جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

راه اندازی گرمایش کولر گازی

بعضی از کولر گازی ها به صورت دوگانه کار می کنند. یعنی حالت گرمایشی دارند و در فصل زمستان هم می توان از آنها استفاده کرد. این مدل ها مجهز به قطعه ای به نام شیر برقی یا شیر چهار طرفه هستند که باعث ایجاد گرما می شود. در مقاله امروز، ضمن آموزش راه اندازی گرمایش کولر گازی، نکاتی را در این رابطه به شما دوستان عزیز ارائه می دهیم. برای راه اندازی حالت گرمایشی این محصول، باید تنظیمات مربوط به آن را البته با در نظر گرفتن نکاتی، انجام دهید. به این ترتیب می توانید در فصل زمستان، از کولر گازی خود به عنوان یک منبع گرمایی استفاده کنید. برای آشنایی با نحوه فعال سازی حالت گرمایش کولر گازی، از شما دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه کنید.

مراحل راه اندازی گرمایش کولر گازی

برای راه اندازی حالت گرمایشی کولر گازی باید به ترتیب زیر عمل کنید:

1- قبل از هر کاری کولر را خاموش کنید.

2- ریموت کنترل را از کولر گازی دور کنید. کنترل نباید روبروی کولر باشد چون در این صورت، دستگاه در حین تنظیم روشن می شود.

3- دکمه منو را در کنترل پیدا کنید؛ معمولا این دکمه با علامت هایی مثل برف، خورشید، قطره آب و … روی کنترل ها مشخص می شود.

4- در ادامه روند راه اندازی گرمایش کولر گازی، باید از گزینه ھای  FAN-HEAT-DRY-COOL-AUTO روی نمایشگر کنترل استفاده کنید.

5- علامت را روی گزینه HEAT ببرید. توجه داشته باشید که این کلید در برخی از مدلها با نماد خورشید نشان داده می شود.

6- پس از روشن کردن حالت گرمایش، می توانید دمای دستگاه را به دلخواه خود تنظیم کنید.

7- با استفاده از دکمه TEMP که به صورت فلش بالا و پایین است، درجه حرارت کولر را به صورت دلخواه تنظیم کنید.

8- بعد از تنظیم کردن کنترل و دمای مورد نظرتان، ریموت کنترل را خاموش کنید.

9- در مرحله آخر تنظیم حالت گرمایش کولر گازی، کنترل را روبروی دستگاه گرفته و آن را روشن کنید.

علت کار نکردن گرمایش کولر گازی

حالا که با نحوه راه اندازی گرمایش کولر گازی آشنا شدید، باید بدانید که گاهی این حالت از کار می افتد. همانطور که ممکن است کولر در تابستان خنک نکند، امکان گرم نکردن آن در فصل زمستان هم وجود دارد. اگر حالت گرمایش کولر گازی را فعال کرده اید اما شاهد بروز مشکلاتی در عملکرد آن هستید، باید دلایل آن را شناسایی و برطرف کنید. یکی از این دلایل، عدم تولید باد گرم است.  مطمئن شوید که هنگام روشن کردن کولر گازی، گزینه  Heat روشن است. اگر این گزینه فعال نباشد، باد گرمی تولید نمی شود. خرابی شیر چهار طرفه کولر گازی هم دلیل دیگر گرم نکردن این دستگاه در فصل زمستان است. بنابراین گاهی با تعمیر یا تعویض شیر برقی کولر گازی می توان مشکل را حل کرد. شارژ بیش از حد هم می تواند گرمایش کولر گازی را مختل کند. استاندارد مشخصی برای تزریق گاز به کولرهای گازی و اسپلیت ها وجود دارد که اگر به درستی رعایت نشود، مشکلاتی را در روند کاری این دستگاه ها ایجاد می کند. یخ زدن کندانسور هم به عنوان آخرین علت گرم نکردن کولرگازی مطرح می شود.

راه اندازی گرمایش کولر گازی

گرمایش کولر گازی و افزایش مصرف برق

پیش از راه اندازی گرمایش کولر گازی باید از این مساله مطمئن شوید که گرمادهی موجب افزایش مصرف برق دستگاه می شود یا نه. به طور کلی باید گفت که این کار، مصرف برق کولر را افزایش می دهد. دلیل این مساله این است که برای انتشار باد گرم در وضعیت گرمایش، کمپرسور بیشتر در حالت فعال قرار داد. فعال بودن این قطعه، انرژی مضاعفی را طلب می کند که باعث افزایش مصرف برق می گردد. همچنین درجه حرارت بالای اسپلیت در حالت گرمادهی نیز می تواند در افزایش مصرف برق موثر باشد. بنابراین پیش از فعال کردن آن حتما به این نکته توجه کنید.

نمایندگی تعمیرات کولر

نمایندگی تعمیرات کولر، فضایی تخصصی است که تکنسین های ماهر تعمیرات کولرگازی در آن مشغول به کار هستند. تعمیر کولر در این مرکز با استفاده از ابزار و تجهیزات بسیار پیشرفته انجام می شود. تعمیرکاران فعال در این مرکز، شناخت کاملی نسبت به قطعات کولر گازی و نحوه عملکرد آنها داشته و می توانند مشکلات این دستگاه را به راحتی برطرف نمایند. لازم به ذکر است که در جهت تامین رفاه کاربران محترم، امکان تعمیر و سرویس کولر گازی در محل نیز در نمایندگی تعمیرات کولر فراهم شده است. به این ترتیب شما عزیزان برای سرویس، تعمیر و شارژ کولر گازی خود از هر برندی، با تحمل کمترین زحمات، با کیفیت ترین سرویس ها را دریافت خواهید نمود. ضمن تماس با این نمایندگی، می توانید از خدمات مربوطه در بالاترین سطح کیفی و تخصصی برخوردار شوید.

5/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.