جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چرا کولر گازی خاموش می شود؟

تا بحال پیش آمده که کولر گازی شما در حین کار خاموش شود؟ آیا می دانید چرا این اتفاق می افتد؟ حتما نگران هستید که خاموش شدن کولر گازی نشانه خرابی قطعات داخلی این دستگاه باشد. این نگرانی به جاست چون خاموش شدن ناگهانی کولر گازی در حین کار، می تواند نوعی هشدار برای خرابی قطعاتی همچون برد و … تلقی شود. 

اما چطور باید این مشکل را عیب یابی و برطرف کرد؟ در این مقاله ضمن بررسی دلایل خاموش شدن کولر گازی، راهکارهای رهایی از این مشکل را نیز به شما معرفی می کنیم. در صورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی تر هم می توانید از تکنسین های نمایندگی تعمیرات کولر گازی در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

چرا کولر گازی خاموش می شود؟

علت خاموش شدن کولر گازی چیست؟

کولر گازی در فصل تابستان ساعات زیادی روشن است و حجم و فشاری کاری بالایی را تحمل می کند. اگر دیدید کولر یا اسپلیت شما در حین کار خاموش می شود، در وهله اول زیاد نگران نشوید. ممکن است برق قطع شده باشد یا سیم برق از پریز خارج شده باشد. حتی قطع و وصل شدن آنی و لحظه ای برق ساختمان هم می تواند باعث خاموش شدن کولر و توقف عملکرد آن شود. 

خرابی قطعاتی مثل برد، ترموستات، موتور و … هم از دیگر دلایل خاموش شدن کولر گازی محسوب می شود. این احتمال هم وجود دارد که فیلترها آلوده یا مسدود باشند و کولر به این دلیل خاموش شود. پس از شناسایی علت اصلی، می توان مشکل را با روشهای مختلف برطرف کرد.

چگونه مشکل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی را حل کنیم؟

1. مشکلات برق را برطرف کنید

همانطور که گفتیم یکی از دلایل اصلی خاموش شدن کولر گازی، مشکلات برق است. بنابراین پیش از هرکاری سعی کنید این مشکلات را شناسایی کرده و برطرف کنید. البته در این مورد احتیاط کرده و حتما از ابزار و تجهیزات امنیتی مناسب استفاده کنید.

2. ترموستات را تنظیم کنید

در صورت خاموش شدن کولر گازی، بد نیست سری به تنظیمات ترموستات بزنید. اگر درجه ترموستات به درستی تنظیم نشده باشد، باعث خاموش شدن کولر شده و مشکلاتی را ایجاد می کند. البته خرابی این قطعه هم می تواند مشکل ساز شود که در این صورت بهتر است از یک تعمیرکار ماهر برای تعمیر ترموستات کولر گازی خود کمک بگیرید.

3. مطمئنید که موتور اورلود نکرده است؟

یکی از روشهای رفع مشکل خاموش شدن کولر گازی، تعمیر اورلود موتور است. بعضی از کمپرسورها یک سوئیچ استراحت دارند که موقع اورلود موتور، آن را خاموش می کنند. از یک تعمیرکار بخواهید ضمن بررسی کولر، مشکل اورلود را برطرف کند.

4. فیلترها را تمیز کنید

فیلترهای هوا یک شبکه ایمن هستند که آلودگی و گرد و غبار هوا را پاک می کنند. اگر این فیلترها آلوده یا مسدود باشند، حتی ممکن است برعکس عمل کرده و باعث بروز مشکلاتی در روند کاری دستگاه شوند. فیلتر هوای آلوده جریان هوا را در کانال های هوای منزل شما مسدود می کنند و گاهی باعث خاموش شدن کولر گازی می شوند. بنابراین بد نیست فیلترها را هم بررسی کرده و آنها را شستشو داده و تمیز کنید.

هرآنچه باید در مورد تعمیر برد کولر گازی بدانید

5. کویل های کندانسور را پاکسازی کنید

کویل های کندانسور، لوله هایی هستند که گاز مبرد در آنها جریان دارد. اگر این کویل ها آلوده باشند، کولر گازی یا اسپلیت مدت زمان طولانی تری کار می کند و این مسئله باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه می شود. اگر مبرد گرما را به خوبی جذب نکند، احتمال خاموش شدن کولر گازی در حین کار بسیار بالاست. برای رفع مشکل خاموش شدن کولر گازی در این شرایط، باید یونیت خارجی را با اسپری تمیز کننده مخصوص کویل تمیز کنید.

تعمیرگاه مجاز کولر گازی در مرکز سخت افزار ایران

تعمیر کولر گازی یک فرایند پیوسته و چند مرحله ای است که با هدف برطرف شدن مشکلات این محصول انجام می شود. فشار و حجم کاری که کولر های گازی تحمل میکنند در کنار عوامل محیطی مثل آلودگی و … ، آنها را مستعد آسیب پذیری هایی کرده که نیاز به بررسی و تعمیر تخصصی دارند. 

اگر با مشکلاتی مثل گرم شدن باد دستگاه، کاهش سرما، خنک نکردن محیط، صداهای ناهنجار از پنل داخلی یا خارجی، نشتی آب و گاز و روشن نشدن و مواردی از این دست در کولر گازی خود مواجه شدید، در اولین فرصت با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید. با عیب یابی و تشخیص درست منشأ ایرادهای دستگاه، می توان تمام مشکلات ذکر شده را برطرف و از تشدید آنها جلوگیری کرد. نمایندگی تعمیرات کولر گازی برای ترمیم مدل های مختلف این دستگاه از برندهای مختلف، در خدمت شما کاربران عزیز می باشد.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.