جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

همه چیز درباره تعمیر کولر گازی هیتاچی

تعمیر کولر گازی هیتاچی همچون محصولات دیگر برندها، فرایندی پیوسته است که شامل اقداماتی برای عیب یابی و برطرف کردن مشکلات این دستگاه می شود. اگر شاهد مشکلاتی مثل گرم شدن باد دستگاه، کاهش سرما، خنک نکردن محیط، صداهای ناهنجار از پنل داخلی یا خارجی، نشتی آب و گاز و روشن نشدن و … در کولر هیتاچی خود هستید، پیشنهاد می دهیم مقاله پیش رو را بخوانید تا با نکات کاربردی در مورد تعمیرات کولرهای این برند آشنا شوید. البته روند کلی تعمیر کولر گازی و اسپلیت در کلیه برندها یکسان است و تنها برخی از جزئیات، به دلیل تفاوت مدل، ممکن است متفاوت باشند. ما شما را با نحوه عیب یابی و چگونگی تعمیر و تعویض قطعات کولر گازی هیتاچی آشنا می کنیم تا در صورت خرابی دستگاه، دغدغه و نگرانی کمتری داشته باشید.

همه چیز درباره تعمیر کولر گازی هیتاچی

هزینه تعمیرات کولر گازی هیتاچی با تعرفه مناسب

حتما برای شما هم دغدغه است که هزینه تعمیرات کولر گازی تان چقدر می شود. تکنسین های تعمیر کولر هیتاچی پس از بررسی و عیب یابی دستگاه، هزینه حدودی تعمیر را اعلام می کنند. قیمت اعلام شده، با توجه به نوع و شدت خرابی قطعات و دلایل بروز مشکل در کولر تخمین زده می شود. تعمیرکار اول تعیین می کند که علت ایراد موجود در کولر چیست. کمبود گاز، آلودگی فیلترها و خرابی قطعات، هریک تاثیر خاصی بر روند کاری کولر می گذارند. پس از آن، تکنسین تعیین می کند که برای رفع ایراد، نیاز به انجام چه اقداماتی است. شارژ گاز، هزینه مشخصی دارد و پاکسازی فیلترها هم زیاد گران تمام نمی شود. هزینه تعمیر کولر گازی هیتاچی زمانی بالا می رود که یک یا چند قطعه تعویض شوند. چون در این شرایط، قیمت قطعه جدید هم به هزینه نهایی تعمیرات اضافه می شود. ما در تعمیرگاه تخصصی کولر گازی مرکز سخت افزار ایران، تلاش می کنیم که فرایند تعمیر کولر هیتاچی را با تعرفه مناسب و در عین حال، استفاده از قطعات اورجینال انجام دهیم.

عیب یابی کولر گازی هیتاچی چگونه انجام می شود؟

پیش از تعمیر کولر گازی هیتاچی و به طور کلی تمامی دستگاه های الکتریکی، باید آن را عیب یابی کرد. عیب یابی به این معناست که بدانیم علت بروز یک مشکل خاص چیست و کدام بخش آسیب دیده است. ایرادات عملکردی کولر گازی و اسپلیت به گونه ای هستند که می توان چند منشأ مختلف برای آنها متصور شد. مثلا باد گرم کولر ممکن است ناشی از تمام شدن گاز، خرابی کمپرسور و یا آلودگی فیلترها باشد. در زیر به شما می گوییم که هر یک از مشکلات و ایرادهای کولر چه دلیلی دارند تا عیب یابی کولر گازی هیتاچی برای شما راحت تر شود.

چرا کولر هیتاچی خنک نمی کند؟

خنک نکردن را می توان یکی از رایج ترین مشکلات کولر گازی به شمار آورد. اولین چیزی که در عیب یابی این مشکل بررسی می شود، حجم گاز است. چون اگر گاز کم باشد، کولر قادر به خنک کردن محیط نیست. بسته بودن دریچه ها و تنظیمات نادرست ترموستات هم بعضا مانع از خنک کردن کولر گازی می شوند. اگر این موارد سالم بودند، احتمالا فیلترها مسدود شده اند. برای تعمیر کولر گازی هیتاچی در این شرایط، اقداماتی همچون شارژ گاز، تنظیم دوباره ترموستات و شستشوی فیلترها انجام می گردند.

علت یخ زدن کولر گازی هیتاچی چیست؟

عوامل مختلفی هنگام یخ زدن کولر گازی هیتاچی و دیگر برندها مورد بررسی قرار می گیرند. یکی از این عوامل، کاهش میزان گاز دستگاه است. کار کردن کمپرسور به صورت یکسره، عملکرد نادرست فن بلوور، استفاده از کولر در هوای خنک و آلودگی یا مسدود شدن فیلترها هم دیگری دلایل بروز این مشکل هستند. کارشناسان تعمیرات کولر گازی هیتاچی پس از عیب یابی و شناسایی علت اصلی یخ زدن دستگاه، عامل ایجاد کننده را برطرف می کنند تا مشکل حل شود.

چرا کولر گازی هیتاچی روشن نمی شود؟

اگر با مشکل خاموش شدن کولر گازی یا روشن ننشدن آن روبرو هستید، اول مطمئن شوید که برق وصل است و تمامی اتصالات مربوط به آن هم سالم هستند. عوامل دیگری همچون خرابی کلیدهای اصلی دستگاه، سوختن موتور یا فن و سوختن کمپرسور هم مانع از روشن شدن کولر و اسپلیت می شوند. تعمیرکار کولر گازی هیتاچی این بخش ها را چک کرده و متناسب با نوع و شدت خرابی، آنها را ترمیم یا تعویض می کند تا دستگاه به حالت عادی روشن شود.

دلیل خاموش شدن ناگهانی کولر هیتاچی چیست؟

خاموش شدن کولر گازی در حین کار، یک مشکل نگران کننده است که دلایل مختلفی دارد. مثلا ممکن است برق دچار نوسان شده و به صورت آنی قطع و وصل گردد. خرابی قطعاتی مثل برد، ترموستات، موتور و … هم باعث خاموش شدن کولر و توقف کار آن می شوند. ترمیم و یا تعویض هریک از این قطعات باید توسط تعمیرکاران حرفه ای و افراد مجرب در زمینه تعمیرات کولر گازی هیتاچی انجام شود.

خدمات تخصصی نمایندگی تعمیرات کولر گازی هیتاچی

تعمیر برد کولر هیتاچی

برد الکتریکی کولر گازی، شامل رله اصلی و یک سوئیچ الکترومکانیکی است که از چند کنتاکت و بوبین تشکیل شده است. برای تعمیر برد الکتریکی کولر گازی هیتاچی یا هر برند دیگری، رله را از روی برد جدا و آن را تعویض می کنند. سپس آی سی بررسی شده و در صورت نیاز تعویض می گردد. ترانسفورماتور و رگولاتور هم دیگر قطعاتی هستند تعویض آن ها موجب ترمیم برد و رفع ایرادات این قطعه می شود. این قطعات برق ورودی به دستگاه را از 220 ولت به 12 یا 24 ولت تبدیل می کنند. اگر نمی توانید کولر را با ریموت کنترل خاموش و روشن کنید، به احتمال زیاد اتصال مادون قرمز آن در برد از کار افتاده است. قطعات دیگری مثل خازن، مقاومت و ترانزیستورها هم به دقت بررسی شده و در صورت خرابی، با نمونه های جدید و سالم جایگزین می شوند. البته اگر برد سوخته باشد، امکان تعمیر آن وجود ندارد و باید این قطعه را تعویض کرد. در این صورت تیم تعمیرات کولر هیتاچی تنها از قطعات اصل و اورجینال استفاده می کنند.

تعویض کمپرسور کولر هیتاچی

برخی از کاربران می گویند که چند ثانیه پس از روشن کردن کولر، دستگاه خاموش می شود. این مشکل نشان دهنده خرابی کمپرسور یا اجزای آن است. تیم تعمیر کولر گازی هیتاچی تلاش می کنند که ضمن تعمیر کمپرسور، مشکلاتی از این دست را برطرف کنند. اما معمولا امکان ترمیم این قطعه وجود نداشته و نیاز به تعویض آن می باشد. تعمیر و تعویض کمپرسور کولر گازی هیتاچی با استفاده از تجهیزات و ابزار پیشرفته انجام می شود. این فرایند اهمیت زیادی داشته و باید به شکل درست و حرفه ای انجام شود. کمپرسور به منزله قلب کولر است و وجود هرگونه ایراد در آن، عملکرد کلی دستگاه را مختل می کند.

تعمیر فن کولر گازی HITACHI

تعمیر فن کولر گازی  HITACHI

تعمیر فن کولر گازی زمانی انجام می شود که این قطعه از کار افتاده باشد. مثلا در صورت سوختن موتور فن، این قطعه از کار می افتد و حتی ممکن است کولر روشن نشود. یا این که ممکن است شما شاهد خاموش شدن کولر به صورت ناگهانی باشید. همچنین گاهی ممکن است فن به صورت ناقص کار کند و به این ترتیب، فرایند خنک سازی و پرتاب باد دستگاه را با مشکلاتی همراه نماید. چیزی که اهمیت دارد این است که به محض مشاهده مشکل در کارکرد فن کولر گازی، با یک تعمیرکار با تجربه و ماهر تماس بگیرید و مشکل را گزارش دهید. کارشناسان تعمیر کولر گازی HITACHI پس از تست فن و شناسایی بخش آسیب دیده این قطعه، آن را متناسب با شدت خرابی، ترمیم یا تعویض می کنند.

شارژ گاز در نمایندگی تعمیرات کولر گازی هیتاچی

شارژ گاز هم ممکن است یکی از مراحل تعمیر کولر گازی هیتاچی باشد. بیشتر کولر گازی ها با گاز فریون کار می کنند و در صورت کاهش حجم یا تمام شدن این گاز، خنکسازی دستگاه هم کاهش پیدا می کند. اگر دستگاه به مدت طولانی با گاز کم کار کند، احتمال خرابی قطعات مختلف آن بسیار بالاست. تیم سرویس در محل کولر گازی هیتاچی پس از بررسی مدل دستگاه و با توجه به تجهیزات موجود، یکی از روش ها را برای شارژ گاز انتخاب می کنند. روش های رایجی همچون شارژ گاز وزنی با استفاده از ترازو، شارژ به وسیله گیج مانوفیلد و یا شارژ گاز به وسیله آمپرمتر بهترین روش ها برای انجام این کار به شمار می روند.

سرویس در محل کولر گازی هیتاچی

جابجایی کولر معمولا با مشکلاتی همراه است و کاربران را به دردسر می اندازد. همچنین این کار هزینه هایی برای کاربران به دنبال دارد و علاوه بر این، ممکن است موجب ضربه خوردن دستگاه در حین جابجایی شود. این در حالی است که با استفاده از سرویس تعمیرات کولر گازی هیتاچی در محل، تمامی این دردسرها به حداقل می رسد. همچنین با استفاده از این سرویس، دستگاه جابجا نشده و به تبع آن، احتمال ضربه خوردن و مشکلاتی از این دست نیز به صفر می رسد. یکی دیگر از مزایای تعمیر کولر در منزل، امکان نظارت کاربران بر روند تعمیر است. تعمیرکار در حضور کاربر دستگاه را باز کرده و ضمن بررسی قطعات، اقدامات مورد نیاز برای رفع مشکل را انجام می دهد. کاربر ضمن نظارت کامل بر تمام مراحل تعمیر کولر گازی هیتاچی در محل ، می تواند مشکلات را به تعمیرکار یادآوری کرده و آنها را برطرف نماید. برای بهره مندی از این سرویس، از طریق شماره های موجود در صفحه تماس با ما با نمایندگی لوازم خانگی بگیرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.