جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر پذیری مک بوک ایر 2020

گزارش های منتشر شده از سوی کارشناسان iFixit ، نشان از تغییرات محسوس در توسعه کیبورد «قیچی مانند» مک بوک ایر ۲۰۲۰ دارد. با توجه به بررسی های انجام شده از نظر iFixit تعمیر پذیری مک بوک ایر ۲۰۲۰ بهتر از نسل قبل بوده اما هنوز سخت است.
در کیبورد مک بوک ایر 2020 سوییچ قیچی مانند با همان طراحی سنتی سال 2017 استفاده شده، اما با حذف لایه سیلیکونی ارتفاع کلیدهای کیبورد نیم میلی متر کاهش داشته است. این سوییچ نسبت به سوییچ پردردسر و مشکل‌دار پروانه‌ای یک ارتقای بزرگ محسوب می‌شود. اپل، پیش از این، ‌یک لایه محافظ برای جلوگیری از نفوذ گردوغبار به سوییچ پروانه ای اضافه کرده بود، اما با استفاده از سوییچ جدید شاهد حذف آن در مک بوک ایر 2020 هستیم.

مک بوک ایر 2020

تغییرات ساختاری در مک بوک 2020

با کالبدشکافی MacBook Air نسخه 2020 متوجه می شویم که شرکت سازنده تغییرات ساختاری زیادی در این محصول نسبت به نسل قبلی ایجاد کرده است. به گونه ای که در سال 2020 از یک تراشه بزرگ تر استفاده شده و بلندگوها به جای چسب، با پیچ در جای خود محکم شده‌اند.
تغییر پیکربندی کابل میان ترک‌پد و برد اصلی از دیگر تغییرات این دستگاه است. این تغییر باعث آسان‌تر شدن شیوه تعویض ترک پد و باتری بدون نیاز به باز کردن برد اصلی دستگاه شده است. البته حافظه رم و حافظه SSD این دستگاه همانند سابق قابل ارتقا و تغییر نخواهند بود و با برد مدار اصلی در ارتباط هستند.

اگه مک بوکت مشکل پیدا کرده و نیاز به خدمات تخصصی همراه با گارانتی داری بیا اینجا 👈 نمایندگی اپل

نمره 4 تعمیر پذیری مک بوک ایر 2020

پس از بررسی ها و کالبدشکافی های انجام شده روی مک بوک جدید اپل ، کارشناسان iFixit امتیاز تعمیر پذیری مک بوک ایر 2020 را 4 از 10 برآورد کرده اند. هر چند این امتیاز باز هم تردید در تعمیر پذیری این دستگاه را به همراه دارد. اما نسبت به مدل سال گذشته امتیاز بالاتری است و جای امیدواری برای تعمیرات مک بوک باقی است.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.