جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

مشکلات رایج در ماشین لباسشویی

حل مشکلات رایج ماشین لباسشویی تنها از متخصصینی ساخته است که با این مشکلات دست و پنجه نرم کرده و زمان زیادی را صرف مطالعه و آموختن روش های حل آن ها صرف کرده باشند. یک تعمیرکار توانا می داند که برای حل مشکل ابتدا باید ریشه ی آن را بیابد سپس اقدام به تعمیر آن کند. حل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری موجود در قطعات الکترونیکی و مکانیکی نیاز به دستگاه های مدرنی دارد که قابلیت تشخیص و تعمیر داشته باشند.

اگر یک ماشین لباسشویی روشن نمی شود، بوی سوختگی می دهد، آب ریزی دارد، وسط برنامه ی شستشو خاموش می شود، لاستیک دور درب آن مشکل دارد و … لازم است که متخصصی کارآزموده به بررسی آن بپردازد تا با مهارت خود عملکرد اولیه ی آن را باز گرداند. در این مقاله دلایل ایجاد مشکلات رایج ماشین لباسشویی مورد بررسی قرار گرفته و راه حل هایی برای آن عنوان شده است با ما همراه باشید.

مشکلات رایج ماشین لباسشویی

چروک شدن لباسها

یکی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی که کاربران زیادی از بروز آن شکایت دارند، چروک شدن لباسهاست. در این صورت احتمالا دمای آب بیش از حد بالاست. در نتیجه لباسها چروک شده و بعضا حتی با اتو کردن هم صاف نمی شوند. البته ممکن است دور خشک کن لباسشویی شما درست تنظیم نشده باشد و لباسها خوب آبگیری نشوند.

روشن نشدن ماشین لباسشویی

روشن نشدن لباسشویی معمولا ناشی از قطعی برق و عدم وجود ولتاژ است. اما احتمال قطع شدگی سیم برق، نیم سوز شدن برد، خرابی خازن ها و مشکلات جدی تر هم وجود دارد. حتی ممکن است دکمه های پنل آسیب دیده باشند و لباسشویی به این دلیل روشن نشود. تعمیرات ماشین لباسشویی در این شرایط، منوط به بررسی و ترمیم قطعات ذکر شده می باشد.

نچرخیدن دیگ لباسشویی

یکی دیگر از مشکلات رایج ماشین لباسشویی، مربوط به نچرخیدن دیگ است. اگر وزن لباسهای داخل ماشین زیاد باشد، دیگر قادر به حرکت و چرخش نیست. همچنین ممکن است درب ماشین به درستی بسته نشده باشد و مانع از چرخش دیگ شود. خرابی میکروسوئیچ و آسیب دیدگی برد هم دلایل دیگر نچرخیدن لباسشویی هستند.

کار نکردن دکمه های پنل لباسشویی

اگر پنل ماشین لباسشویی خراب شود، دکمه های آن کار نمی کنند. اگر یکی از دکمه های پنل لباسشویی شما از کار افتاده است، احتمالا ایراد از همان یک کلید است و با تعویض آن، مشکل حل می شود. قطع شدن سیم های ارتباطی بین برد و پنل هم می تواند باعث از کار افتادن دکمه ها شود. این مسئله مانع از برقراری اتصال بین برد و پنل می شود و پنل نمی تواند دستورات را اجرا کند. حتی خرابی برد هم در این شرایط باید مورد بررسی قرار گیرد.

دلایل اصلی مشکلات رایج ماشین لباسشویی

 کاربران باید توجه داشته باشند که اصلی ترین عاملی که مشکلات متعدد در ماشین لباسشویی را ایجاد می کند نحوه ی نگهداری غلط دستگاه است. اگر شرایط لازم برای نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی وجود نداشته باشد، برق ورودی ساختمان دچار مشکل باشد، محل نصب دستگاه در مکانی با دمای بالا یا رطوبت باشد، ماشین و لباس ها بوی نامطبوع بگیرند، هر بار بیش از مقدار معین لباس در آن شستشو شود، تنظیمات آن دائم دستخوش تغییرات جزی و کلی شود و … به طور قطع نه تنها عمر دستگاه کوتاه می شود بلکه ماشین لباسشویی را با مشکلات کوچک و بزرگ درگیر خواهد. در ادامه ی مطلب، راه حل هایی برای مشکلات رایج ماشین لباسشویی ارائه می شود. با ما همراه باشید.

راه حل مشکلات رایج ماشین لباسشویی

همانطور که گفته شد فراهم کردن شرایط مناسب برای نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی از مشکلات متعدد آتی آن جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر آن اگر با مشکلاتی از قبیل موارد زیر رو به رو شدید راه حل هایی ارائه شده را به کار ببرید.

نشتی آب

جمع شدن آب روی زمین با چک کردن اتصالات آب و محکم کردن سرمنشا آن برطرف خواهد شد اما اگر پمپ تخلیه لباسشویی مشکل داشته باشد به یک تعمیرکار مراجعه بفرمایید تا یکی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی را برای شما بر طرف کند. اما اگر مشکل نشت آب از درز درام یا کیت بلبرینگ باشد نیاز به تعویض ماشین لباسشویی است.

مسدود شدن شلنگ تخلیه

اگر شلنگ مسدود باشد با باز کردن آن به وسیله ی یک میله یا سیخ بدون صدمه زدن به آن می توان مشکل را بر طرف کرد.

بوی نا مطبوع لباس

رشد کردن کپک بر روی درب یا لاستیک دور درب به ایجاد این بوی نامطبوع کمک می کند. بهترین کار در این شرایط تمیز کردن درزگیرها و شستشوی ماشین با آب داغ و مایع تمیز کننده ی قوی می باشد.

نچرخیدن درام یا دیگ ماشین لباسشویی

اگر ماشین را خیلی پر کنید مشکل نچرخیدن دیگ لباسشویی ایجاد می شود. با کم کردن تعدا لباس ها یکی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی را بر طرف کنید. اما اگر مشکل نچرخیدن از سوئیچ درب، پوسیدن برس ها، موتور کوپلینگ یا تسمه و دیگر بخش های ماشین لباسشویی باشد، به دلیل هزینه های بالای تعویض بهتر است ماشین لباسشویی را عوض کنید.

قطع نشدن جریان آب

با عوض کردن سوئیچ فشار یا شیر ورودی آب می شود مشکل را برطرف کرد .اما این راه حل هزینه بردار است.

آب داخل ماشین لباسشویی پر نمی شود

با زدن دوباره ی دکمه ی Drain می شود یکی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی را برطرف کرد.

باز نشدن درب ماشین لباسشویی

تمام نشدن چرخه ی ماشین لباسشویی، بودن آب در دستگاه با زدن دکمه ی Drain به باز شدن درب کمک می کند.

سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

گیر کردن چیز کوچک در درام که بهتر است قبل از قرار دادن لباس ها در دیگ، جیب آن ها را بگردید. در مواردی با گیر کردن پمپ تخلیه چنین سروصدایی ایجاد می شود. با چک کردن فیلتر و خارج کردن آن می توانید مشکل را برطرف نمایید. فرسودگی بلبرینگ می تواند به ایجاد صدا بیانجامد البته با چرخاندن درام می توانید به منشا آن پی ببرید. اگر با چرخش دیگ به وسیله ی دست همچنان سر و صدایی بود مشکل از بلبرینگ است و نیاز به تعویض دارد.

تکان خوردن و لرزش

یکی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی است که بیشتر به دلیل تراز نبودن ایجاد می شود.

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی علاوه بر تعمیر قطعات مختلف این دستگاه، خدمات تخصصی در زمینه ی تعویض سایر قطعات مکانیکی و الکترونیکی نیز به کاربران ارائه می دهد. تعمیرکاران این مرکز دورهای تخصصی و بی المللی تعمیرات ماشین لباسشویی را به صورت کاملا آکادمیک طی کرده اند به همین جهت می توانند هر مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری دستگاه را به راحتی شناسایی و در کوتاه ترین زمان به وسیله ی جدیدترین تجهیزات و دستگاه های مدرن روز دنیا بر طرف کنند.

این مرکز تنها نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی است که در کنار فروش محصولات اصل و اورجینال برندهای مختلف، بانک قابل توجهی از قطعات اورجینالِ ساخته شده در کمپانی های مختلف را فراهم آورده است تا در صورت نیازِ تعمیرکاران، در روند تعمیرات مورد استفاده قرار گیرند. از دیگر مزیت های این مرکز، می توان به تجمع کیفیت و دقت در کنار صرف کم ترین هزینه اشاره کرد. به ما اعتماد کنید که لایق اطمینانیم.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری