جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

دلیل صدای غیرطبیعی یخچال چیست ؟

یافتن علت صدای غیرطبیعی یخچال یکی از دغدغه های مهمی است که کاربران این وسیله را به خود مشغول می کند. یخچال اگر دچار مشکلات خاصی قطعات الکترونیکی یا مکانیکی نظیر فن، اورلود یا موتور شود به طور قطع سروصدای نا بهنجاری  ایجاد می کند. فناوری های پیشرفته ای که  امروزه در یخچال ها به کار می رود موجب شده تا این دستگاه صدای کمی تولید کند.

تعمیر مشکل صدای غیرطبیعی یخچال و تعمیر یخچال گاه آسان  بوده و با کم ترین هزینه صورت می گیرد و گاه سخت با هزینه های گزاف. آنچه باید مورد توجه کاربران باشد، انتخاب یک تعمیرکار ماهر است که آشنا به قطعات مختلف یخچال باشد و راه های برطرف کردن مشکلات ایجاد شده در آن ها را بداند. در این مقاله به دنبال یافتن علت صدای غیرطبیعی یخچال و رفع آن بوده ایم. با ما همراه باشید.

صدای غیرطبیعی یخچال

دلایل صدای غیرطبیعی یخچال

همانطور که در مطلب قبل گفته شد صدای غیرطبیعی یخچال منشاهای مختلفی دارد. ممکن است این مشکل از قطعات مکانیکی باشد یا الکترونیکی. در صورت بروز این ایراد، کاربر باید ابتدا به یک تعمیرکار توانا مراجعه کند تا عیب یابی درست و شناسایی علل بروز ناهنجاری صدای یخچال به خوبی انجام شود. نمایندگی تعمیرات یخچال تکنسین های توانایی دارد که با استفاده از ابزارهای مدرن به راحتی و در کوتاه ترین زمان، مشکلات زیر را در یخچال یافته و صدای غیرطبیعی آن را از بین می برند.

ضعیفی برق

اگر صدای یخچال در ساعات افت ولتاژ برق ایجاد شود مشکل از ضعف برق است. بهترین کار استفاده از ترانس های تقویت ولتاژ برق در خانه می باشد.

مشکل در اورلود

برای اطمنیان از خرابی اورلود بهتر است که قطعه را از برد یخچال جدا کنید و بر سر راه مدار یخچال یک آمپرمتر قراردهید. اگر جریان دریافتی یخچال طبیعی باشد می توانید با تعویض اورلود با نمونه ای یکسان مشکل صدای غیرطبیعی یخچال را بر طرف نمایید.

نیم سوز بودن موتور

اگر در آزمایش بالا متوجه دریافت جریان اضافی به وسیله ی موتور شدید. ممکن است اشکال در اتصال حلقه یا اتصال کلاف در سیم پیچ های استاتور باشد. اگر استاتور چنین مشکلی پیدا کرده باشد به طور قطع نیم سوز شده و باید تجدید سیم پیچی شود.

موتور فن اوپراتور

موتور فن اوپراتور، هوا را دور اوپراتور می چرخاند تا خنک شود. این موتور با گذشت زمان فرسوده شده و یا ممکن است نیاز به روغن کاری داشته باشد. اگر به آن بی توجهی کنید در زمان کوتاهی صدای بلند تق تق در فریزر خواهید شنید. با خاموش کردن یخچال به مدت چند روز می توانید صدای غیرطبیعی یخچال را که به دلیل خرابی موتور یا پره های آن ایجاد شده بر طرف کنید.

خرابی ترموستات

یکی دیگر از عوامل ایجاد صدای نغیر طبیعی در یخچال می شود خرابی ترموستات یخچال است. این قطعه قیمت زیادی ندارد. شما می توانید آن را با اتصال دو سیم ساده عوض کنید. البته خود سرانه نباید به تعویض ترموستات اقدام نمایید بهتر است که از تکنسین های خبره مشاوره و کمک دریافت کنید.

خرابی برد الکتریکی

خرابی، تعمیر یا تعویض این قطعه هزینه بردار است اما بهتر است بدانیم خرابی آن از علل اصلی بروز صدای غیرطبیعی یخچال می باشد. برد الکتریکی قطعه ایست کم یاب که هر کسی توانایی تعویض آن را ندارد. اگر برد الکتریکی یخچال خراب شود بهترین کار دریافت مشاوره از تعمیرکاران مجرب نمایندگی تعمیرات یخچال است. سپس می توانید با ثبت درخواست تعمیر یخچال در محل، از آرشیو غنی قطعات اورجینال آن ها بهره مند گردید.

نمایندگی تعمیرات یخچال

نمایندگی تعمیرات یخچال با سابقه ی طولانی، آماده است تا خدمات متنوع از قبیل مشاوره، فروش و تعمیرات انواع یخچال فریزرهای خانگی، فروشگاهی و صنعتی را به مشتریان عزیز ارائه دهد.  نمایندگی لوازم خانگی با تلاش های شبانه روزی توانسته است مرکز خود را به واحدهای تخصصی تقسیم کند تا مشتریان بتوانند در کوتاه ترین زمان از خدمات مفید و متنوع آن استفاده کنند. واحد فروش این مرکز، توسط کارشناسان آموزش دیده اداره می شود که با کارکرد فناوری های نوین دنیا آشنا می باشند.

در واحد تعمیرات مشاوره رایگان، پس از بررسی کلی یخچال و قبل از انجام پروسه ی تعمیر انجام می گیرد تا مشتری کاملا با هزینه های احتمالی، علت وقوع مشکل و روند تعمیرات آشنا شود. پس از مطلع کردن کاربر از وضعیت دستگاه از او کسب اجازه شده و پروسه ی تعمیرات ادامه پیدا خواهد کرد. نمایندگی تعمیرات تخصصی یخچال با هدف مشتری مداری به کار خود ادامه می دهد.

4.9/5 (117 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.