جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

علت اصلی گرم نشدن آب پکیج

اگر با مشکل گرم نشدن آب پکیج در منزل خود روبرو هستید، این مطلب می‌تواند برای شما مفید واقع شود. پکیج از پر طرفدارترین وسایل گرمایشی است که بطور همزمان دمای مناسب و آب گرم مصرفی را تامین می‌کند. نیاز مستمر و همیشگی به آب گرم، خصوصا در منزل استفاده از پکیج را به یکی از گزینه‌های مناسب و مفید در این مکان تبدیل کرده است.

بروز هرگونه مشکل در پکیج، نیازمند رسیدگی فوری و تعمیر یا تعویض قطعه مربوطه توسط تعمیرکاران و تعمیرات تخصصی پکیج است. در مورد مشکلات گرم نشدن آب پکیج، به دلیل ارتباط مستقیم با مسائل بهداشتی منزل، عیب یابی و رفع نقص دستگاه در اولین فرصت لازم است. در این مطلب به بررسی علت اصلی گرم نشدن آب پکیج پرداخته و راه‌های رفع این مشکل و تعمیر آن را بیان می‌کنیم.

علت گرم نشدن آب پکیج

بررسی علل اصلی گرم نشدن آب پکیج

مشکل گرم نشدن آب توسط پکیج موردی بسیار رایج خصوصا در مدل های قدیمی پکیج دیواری است که خوشبختانه با شناسایی دلایل آن قابل رفع است. اصلی ترین علل این مشکل در چند مورد خلاصه می‌شود که در این بخش به آنها می‌پردازیم:

  • بروز ایراد در شیر سوئیچ

شیر سویچ یا شیر برقی، قطعه ای در پکیج دیواری است که آب گرم شده را به سمت لوله های مصرف، منتهی به حمام و مدار شوفاژ ها می‌رساند. سوئیچ پکیج، مانند یک قفل مداری عمل کرده و زمانی که روی مدار آب گرم باشد، آن را به سمت شیرها هدایت می‌کند. درست برعکس، هنگامی که شیر سوئیچ بر روی مدار رادیاتور قرار بگیرد، آب گرم پکیج به طرف رادیاتورها منتقل و آنها را گرم می‌کند.

استهلاک این بخش در طول زمان می‌تواند باعث قفل شدن آن در یکی از حالات شده و تنها یکی از این دو وظیفه را انجام دهد. در مشکل گرم نشدن آب پکیج، این قفل شدن باعث می‌شود تا نتواند آب را گرم کند. گرمایش عالی محیط در حالتی که آب کاملا سرد است یا زمانی که آب به حد کافی گرم بوده اما پکیج گرمایش کافی و کامل ندارد، نشانگر خرابی شیر سویچ است. بروز این مشکل در تابستان می‌تواند با علائمی نظیر ولرم شدن آب در حالت خاموش بودن سیستم و یا بالا رفتن اندک دمای آب در صورت روشن شدن آن مشخص شود.

این آموزش برای شما مفید خواهد بود: نحوه رسوب زدایی از رادیاتور

  • جرم گرفتن مبدل پکیج

اگر در زمان استفاده از آب گرم در حمام، آشپزخانه یا سرویس بهداشتی متوجه نوسان در دمای آن شدید، می‌توانید علت آن را به جرم گرفتن مبدل مربوط بدانید. بعضی مدل ‌ها، تک مبدل هستند که آن هم بر روی شعله قرار دارد. در صورت داشتن دو مبدل مورد دوم به شکل مستطیلی بوده و در پشت پمپ قرار می‌گیرد. گرفتگی یا رسوب این قطعات دستگاه، باعث مختل شدن جریان گردش آب شده و باعث می‌شود تا دمای آن به حد مناسب نرسد. این مشکل توسط سرویس کار به راحتی شناسایی و رفع می‌شود.

  • پایین بودن بار دستگاه یا درجه مانومتر

پایین بودن عدد مانومتر (زیر عدد ۱) می‌تواند به اختلال جدی در کار گرم کردن آب منجر شده و آن را سرد نگه دارد. عدد مناسب برای این کار بین ۱.۵ تا ۲ است. برای تنظیم این عدد کافی است شیر پرکن را که به رنگ آبی یا مشکی بوده و در زیر دستگاه قرار دارد، به آهستگی باز کرده و به آن فرصت دهید تا بین این دو عدد قرار گیرد.

  • خرابی شیر آلات و گرم نشدن آب پکیج

شیر آلات مصرفی در ساختمان دارای طول عمر مفید بوده و پس از مدتی استفاده خواه ناخواه دچار استهلاک می‌شوند. خراب شدن این شیرها خصوصا انواع اهرمی، باعث مخلوط شدن آب سرد و گرم شده و نتیجه آن، وجود مشکل آب گرم پکیج و حداکثر ولرم بودن آن خواهد بود. برای رفع این مشکل نیز لازم است تا شیر مغذی را باز کرده و آن را تمیز نمایید. اگر در هنگام انجام این کار متوجه خرابی اساسی در آن شدید، بهتر است نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

اعزام سرویس کار از طرف نمایندگی برای رفع اشکال گرم نشدن آب پکیج، راه حلی مطمئن برای رفع این مشکل است. زیرا دستکاری غیر اصولی اینگونه وسایل، می‌تواند باعث بروز مشکلات جدید یا از کار افتادن کلی سیستم شود. در این صورت ضمن تحمل مشکلات ناشی از این کار، احتمالا مجبور به صرف هزینه های به‌مراتب بیشتری نسبت به تعمیر عادی آن خواهید شد.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید: علائم سوختن پمپ پکیج

چرا آب پکیج گرم و سرد می‌شود؟

در برخی موارد نیز مشکل فقط نبود آب گرم نیست. بلکه دمای آب پکیج نوسان داشته و مرتبا سرد و گرم می‌شود. در این مورد نیز احتمال بروز اشکال در بخش‌های مختلف مطرح است. اصلی ‌ترین دلایل این خرابی، در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • نوسان فشار آب مصرفی

اگر آب لوله کشی منزل شما دچار نوسان فشار باشد احتمال بروز مشکل سرد و گرم شدن آب به‌مراتب بالا می‌رود.

  • جرم گرفتن مبدل

مبدل یا مبدل های پکیج به علت عبور آب شهری که دارای املاح و جرم است می‌توانند دچار گرفتگی یا رسوب شوند.

  • اشکال در حسگر شوفاژ

اگر سنسور نتواند تفاوت دما را به خوبی حس کند، طبیعی است که تنظیم آب گرم هم دچار اختلال خواهد شد.

  • تنظیم نامناسب ارتفاع شعله پکیج

برای رفع مشکل آب گرم پکیج و داشتن دمای مناسب، لازم است شعله پکیج تا زیر لوله عبور آب رسیده و آن را کاملا داغ کند. در غیر این صورت دستگاه قادر به گرم نمودن آب نخواهد بود.

  • خرابی پمپ ورودی و نیاز به تعمیر یا تعویض آن

پمپ ورودی وظیفه انتقال آب گرم به مسیر را داشته و در صورت بروز اختلال در کار آن این روند قطع یا ضعیف می‌شود. ضمن سرویس های انجام شده بر روی پکیج این قطعه نیز مورد بررسی قرار گرفته و تعمیر یا تعویض می‌گردد.

گرم نشدن آب پکیج

سرویس دوره ای پکیج و پیشگیری از مشکلات دمای آب پکیج

از مشکل گرم نشدن آب نیز، مانند سایر خرابی‌ها و نقص های این دستگاه می‌توان پیش از وقوع جلوگیری نمود. راه حل این کار هم، در انجام سرویس دوره ای توسط سرویس کاران متخصص، حاضر در نمایندگی های مجاز بوتان است. با انجام این سرویس ها، نه تنها مشکلات جاری دستگاه شما رفع می‌شود، بلکه بر طول عمر مفید آن نیز اضافه می‌گردد.

برای این کار کافی است در تماس با نمایندگی درخواست کارشناس برای سرویس دوره ای پکیج داده و از کارشناس مربوطه بخواهید در محل حضور یابد. به این ترتیب، عیب یابی و رفع نقص دستگاه در کمترین زمان ممکن انجام گرفته و کار به بهترین شکل تحویل می‌گردد.

مرکز تعمیرات پکیج زیر مجموعه ی مرکز سخت افزار ایران بوده و برای اطمینان از کیفیت خدمات سرویس و تعمیرات پکیج، از ضمانت نامه کتبی و گارانتی مرکز سخت افزار ایران بهره مند خواهید شد.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.