جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

دلیل نشتی آب در کولر گازی چیست؟

یکی از مشکلات رایجی که می تواند در انواع و اقسام کولرهای گازی رخ دهد، مشکل نشتی آب است. این مسئله می تواند باعث دردسرهای فراوانی چون پوسیدگی دیوار منزل شما شود. چنین مشکلی را باید جدی بگیرید تا از عواقب دردسرساز آن جلوگیری شود. به طور کلی معضل چکه کردن آب در کولر گازی می تواند دارای دلایل متعددی باشد. در این مقاله کارشناسان تعمیرات کولر گازی به بررسی تمامی جوانب ظهور مشکل نشتی آب در کولر گازی می پردازند.

نشتی آب در کولر گازی

دلایل اصلی نشتی آب در کولر گازی

در ادامه به مهم ترین دلایلی که باعث نشتی آب در کولر گازی میشوند میپردازیم:

عدم توجه به پروسه ی شارژ گاز کولر گازی

کولر گازی فارغ از برند سازنده توسط گازی به نام مبرد، عملیات خنک کردن محیط را شکل می دهد. این گاز براساس میزان استفاده ی کاربر از کولر مصرف خواهد شد.

بنابراین هر چند وقت یک بار مسئله ی شارژ گاز کولر گازی حائز اهمیت خواهد بود. معمولا زمانی که با کاهش گاز مبرد درون کولر گازی رو به رو هستید، دستگاه از عملکرد اصلی خود دور شده و دیگر قادر به خنک سازی محیط نخواهد بود.

یکی دیگر از نشانه های کمبود گاز در کولر گازی، نشتی آب است. نشتی آب در کولر گازی می تواند خیلی ساده با شارژ گاز برطرف گردد.

مسدود شدن خروجی سینی تخلیه آب

در کولر گازی و اسپلیت، آب داخل ناودان مخصوصی جمع شده تا پس از آن از درون سیستم دفع شود. از این رو مطمئنا نشتی آب در کولر گازی می تواند به انسداد سینی تخلیه نیز مرتبط شود.

براساس عقیده ی تعمیرکاران حرفه ای اولین کاری که می بایست پس از پیدایش مشکل نشتی آب در کولر گازی انجام دهید، بررسی وضعیت ناودان و راه خروجی آب است.

مسدود شدن راه خروجی می تواند در عرض مدت زمان کوتاهی باعث و بانی چکه کردن آب شود.  

نصب اشتباه لوله های کولر گازی

پروسه ی راه اندازی کولر گازی نیز مسئله ی به شدت مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. برای نصب کولر گازی به هیچ عنوان ناشیانه عمل نکنید.

نصب نادرست لوله درین، لوله تخلیه کولر و یا انواع و اقسام اتصالات کولر گازی باعث گردش نادرست اب در کولر می شود. این گردش نامناسب می تواند به برگشت آب درون کولر ختم شود.  پس از برگشت آب مشکل نشتی امری طبیعی خواهد بود.

عایق بندی نشدن کولر گازی

دلیل دیگر مشکل نشتی آب در کولر گازی، عایق نشدن لوله های آن است. در پروسه ی راه اندازی کولر گازی باید به طور حتم لوله های دستگاه به خصوص لوله های زیرین عایق بندی شوند. در غیر این صورت رطوبت موجود در هوا به صورت قطره های اضافی از کولر گازی چکه می کند.

پیشگیری از مشکل چکه کردن آب در کولر گازی

به عنوان پیشگیری از مشکل نشتی آب در کولر گازی باید به سرویس دهی کولر دقت داشته باشید. هیچ گاه زمان شارژ گاز کولر گازی را به تعویق نیاندازید. از طرفی نباید تعویض فیلترها و یا شست و شوی آن ها را فراموش کنید.

آلودگی های درونی کولر گازی به سادگی منجر به انسداد راه های ارتباطی اجزای کولر شده و مشکل چکه کردن آب را ایجاد می کند.

فراموش نکنید که چکه کردن آب مشکلی است که به مرور زمان شدت گرفته و به طور کلی کارایی کولر گازی را تحت تاثیر قرار می دهد. جهت دریافت سرویس های تعمیر در محل انواع و اقسام کولرهای گازی با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات کولر گازی تماس حاصل فرمایید.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.