جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش کامل تعویض فیلتر و صافی برگشت پکیج

یکی از راه های مقابله با ایجاد رسوبات در پکیج استفاده از فیلتر و صافی برگشت است. این سختی گیر ها که در ورودی سیستم پکیج نصب می شوند با جلوگیری از ورود شن و سنگریزه ها و جذب یون ها مانع ایجاد رسوب می شوند. در استفاده از این روش ها برای جلوگیری از ایجاد رسوب باید به زمان مناسب تعویض فیلتر و صافی برگشت پکیج خود دقت داشته باشید. در این مقاله نحوه تعویض سختی گیر پکیج توضیح داده شده است.

اگر جزو افرادی هستید که از سیستم پکیج برای گرمایش واحد مسکونی یا تجاری خود استفاده می کنید یکی از متداول ترین مشکلاتی که با شروع فصل زمستان و افزایش استفاده از پکیج ها ممکن است با آن مواجه شوید حرکت کند آب در لوله های پکیج در اثر انسداد مسیر آب، گرم نشدن مناسب آب و در نتیجه مصرف انرژی بیشتر پکیج است. رسوبات موجود در لوله ها و مجاری پکیج یکی از اصلی ترین دلایل گرم نشدن پکیج است.

برای جلوگیری از ایجاد رسوبات راه های متفاوتی وجود دارد که از آسان ترین آن ها می توان به استفاده از محلول های ضد رسوب و فیلتر و صافی برگشت پکیج اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه تعویض فیلتر و صافی برگشت پکیج آشنا کنیم تا در صورت لزوم شما بتوانید خودتان برای تعویض سختی گیر پکیج منزل خود اقدام نمایید.

آموزش کامل تعویض فیلتر و صافی برگشت پکیج

نحوه تعویض فیلتر و صافی برگشت پکیج

به صورت کلی برای تعویض صافی برگشت پکیج کافی است ابتدا سختی گیر قبلی موجود در سیستم را خارج کرده، شلنگ برگشت رادیاتور را باز کرده و جدا کنید. محل قرار گیری این شلنگ در زیر پکیج است. در مرحله بعدی باید صافی برگشت را در محل صافی قبلی در زیر پکیج بسته و شلنگ را دوباره روی صافی برگشت نصب کنید.

آموزش کامل مراحل تعویض فیلتر پکیج

با توجه به نوع فیلتر های به کار رفته، نحوه تعویض فیلتر و صافی برگشت پکیج می تواند در سیستم های مختلف متفاوت باشد. برای سهولت شما در ادامه نحوه تعویض فیلتر پکیج به صورت جداگانه برای هر نوع توضیح داده شده است.

تعویض فیلتر مغناطیسی

این فیلتر ها که با جدا کردن یون های آب از ایجاد رسوب جلوگیری می کنند در مسیر آب ورودی بعد از شیر آب سرد نصب می شوند. این سختی گیر های پکیج حاوی نمک هایی هستند که حتی باعث از بین بردن رسوباتی که از قبل درون سیستم شما ایجاد شده اند نیز می شوند، اما باید توجه داشت که فیلتر های مغناطیسی نیز مانند هر فیلتر دیگری پس از مدت زمان مشخصی نیاز به تعویض دارند.

در هنگام تعویض فیلتر پکیج باید مخزن آن را باز کرده، بعد از خارج کردن نمک های قدیمی نمک های جدید را جایگزین آن ها کنید. برای نصب این فیلترها بعد از باز کردن شلنگ ورودی دستگاه و گذاشتن واشر مناسب برای فیلتر، آن را در محل مناسبی که نزدیک به محل ورودی پکیج باشد نصب کنید.

تعویض فیلتر شیمیایی یا پلی فسفاتی

نحوه تعویض فیلتر و صافی برگشت پکیج در این گروه کمی پیچیده تر از انواع مغناطیسی است. بنا براین در هنگام تعویض سختی گیر های پلی فسفاتی باید نهایت دقت را به خرج داد. این سختی گیر ها با جذب کلسیم و منیزیم با ایجاد رسوب در سیستم پکیج مقابله می کنند. بسته به میزان سختی آب و کیفیت سختی گیر حداقل هر 6 ماه یک بار باید اقدام به تعویض فیلتر پکیج کرد.

برای تعویض فیلتر های پلی فسفات ابتدا فیلتر قبلی را خارج کنید، سپس با مشخص کردن مسیر ورودی و خروجی آب بخشی از لوله را برش دهید و بدین صورت ورودی قبل از آب سرد را از مدار خارج کنید. حال در مرحله بعد یک مسیر جایگزین برای هدایت آب ایجاد کنید و آب را به پکیج هدایت کنید. در نهایت کافی است سختی گیر را به دقت در محل مخصوص خود نصب کنید و آن را روی پایه ها محکم کنید.

زمان مناسب تعویض سختی گیر پکیج

از آن جا که سختی گیر ها وسایلی هستند که عملکرد صحیح و راندمان بالای سیستم به آن ها وابسته است باید از زمان مناسب تعویض فیلتر و صافی برگشت پکیج اطلاع داشته باشید. به طور کلی در عملکرد سیستم های پکیج نشانه هایی وجود دارد که زمان تعویض سختی گیر را نشان می دهد. این نشانه ها عبارتند از :

بنابراین اگر شما متوجه هر کدام از این موارد در عملکرد پکیج خود شدید باید بدانید که احتمالا زمان تعویض فیلتر و صافی برگشت پکیج منزلتان فرا رسیده است.

تعویض سختی گیر پکیج چه اهمیتی دارد؟

تعویض سختی گیر پکیج چه اهمیتی دارد؟

از آن جا که فرآیند رسوب زدایی از پکیج می تواند تا حدودی سخت و هزینه بر باشد استفاده از راه هایی برای جلوگیری از ایجاد رسوب در پکیج یکی از ساده ترین راه های کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری پکیج است.

یکی از ساده ترین روش های مقابله با ایجاد رسوب در پکیج ها استفاده از فیلتر و صافی برگشت است که با کاهش سختی آب از خرابی پکیج در اثر تجمع رسوبات در پکیج جلوگیری می کنند. پس از مدتی نیز می توانید با چک کردن صافی و در صورت نیاز تعویض فیلتر و صافی برگشت پکیج از عملکرد صحیح آن ها اطمینان حاصل کنید.

سخن آخر

به عنوان جمع بندی این مبحث، با توجه به آموزش های داده شده در این مقاله شما می توانید خودتان برای تعویض فیلتر و صافی برگشت پکیج در منزل اقدام کنید اما از آن جا که تعویض فیلتر نیازمند دقت زیادی است و اشتباهات افراد تازه کار و بی تجربه می تواند منجر به سوراخ شدن لوله ها و ایجاد هزینه های بیشتر شود، پیشنهاد می شود که اگر در انجام کارهای فنی پکیج بی تجربه یا کم تجربه هستید از یک فرد با تجربه تر و یا تعمیرکاران متخصص پکیج کمک بخواهید. علاوه بر آن گاهی ممکن است مشکل پکیج تنها با رسوب زدایی فیلتر حل شود و نیازی به تعویض نباشد، بنابراین بهتر است با تماس با تعمیرات پکیج علاوه بر اطمینان از ارائه خدمات با قیمت مناسب، از کیفیت، سرعت و دقت متخصصین ما در تعویض فیلتر و صافی برگشت پکیج خود لذت ببرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.