جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چرا کولر گازی صدا می دهد؟

کولر گازی سیستم پر مصرفی می باشد که نیازمند سرویس دهی منظم است. استفاده طولانی مدت این دسته از تجهیزات بدون انجام سرویس های دوره ای دردسرهای فراوانی را به بار می آورد. صدا دادن کولر گازی مشکلی است که می تواند در اثر به تعویق انداختن سرویس های مذکور رخ دهد. در هر حال بی توجهی به معضل صدا دادن کولر گازی به شدت یافتن اختلالات موجود و سرایت خرابی از قطعه ای به قطعه دیگر ختم خواهد شد. حال سوال اینجاست که آیا صدای ناهنجار کولر گازی به تعمیرات تخصصی نیاز دارد؟ یا با چند راهکار ساده قابل حل است؟ در پاسخ باید بگوییم که اگر با سیستم داخلی کولر گازی آشنا نمی باشید، دستکاری ناشیانه را به طور کامل فراموش کنید. برای رفع تمامی ایرادات فنی کولرهای گازی همواره می توانید با نمایندگی تعمیرات تماس بگیرید و از خدمات تخصصی این مجموعه استفاده کنید. در این مقاله نیز قصد داریم پاسخگوی سوالاتی باشیم که در خصوص تولید صدای غیر عادی کولر گازی ذهن هر کاربری را مشغول می سازد.

چرا کولر گازی صدا می دهد؟

دلایل پیدایش مشکل صدا دادن کولر گازی

صدا دادن کولر گازی دلایل بسیار زیادی دارد. اینکه دقیقا چه اختلالی به تولید صدای ناهنجار کولر گازی ختم شده است، بسته به نوع کولر می تواند متفاوت باشد. در نتیجه توصیه می کنیم برای رفع این مشکل ابتدا کولر را خاموش کنید، سپس با نمایندگی تعمیرات تماس بگیرید. کارشناسان و تکنسین های ما با حضور در منزل یا محل کارتان ساختار اصلی کولر گازی معیوب را بررسی کرده و پس از اعمال مراحل عیب یابی ریزبینانه، ایراد موجود را تعمیر می نمایند. در این بین ممکن است اختلالات تخصصی خاصی چون نصب نامناسب پنل داخلی، خرابی آریستونن، تاب پیدا کردن شفت موتور پروانه داخلی، از کار افتادگی موتور بلوور، آلودگی بلوور و خارج شدن این قطعه از حالت ایده آل، شکستگی پایه ها و پره های بلوور، تعبیه نامناسب بلوور بعد از سرویس یا تعمیر کولر گازی باعث صدا دادن کولر گازی شده باشند. فراموش نکنید که رفع ایرادات فنی کاملا از عهده کاربران عادی خارج هستند.

چگونه مشکل صدا دادن کولر گازی را حل کنیم؟

همان طور که گفته شد مشکل صدا دادن کولر گازی می تواند براساس علل ریز و درشت بسیاری اتفاق بیفتد. اگر تا حدودی با سیستم کاری کولر گازی آشنا هستید، صدای ناهنجار این دستگاه را با استفاده از راهکارهای زیر برطرف سازید.

پنل بیرونی کولر گازی را بررسی کنید.

یکی از اصلی ترین و در عین حال پیش پا افتاده ترین دلایل صدا دادن کولر گازی، گیر کردن جسمی خارجی در کندانسور است. کندانسور یا همان پنل بیرونی کولر، بخش مهمی از کولر را تشکیل می دهد که در خارج محیط خانه قرار گرفته و در محلی چون بالکن نصب می شود. در نتیجه درصد احتمال اینکه شی خارجی خاصی در کندانسور گیر کند، وجود دارد. در چنین شرایطی صداهای غیر عادی و عجیبی از کولر به گوش می رسد که پیش از این سابقه نداشته است. بنابراین پیشنهاد می کنیم به هنگام شنیدن صدای نامتعارف از کولر سریعا آن را خاموش کنید، از برق بکشید و سپس داخل کندانسور را به دقت بررسی نمایید. ممکن است با لانه کردن پرنده ها در این بخش مواجه شوید.

تراز بودن کولر گازی را چک کنید.

مسئله جزیی دیگری که به صدا دادن کولر گازی ختم می شود، تراز نبودن بدنه آن است. برای رفع این مشکل بهتر است از تعمیرکاران کمک بگیرید تا با صرف مدت زمان کوتاهی بدنه کولر گازی به درستی نصب شود.

وضعیت قاب جلویی کولر گازی را بررسی کنید.

در برخی مواقع مشکل صدا دادن کولر گازی با بستن قاب جلویی دستگاه از بین می رود. اگر این درب جلویی باز باشد، صداهای تق تق مانندی از دستگاه می شنوید. در این صورت کافی است به سادگی درب را ببندید.

محکم بودن پایه های کندانسور را بررسی کنید.

زمانی که پایه های کندانسور یا مهره های پنل خارجی بنابر هر دلیلی لق شده باشند، پیدایش مشکل صدا دان کولر گازی امری طبیعی است. جهت رفع مشکل در این شرایط، می بایست فرآیند آچارکشی کندانسور انجام شود. مراحل این کار را باید با دقت و ظرافت بالایی طی کنید. اگر احساس می کنید این پروسه از عهده شما خارج است، از انجام ناشیانه آن خودداری نمایید.

تعمیر کولر گازی

برای تعمیر صدای ناهنجار کولر گازی چه قدر باید هزینه کرد؟

هزینه تعمیر صدای ناهنجار کولر گازی براساس شدت خرابی موجود در سیستم بالا و پایین دارد. ممکن است مشکل صدا دادن کولر گازی با یک روغن کاری فن برطرف شود، از طرفی هم امکان دارد این معضل به خرابی و  تعمیر موتور کولر گازی و تعویض آن برسد. به هر حال آن قدری دلایل صدا دادن کولر گازی متعدد هستند که نتوان هزینه دقیقی برای ترمیم و بازیابی دستگاه تعیین کرد. اما ما در نمایندگی تعمیرات هزینه کلیه اقدامات مرتبط با بازیابی، بهسازی، ترمیم و تعمیر انواع مختلف کولر گازی را در مناسب ترین تعرفه قیمتی قرار داده ایم. اصالت و کیفیت تمامی سرویس های این مجموعه همراه با گارانتی و ضمانت نامه های معتبر کتبی قابل اثبات هستند.

تعمیر کولر گازی

ترمیم و بازیابی کارایی کولر گازی یکی از خدمات و سرویس های قابل ارائه در نمایندگی لوازم خانگی است. این نمایندگی کلیه عیوب ریز و درشت کولرهای گازی را به بهترین شکل ممکن برطرف می سازد. خدمات تخصصی نمایندگی تعمیرات هیچ گونه حد و مرز و محدوده خاصی نداشته و انواع کولر گازی های قدیمی و جدید برندهای مختلف را در بر می گیرد. خاطرنشان می نماییم که کلیه خدمات و سرویس های ویژه این دپارتمان براساس پارامترهای استاندارد و اصولی شکل گرفته و همراه گارانتی عرضه می شوند.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.