشته باشید چنانچه هم دمای آب و هم چرخه پر شدن وان ماشین لباسشویی مشکل دارند، احتمالا هم سوئیچ درجه حرارت و هم تایمر دچار مشکل شده‌ اند.

میکرو سوئیچ درب

میکرو سوئیچ درب لباسشویی، یک قطعه امنیتی است که کار نکردن آن، باعث از کار افتادن ماشین خواهد شد. برای بررسی و تعمیر این سوئیچ، باید دستگاه را از برق بکشید و سوییچ درب را تمیز نمایید. در صورت عدم رفع مشکل با انجام این کار، حتما با یک کارشناس تعمیرات لباسشویی مشورت کنید.

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی ، خدمات مربوط به تعمیرات تخصصی این محصولات را به کاربران ارائه می دهد. این مرکز، با به خدمت گرفتن نیروهای مجرب و متخصص، توانسته در هدایت حوزه پر کار تعمیرات، موفق عمل نماید. انواع مدل های لباسشویی، ظرفشویی، یخچال، تلویزیون و … از برندهایی همچون شارپ، توشیبا، سامسونگ، ال جی، سونی، آریستون، دوو و … مشمول خدمات و سرویس های این مرکز می باشند. در راستای عمل به اصول مشتری مداری، نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی به کاربران خود مشاوره های تخصصی ارائه داده و به آنها کمک می کند که مشکل دستگاه را تا حد امکان برطرف نمایند. همچنین در این مرکز، خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل به کاربران ارائه می گردد.

4.8/5 (17 امتیاز)
اشتراک گذاری