جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

اتصال گوشی به تلویزیون

اتصال گوشی به تلویزیون یکی از جذاب ترین قابلیت هایی است که در گوشی های اندروید و IOS وجود دارد. البته برای این کار باید تلویزیون نیز قابلیت لازم را داشته باشد. جهت متصل کردن گوشی های اندروید از جمله گوشی سامسونگ، سونی و ال جی و همچنین گوشی های آیفون اپل می توان از روش های متعددی استفاده کرد. البته این روش تنها مختص به گوشی ها نبوده و اگر از تبلت اندروید یا آیپد اپل نیز استفاده می کنید می توانید از این روش ها استفاده کنید.

لازم به توضیح است که بسیاری از تلویزیون ها از جمله تلویزیون های هوشمند برند سامسونگ، ال جی و سونی قابلیت اتصال بی سیم دارند و می توان وسایل دیگر از جمله گوشی و تبلت را از طریق وای فای به آنها متصل کرده و تصاویر را در اندازه های بزرگ تری مشاهده کرد. بنابراین در وهله اول برای متصل کردن گوشی به تلویزیون مطمئن شوید دستگاه شما از این تکنولوژی پشتیبانی می کند. پس از اطمینان از این موضوع می توانید به روش هایی که در ادامه گفته می شود، دستگاه خود را به تلویزیون متصل کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون

انواع روش های اتصال گوشی به تلویزیون

اپل تی وی؛ بهترین گزینه برای اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

برای اتصال آیفون و آیپد اپل به تلویزیون باید از اپل TV استفاده کنید. اپل تی وی از گجت‌های اختصاصی برند اپل محسوب می‌شود که هم از طریق کابل HDMI به تلویزیون وصل می شود و هم از طریق شبکه وای فای این کار امکان پذیر است. برای اتصال گوشی به تلویزیون از طریق اپل TV باید آن را از طریق کابل تلویزیون سامسونگ، سونی یا هر تلویزیون دیگری که از این قابلیت پشتیبانی می کند متصل کنید. 

پس از آن باید اپل تی وی را به شبکه وای فایی وصل نمایید که آیفون یا آیپد شما هم به آن متصل است. یک فایل مانند موسیقی را پخش کرده و گزینه «اتصال بیسیم» در بخش زیرین و وسط صفحه را لمس کنید و در منوی باز شده گزینه Apple TV را انتخاب نمایید. با این روش شما آیفون اپل خود را به تلویزیون متصل کرده اید.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: روش های افزایش عمر باتری موبایل

روش Miracast برای اتصال گوشی به تلویزیون

اگر گوشی و تلویزیون شما هر دو از برند سامسونگ هستند بهترین روش برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده از اپلیکیشن Smart View است. این اپلیکیشن با همگام سازی هر دو دستگاه، امکان دیدن تصاویر موبایل در تلویزیون را فراهم می کند. علاوه بر این روش های دیگری نیز برای اتصال به تلویزیون وجود دارد. یکی از این روش ها میراکست (Miracast) نام دارد.

میراکست یا DLNA یک شبکه Ad-hoc را بین موبایل و دستگاه تلویزیون ایجاد می‌کند. زمانی می توان از این روش استفاده کرد که تلویزیون شما از این استاندارد یا قابلیت پشتیبانی کند. بنابراین اگر تلویزیون ال جی یا سونی دارید، بررسی کنید که از چنین قابلیتی برخودار است یا نه. همچنین گوشی شما نیز باید حداقل از اندروید 4.2 بهره‌مند باشد. برای اتصال گوشی به تلویزیون از این طریق، ابتدا منوی تنظیمات تلویزیون خود را باز کرده و قابلیت میراکست را فعال کنید. پس از آن میراکست را در گوشی خود نیز پیدا کرده و آن را فعال کنید. با این کار شما موبایل اندروید خود را به تلویزیون متصل کرده اید.

اتصال گوشی به تلویزیون از طریق کابل HDMI

علاوه بر اتصال بیسیم، از طریق استفاده از کابل و رابط نیز می توانید گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید. استفاده از کابل HDMI یکی از رایج ترین شیوه های اتصال گوشی به تلویزیون است. اکثر تلویزیون ها از پورت اچ دی ام آی پشتیبانی می کنند. برای گوشی های اندرویدی و ios باید متناسب با درگاه آن ها مبدل HDMI تهیه کنیم.

روش اتصال در گوشی های اندرویدی به صورت زیر است:

  1. کابل HDMI را به پورت HDMI تلویزیون خود وصل کنید.
  2. تلویزیون را روشن کنید و ورودی آن را به HDMI که کابل به آن وصل است، تغییر دهید.
  3. مبدل HDMI را به گوشی خود متصل کنید.
  4. کابلی که به تلویزیون وصل کرده بودید را به مبدل متصل کنید.

نکته: اگر بلافاصله بعد از اتصال تصویر گوشی را در تلویزیون مشاهده نکردید، وارد تنظیمات گوشی خود شوید. به قسمت اتصلات بروید و گزینه HDMI را فعال کنید.

این آموزش برای شما مفید خواهد بود: روش های اتصال لپ تاپ به تلویزیون

روش اتصال در گوشی های اپل به صورت زیر است: 

  1. کابل HDMI را به پورت HDMI تلویزیون خود وصل کنید.
  2. تلویزیون را روشن کنید و ورودی آن را به HDMI که کابل به آن وصل است، تغییر دهید.
  3. مبدل HDMI را به گوشی خود متصل کنید.
  4. کابلی که به تلویزیون وصل کرده بودید را به مبدل متصل کنید. 

نکته: ممکن است در گوشی های آیفون پیام Trust in TV را ببینید. این پیام از شما اجازه دسترسی می خواهد و باید آن را تایید کنید.

استفاده از Chromecast برای اتصال گوشی به تلویزیون

برای استفاده از این روش نیاز به دانگل مخصوصی به نام chromecast و یک شبکه wifi دارید. توجه داشته باشید که باید هم دانگل و هم گوشی شما به یک شبکه wifi  متصل باشند. مراحل استفاده از این دانگل به صورت زیر است: 

  1. دانگل را به پورت HDMI تلویزیون و یک آداپتور متصل کنید.
  2. تنظیمات تلویزیون به حالت HDMI تغییر دهید.
  3. برنامه Google Home را روی گوشی خود نصب کنید. 
  4. داخل برنامه از قسمت دستگاه ها دانگل chromcast  را پیدا کنید و به لیست خود اضافه کنید.
  5. در نهایت گوشی شما به تلویزیون متصل می شود.
روش های اتصال گوشی به تلویزیون

روش استفاده از کابل USB

استفاده از کابل USB هم از روش های اتصال گوشی به تلویزیون است. این روش برای گوشی هایی که از MHL یا Slim Port پشتیبانی می کنند، کاربرد دارد. برای این کار نیاز دارید کابلی که هر دو طرف آن USB تایپ A هست را به گوشی و تلویزیون خود وصل کنید. ممکن است در هر دو سری گوشی های اندرویدی و آیفون پیام تایید اتصال را دریافت کنید. بعد از تایید شما تصویر گوشی در تلویزیون نمایش داده می شود.

نکته: اگر تصویر گوشی خود را در تلویزیون مشاهده نکردید، از قسمت تنظیمات گزینه اتصالات را انتخاب و بررسی کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.