جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چرا یخچال یکسره کار می کند؟

اتومات کردن یخچال مانع از کارکرد بی وقفه آن می شود و به این ترتیب سلامت دستگاه تضمین خواهد شد.  این حالت به دستگاه امکان می‌دهد تا در ساعاتی از روز، کار کردن خود را متوقف کرده و در ساعاتی دیگر مجدداً کار خود را آغاز کند. حال گاهی این فرایند انجام نمی شود و یخچال بدون توقف کار می کند. یکسره کار کردن یخچال مشکلی است که بعضا اتفاق افتاده و موجب نگرانی کاربران می شود. از طرفی اگر یخچال شما درست اتومات نکند، مصرف برق آن نیز افزایش پیدا می کند.

بنابراین شما باید در اسرع وقت این مشکل را برطرف کنید. اگر با این مساله مواجه شده اید و نمی دانید با چه کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید. ما دلایل یکسره کار کردن یخچال و اتومات نکردن آن را مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین روش های رفع این مشکل را نیز معرفی می کنیم تا بتوانید آن را برطرف کنید. در صورت تداوم مشکل، تیم تعمیرات یخچال مرکز سخت افزار ایران خدمات تخصصی تر را به شما ارائه خواهند داد.

چرا یخچال یکسره کار می کند؟

این مقاله برای شما مفید است :تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید

دلایل یکسره کار کردن یخچال

یکی از مهم ترین دلایل یکسره کار کردن یخچال ، آلودگی لوله های کندانسور است. این لوله ها باید مرتب خنک شوند. آلودگی این بخش مانع از خنک شدن گاز مبرد شده و در نتیجه دستگاه به صورت یکسره کار می کند. خرابی تایمر دیفراست هم می تواند موجب یکسره کار کردن یخچال شود. در این حالت برفک ها آب نمی شوند و هوا در یخچال جریان ندارد؛ لذا دستگاه بی وقفه کار می کند.

خرابی هیتر دیفراست، معیوب بودن ترموستات، ضعیف شدن موتور، نشت گاز و سرما، برفک زدن یخچال فریزر ، انسداد لوله های ورودی، خرابی سنسور و به ندرت خرابی برد هم جزء دلایل یکسره کار کردن یخچال به شمار می روند. هریک از این موارد باید به شکل تخصصی بررسی شده و برطرف گردند تا روند کار و توقف کار یخچال به حالت عادی باز گردد. در صورت مشاهده هر یک از این اشکالات در دستگاه خویش می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

رفع مشکل یکسره کار کردن یخچال

به نظر شما چگونه می توان مشکل اتومات نکردن یخچال را برطرف کرد؟ خب برای این منظور اول باید دلایل بروز مشکل را شناسایی کنید. پس از آن می توانید متناسب با بخش های آسیب دیده، اقدامات لازم را انجام دهید. اگر مشکل ناشی از نشت گاز باشد، باید محل نشتی شناسایی شده و ترمیم شود. حتی گاهی ممکن است نیاز به شارژ گاز یخچال باشد. تعمیر و تعویض ترموستات هم در شرایطی منجر به رفع مشکل خواهد شد. گاهی یکسره کار کردن یخچال ناشی از مشکلات و ایرادهای موتور است. در این صورت تعمیرکار اقدام به تعمیر موتور یخچال می کند تا دستگاه به صورت عادی اتومات کند.

به ندرت احتمال دارد که در چنین شرایطی نیاز به تعویض موتور باشد. گاهی تمیز کردن کندانسور و لوله های آن معجزه می کند و چرخه اتومات کردن یخچال را به حالت عادی باز می گرداند. ترمیم و تعویض هیتر دیفراست هم روش دیگری است که برای برطرف کردن این مشکل به کار برده می شود. آنچه اهمیت دارد این است که هریک از اقدامات ذکر شده توسط تعمیرکاران با تجربه انجام شود. نمایندگی مجاز تعمیرات یخچال مرکز سخت افزار ایران برای ارائه تخصصی ترین خدمات در خدمت شما عزیزان می باشد.

تعمیر موتور یخچال خود را به ما بسپارید

یخچال هر چند دقیقه یک بار اتومات می کند؟

به نظر شما یخچال باید هر چند دقیقه یک بار اتومات کند؟ به طور کلی اتومات نکردن یخچال به حالتی اطلاق می شود که یخچال کار نکرده و استراحت می کند. یخچال ها معمولا دقایقی در طول شبانه روز کار نمی‌کنند. یکسره کار کردن یخچال یکی از مسائلی است که کاربران بعضاً با آن مواجه می شوند و نیاز به بررسی تخصصی دارد.

در غیر این صورت، ممکن است موتور و سایر قطعات آسیب ببینند و هزینه بسیاری بالایی برای تعمیرات آنها نیاز باشد. بسته به مدل یخچال و قدرت کاری آن، زمان های مشخصی برای اتومات کردن این دستگاه وجود دارد. چنانچه متوجه شدید یخچال شما بی وقفه کار می کند، حتما مساله را به یک تعمیرکار مجرب گزارش دهید. تداوم این مشکل می تواند آسیب هایی را در بخش های مختلف دستگاه به وجود بیاورد.

تعمیرات یخچال در محل

تعمیرات یخچال در محل، امکانی را برای کاربران فراهم کرده که برای ترمیم این محصول حیاتی و پر کاربرد، ناچار به مراجعه حضوری به تعمیرگاه نباشند. در واقع با توجه به ابعاد و وزن یخچال، انتقال آن به مرکز تعمیرات امری محال به نظر رسیده و مشکلات بسیاری را به دنبال دارد. با مراجعه تیم تعمیرات یخچال مرکز سخت افزار ایران به منزل شما، دستگاه به دقت بررسی شده و هرگونه اقدامی که برای تعمیر آن لازم باشد، در محل انجام می شود.

باید به این نکته اشاره کنیم که تعمیرکاران اعزامی از بین زبده ترین تکنسین های حوزه تعمیرات لوازم خانگی انتخاب شده اند و مهارت کافی برای رفع مشکلات انواع مدل های این محصول را دارا می باشند. این تعمیرکاران ابزار و تجهیزات مورد نیاز را همراه خود به منزل کاربر برده و با استفاده از این تجهیزات، اقدام به تعمیر یخچال در محل می نمایند.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری