جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تلویزیون 5G و 8K سامسونگ

 

امروزه بازار رقابت تلویزیون های هوشمند داغ تر شده و کمپانی ها تلاش دارند مدل های جدیدی را عرضه بازار کنند. اخیراً نیز بحث تلویزیون 5G و 8K سامسونگ و SK Telecom به بحث داغ دنیای تکنولوژی تلویزیون تبدیل شده است. این دو شرکت قصد دارند تلویزیون هایی با کیفیت 8K و مودم داخلی 5G تولید کنند. سامسونگ از شرکت های بزرگ تولید کننده لوازم الکترونیکی است و شرکت SK Telecom نیز یک شرکت مخابراتی کره جنوبی بوده که در زمینه راه اندازی شبکه G5 فعالیت داشته و همکاری بسیار نزدیکی با سامسونگ دارد.

SK Telecom در حال ساخت آکادمی نظامی هوشمند برای ارتش کره است. این سیستم هوشمند کمک می کند نظامیان با استفاده از واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) آموزش های لازم را ببینند. این شرکت سال هاست از بزرگ ترین شرکت های مخابراتی و راه اندازی تجهیزات شبکه محسوب می شود. اینک باید دید همکاری این شرکت با سامسونگ می تواند یکی از شگفتی های فناوری را رقم بزند یا نه.

 

تلویزیون 5G و 8K سامسونگ چه ویژگی هایی دارد؟

سامسونگ می گوید تلویزیونی که قصد تولید آن را دارد علاوه بر برخورداری از نمایشگر بسیار با کیفیت، توانایی اتصال به شبکه پرسرعت 5G را دارد. با استفاده از این سیستم کاربران می توانند فیلم های با حجم بالا را دانلود کرده و یا آنلاین تماشا کنند. این موضوع مهمترین ویژگی تلویزیون 5G و 8K سامسونگ است. همچنین استفاده از پنلی با کیفیت 8K نیز ویژگی است که جذابیت این تلویزیون را برای کاربران بیشتر می کند. سامسونگ اعلام کرده تلویزیون خود را با طراحی منحصر به فردی روانه بازار می کند. هنوز اطلاعات زیادی در خصوص بدنه و طراحی این تلویزیون منتشر نشده است.

 

آیا تلویزیون 5G و 8K سامسونگ با استقبال روبرو خواهد شد؟

بحث ساخت تلویزیون های 5G بین برخی از شرکت های دیگر نیز مطرح شده است. هواوی اردیبهشت ماه اعلام کرد قصد تولید اولین تلویزیون 8K با مودم 5G را دارد. شرکت های سونی، توشیبا و ال جی نیز به دنبال ساخت تلویزیون های 8K هستند. اما آیا واقعاً تلویزیون 5G و 8K سامسونگ با استقبال مواجه می شود؟ برای پاسخ به این سوأل باید به وضعیت تلویزیون های 4K نگاه کنیم.

با وجود ساخت این تلویزیون ها اما به دلیل قیمت بالای آنها تاکنون با تقاضای زیادی مواجه نشده اند. طبیعتاً تلویزیون های 8K با مودم 5G قیمتی بسیار بالاتر از تلویزیون های 4K داشته و بعید است به زودی با فروش بالا مواجه شوند. این نوع تلویزیون ها زمان زیادی را باید برای فراگیر شدن سپری کنند. می توان گفت در صورتی تمایل به تلویزیون 5G و 8K سامسونگ افزایش می یابد که عرضه آن نیز زیاد بوده و قیمت پایین تری داشته باشد.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.