جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر اجاق گاز

دیگر دوره آشپزی با آتش به پایان رسیده و تقریباً اجاق گاز پای ثابت لوازم خانگی همگی ما شده است. در طول چند دهه اخیر کمتر کسی پیدا می شود که تجربه کار با اجاق گاز را نداشته باشد؛ زیرا افراد در هر سطح و مقامی، به نوعی در محل کار و زندگی خود با این دستگاه سر و کار داشته‌اند. همچون سایر محصولات خانگی، اجاق گازها نیز فراز و نشیب هایی را در طراحی و ساخت خود پشت سر گذاشته‌اند؛ این دستگاه‌ها روز به روز در حال پیشرفت و حرکت به سمت سادگی در کاربرد هستند.

در حال حاضر اجاق گازهای تولید شده به سه دسته اجاق گاز رومیزی، اجاق گاز توکار یا صفحه‌ای و اجاق گاز مبله تقسیم می‌شود. وجود تنوع بالا در ساخت و شکل هر یک از این مدلها، سبب گشته تا کاربران بسته به نیاز و شرایط خود بتوانند اجاق گاز مورد نظرشان را خریداری و تهیه نمایند.

اگرچه تمامی شرکت های سازنده در تلاشند تا باکیفیت ترین و برترین اجاق گازها را در اختیار مشتریان خود قرار دهند اما این غالب این دستگاه ها نیز به مرور (به علت استهلاک، آلودگی و … ) دچار اشکال و خرابی می شوند. خرابی های پیش آمده در اجاق گاز به هر دلیل که باشد، بهترین راه جهت تعمیر آنها مراجعه به مراکز استاندارد و مجاز در حوزه تعمیرات اجاق گاز است. تعمیرات گاز به دلیل سر و کار داشتن این دستگاه با گاز، می بایست صرفاً به دست کارشناسان متخصص در حوزه تعمیرات اجاق گاز انجام پذیرد و افراد عادی از ورود به این حیطه خودداری کنند.

تعمیرات اجاق گاز

مرکز تعمیرات اجاق گاز

تعمیرات اجاق در این مرکز به دست کارشناسانی انجام می پذیرد که ضمن برخورداری از دانش علمی این حوزه، برخوردار از سه دهه تجربه فنی در حیطه تعمیرات اجاق گاز هستند؛ همین امر سبب گشته تا کارشناسان مرکز تعمیرات اجاق گاز قادر به رفع کلیه اشکالات و اختلالات ایجاد شده در این دستگاه گردند و بتوانند با اعمال پاره ای تنظیمات و سرویس های مورد نیاز، کیفیت اولیه دستگاه را به آن بازگردانند.

نمایندگی تعمیرات اجاق گاز با خرسندی اعلام می‌دارد که ضمن فراهم آوردن تمامی پارامترهای فوق، موفق به ارائه تخصصی‌ترین خدماتِ مرتبط با تعمیر اجاق گاز گشته است که این امر مرهون بیست سال سابقه مدیریتی و فعالیت در زمینۀ تعمیر، سرویس و نصب سیستم‌های اجاق گاز، فر گاز و …  است.

تعمیرات تخصصی اجاق گاز

  • تست نشت يابي اجاق گاز هاي قديمي
  • تعمير و تعويض لوازم ايمني اجاق گاز نظير ترموكوپل
  • تعويض سز شعله ها
  • بازسازي كامل اجاق گاز هاي قديمي برند هاي معتبر و غير معتبر
  • اجاق هاي فر دار و طرح فر
  • تعمیر ایراد فیزیکی مثل ایرادات در فر و یا شکستگی شیشه
  • تعويض و تعمير اجاق گاز با لوازم يدكي اصلي و اورجينال
  • تعويض شيشه نشکن سکوریت اجاق گاز
  • تعمير فندك اجاق گاز
  • تعمير فر جوجه گردان اجاق گاز
  • ژيدا كردن عيوب اختمالي
  • تعمیرات اجاق گاز با مشکل روشن نشدن فندک
  • تعمیرات اجاق گاز با مشکل روشن نشدن شعله
  • تعمیر اجاق گاز با مشکل شعله‌ بد و وجود بوی بد
  • تعمیر اجاق گاز با مشکل نامناسب بودن دمای فر
  • بهسازی عملکرد صفحه دیجیتالی اجاق گاز
  • تعمیر ترموکوبل اجاق گاز

شما می توانید از سرویس در محل لوازم خانگی نیز استفاده کنید. 

عیب یابی و تعمیرات اجاق گاز

در این بخش برآنیم تا ضمن عیب یابی و شرح اشکالات رایج در اجاق گاز و فرهای معمول، شیوه تعمیر این عیوب و رفع آنها را برای شما کاربران گرامی شرح دهیم. توصیه می شود در صورت عدم مهارت در تعمیرات اجاق گاز، از ورود به این حیطه خودداری نمایید و رفع اشکالات پیش امده در اجاق گاز را صرفاً به متخصصان این حوزه بسپارید.

اشکال در گاز مشعل

تنظیم نبودن مشعل گاز را می توان از رنگ شعله‌های اجاق گاز تشخیص داد. رنگ شعله اجاق گاز در حالت طبیعی می بایست آبی و ارتفاع آن حدود ۲۰ میلی‌متر باشد. در صورت بروز شرایط غیرعادی می توان با یک آچار مناسب و چرخش مهره تنظیم کننده گاز در جهت عقربه های ساعت، جریان گاز را افزایش و با حرکت در خلاف جهت عقربه های ساعت آن را کاهش داد. گاه تنظیم نبودن شعله گاز به مسدود شدن سوراخ های نازل و یا باز شدن بیش از حد سوراخ ها مرتبط است. توصیه می شود با بروز این اشکال، جهت بررسی های تخصصی دستگاه، از یک کارشناس متخصص در حوزه تعمیرات گاز مشاوره بگیرید.

بروز ایراد در شعله پیلوت

یکی دیگر از اشکالات رایج در اجاق گازها، تنظیم نبودن شعله پیلوت است. با بروز این اشکال، کارشناسان تعمیرات اجاق گاز توصیه می کنند موارد آتی را بررسی شود. در صورتی که رنگ شعله پیلوت آبی نبود و یا طول شعله کمتر از ۶ میلی متر بود، در آن صورت امکان خاموشی شعله وجود دارد. برای رفع این ایراد توصیه می شود قاب یا محافظ پیلوت را خارج کرده و سوراخ های آن را با دقت و احتیاط به کمک میله ای نازک تمیز کرد. پس از این کار، در صورتی که تنظیم نبودن شعله پیلوت همچنان تداوم داشت این احتمال جود دارد که با اندک چرخش پیچ تنظیم کننده در جهت خلاف عقربه های ساعت، مشکل برطرف گردد. در غیر اینصورت نیاز است تا دستگاه توسط کارشناسان تعمیرات اجاق گاز بررسی گردد.

تعمیر قطعات اجاق گاز

دود در شعله ی اجاق گاز

یکی از اشکالاتی که ممکن است حوضر کارشناس تعمیرات اجاق گاز را ضروری سازد وجود دود در شعله اجاق گاز است. این مشکل ممکن است از زیاد بودن میزان گاز در مخلوط هوا و گاز باشد که برای برطرف کردن آن باید میزان گاز را کم کرد و اگر نازل خراب شده است نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید. توصیه میشود در صورت نیاز به تعویض و تعمیر این بخش از اجاق گاز با کارشناسان تعمیرات اجاق گاز تماس بگیرید.

زرد بودن شعله نوک مشعل ها

اشکال زرد بودن شعله نوک مشعل ها احتمالاً ناشی از کم بودن نسبت هوا در مخلوط است. بنابراین می بایست صفحه تنظیم مخلوط‌کن را تا حدودی باز کرد. بعلاوه نیاز است در صورتی که فاصله نازل تا لوله تنظیم نباشد آن را تنظیم کرد. بهتر است انجام این کارها پس از بررسی تخصصی دستگاه توسط کارشناس تعمیرات اجاق گاز انجام شود.

خاموش شدن پیلوت

یکی دیگر از اشکالات پیش آمده در اجاق گاز آن است که علی‌رغم تلاش‌های فراوان، شعه پیلوت خاموش می شود و روشن کردن های مکرر آن بی فایده می گردد. بروز این اشکال ممکن است به دلیل کم بودن مقدار گاز ورودی به پیلوت باشد که در این صورت می بایست شعله را تنظیم کرد. گاهی اوقات ممکن است هوای زیادی وارد مخلوط کن شود که در این صورت بایستی صفحه محفظه را کمی ببندید.

مشکل قطع نشدن فندک اجاق گاز

در صورت بروز مشکل در اتصالات برق یا سوختن جعبه فندک، ممکن است مشکل در قطع نشدن فندک اجاق گاز وجود داشته باشد. هنگامی که رطوبت وارد قطعه های داخلی ترانس شود، موجب اتصالی فندک شده و فندک جرقه می‌زند.

روشن نشدن مشعل فوقانی اجاق گاز

ایراد روشن نشدن مشعل های فوقانی اجاق گاز ممکن است از روشن نشدن پیلوت و یا از سوراخ های مشعل یا پیلوت مسدود شده باشد. در این صورت باید سوراخ های آن را به کمک یک میله یا برس تمیز کنید. همچنین نازل پیلوت را تمیز و یا تعویض کنید.

قدرت و ارتفاع غیرعادی شعله گاز

علت بروز این مشکل می تواند به زیاد بودن مقدار گاز و هوا مربوط باشد که برای رفع آن می بایست نسبت به تنظیم مقدار هوا و گاز اقدام کنید. برای این کار نیز توصیه می شود از کارشناسان تعمیرات اجاق گاز کمک بگیرید.

تمام این خدمات در تعمیر گاز رومیزی نیز ارائه می شوند.

 تنظیم نبودن حرارت فر

تنظیم نبودن حرارت فر یکی دیگر از اشکالات شایعی است که احتمال بروز آن در فرگاز وجود دارد. اگر حرارت فر نرمال نباشد یعنی خیلی زیاد و یا خیلی کم باشد می بایست ترموستات را تنظیم کنید. به کمک یک دما سنج اختلاف دمای داخل فر و آنچه که تنظیم کرده اید را بسنجید.

تعویض شیشه اجاق گاز

تعویض شیشه اجاق گاز یک نمونه از خدمات و سرویس هایی است که واحد تعمیر اجاق گاز ارائه می دهد. شیشه اجاق گاز از نوع سکوریت و نشکن است. این شیشه معمولا در قسمت درب فر اجاق گاز و قسمت درب بالای اجاق گاز استفاده می شود. به هر دلیلی ممکن است شکسته شود که مهمترین آن وارد شدن ضربات شدید و ناگهانی است. وقتی شیشه در قسمت فر شکسته می شود، دیگر نمی توان از فر استفاده کرد. به همین دلیل باید سریعا برای تعویض شیشه اجاق گاز اقدامات لازم را انجام داد. شیشه ای که در قسمت بالای اجاق گاز و در قسمت شعله ها قرار دارد در حکم درب اجاق گاز است.

این شیشه نیز باید تحت شرایطی خاص تعویض شود. واحد تعمیر اجاق گاز با داشتن آرشیوی مجهز از این قطعات به راحتی می تواند این تعویض را انجام دهد. این تعویض فوت و فن های زیادی دارد که باید حتما مورد توجه قرار بگیرید. در غیر این صورت آسیب های دیگری به سایر بخش های اجاق گاز وارد می شود. برای تعویض شیشه اجاق گاز خود باید حتما مدل دستگاه و برند دستگاه را به واحد تعمیر اجاق گاز اعلام کنید تا بر همان اساس یک نمونه مناسب و اصل انتخاب و جایگزین شود.

علت کم بودن شعله اجاق گاز

کم بودن شعله اجاق گاز به مسائل مختلفی بستگی دارد. اولین نکته که باید برای رفع این اختلال به آن توجه کنیم، فشار گاز منزل است. گاهی لوله کشی گاز منزل استاندارد های لازم را ندارد، به همین دلیل نمی تواند گاز مناسبی را انتقال دهد و در نهایت فشار گاز کم می شود و شعله اجاق گاز هم قدرت چندانی ندارد. ابتدا بررسی کنید که منزل شما چنین مشکلی نداشته باشد، زیرا اگر مشکل اصلی همین موضوع باشد، هیچ ربطی به اجاق گاز مورد استفاده شما ندارد و باید مشکل را از درون ساختمان حل کرد.

در صورتی که مطمئن هستید لوله های گاز ساختمان بی عیب و نقص هستند، احتمالا یا مشعل ها خیس و کثیف هستند، یا اینکه سوزن ورودی گاز مشعل گرفته و کثیف شده است و یا اینکه الکترود ها و سرپوش و سرشعله ها درست در جای خود قرار نگرفته اند. هر یک از این موضوعات را جداگانه و با دقت بررسی کنید. در هر صورت علت کم بودن شعله اجاق گاز باید یکی از این مسائل باشد. برای رفع این مشکلات می توانید از نمایندگی تعمیر اجاق گاز کمک بگیرید.

نمایندگی تعمیر لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی

بررسی و تعمیر اجاق گاز نیاز به تجربه و مهارت بسیار بالایی دارد. به طور کلی در مبحث تعمیرات نمی توان به هرکسی اعتماد کرد و در موضوع تعمیر اجاق گاز نیز باید حتما از مراکز معتبر کمک گرفت زیرا ممکن است اتفاقات ناگواری به دلیل سهل انگاری روی دهد. در حوزه تعمیر اجاق گاز تعمیر بخش هایی نظیر شعله، صفحه روی سر شعله ها، ترموکوپل، فندک، تایمر، نمایشگر دیجیتال، موتور جوجه گردان، محفظه گرم خانه و گریل مطرح است. هر یک از این بخش ها بر اساس ماهیتی که دارند یا تعمیر می شوند یا تعویض. در هر صورت شدت خرابی و تشخیص آن با تعمیرکار است. به این منظور می توانید تعمیرات لوازم خانگی خود را به ما بسپارید. برای تعیین اولیه مشکل و دریافت اطلاعات می توانید با شماره تماس های اعلام شده، تماس بگیرید.

4.8/5 (47 امتیاز)
اشتراک گذاری