جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

چند سالی است که استفاده از ماشین ظرفشویی در منازل رواج پیدا کرده و افراد زیادی از این دستگاه برای شستشوی حجم بالای ظروف کمک می گیرند. ماشین های ظرفشویی هم گاهی به دلایل مختلف دچار آسیب دیدگی شده و درست کار نمی کنند.هریک از مشکلات این دستگاه ممکن است ناشی از خرابی یکی از قطعات داخلی باشد. در این صورت نیاز به بررسی، عیب یابی و تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی است تا ایرادات عملکردی به شکل درست برطرف شوند. در این مقاله در مورد نحوه تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ و چگونگی عیب یابی این محصول صحبت می کنیم. ما ضمن بررسی مشکلات رایج این دستگاه، به شما می گوییم که برای ترمیم هریک از این ایرادها چگونه عمل کنید.   

خدمات تخصصی تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

روند تعمیر ماشین ظرفشویی، مثل دیگر دستگاه های الکترونیکی، از عیب یابی دستگاه شروع شده و با ترمیم یا تعویض قطعات و اجزای آسیب دیده، به پایان می رسد. اقداماتی همچون وارسی دقیق دستگاه و عیب یابی آن، شناسایی قطعات معیوب، تعمیر موتور، تعمیر و تعویض هیتر، رفع ارورهای ظرفشویی، تعمیر پمپ و جت پمپ (در مدل های جدید) پاکسازی و تعویض فیلترها، تعویض تسمه های آسیب دیده، رفع ایرادات عملکردی، رفع صداهای غیر عادی ظرفشویی، رفع بوی بد دستگاه، برطرف کردن نشتی آب، رفع مشکلات مربوط به برق و اتصالات، رفع ایرادات نصب و تعویض کلیدهای آسیب دیده، مهم ترین خدمات تعمیر ظرفشویی سامسونگ به شمار می روند. هریک از این خدمات دارای ضمانت نامه معتبر مرکز سخت افزار ایران هستند و امکان پیگیری آنها در بازه زمانی تعیین شده وجود دارد.

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

تعمیر و تعویض قطعات ماشین ظرفشویی سامسونگ

تعمیر پمپ

اگر آب ظرفشویی پس از پایان چرخه شستشو تخلیه نمی شود، به احتمال زیاد پمپ دچار ایراد شده و یا از کار افتاده است. صدای وزوز ماشین هنگام کار هم ممکن است ناشی از خرابی پمپ باشد. در این شرایط باید هرچه زودتر اقدام به تعمیر پمپ ماشین ظرفشویی سامسونگ یا تعویض این قطعه کنید تا روند کاری دستگاه به حالت عادی باز گردد. این کار در مرکز تخصصی تعمیرات ماشین ظرفشویی Samsung توسط مجرب ترین تکنسین ها و با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها انجام می شود.

تعمیر و تعویض برد

برد به عنوان مغز دستگاه های الکترونیکی، هدایت دیگر قطعات را بر عهده دارد و در صورت خرابی، روند کاری دستگاه را مختل می کند. به هم ریختن برنامه شستشو و مشکلات دیگری همچون کار نکردن پنل جلویی ماشین، خاموش شدن پنل، خاموش شدن ناگهانی ظرفشویی در حین کار و به طور کلی از کار افتادن دستگاه، نشان دهنده خرابی یا سوختن برد هستند. کارشناسان تعمیر ظرفشویی سامسونگ در این شرایط برد را ترمیم و یا تعویض می کنند تا ایرادات ذکر شده برطرف گردند.

تعویض المنت

المنت در ارتباط با دما عمل می کند و در صورت خرابی آن، دمای آب به اندازه کافی بالا نمی رود. در نتیجه احتمالا ظروف به خوبی تمیز نمی شوند چون آب حرارت و گرمای کافی را ندارد. المنت قابل ترمیم نیست و تنها می توان آن را با یک نمونه جدید جایگزین کرد. برای تعویض المنت ماشین ظرفشویی سامسونگ، اول دستگاه از برق جدا می شود و سپس تمام اتصالات و شیرهای آب بسته می شوند. پس از باز کردن سینی درپوش و دیگ، لاستیک مخصوص المنت باز می شود. در مرحله بعدی، اتصالات الکتریکی (شامل فاز، نول، ارت و سنسور دما) جدا شده و المنت از دیگ خارج می گردد. پس از آن المنت جدید جایگذاری شده و اتصالات مطابق قبل بسته می شوند. 

تعمیر و تعویض موتور

تامین آب لازم برای شستشوی ظروف بر عهده موتور است. این قطعه به نوعی واسطه ورود آب به آب پاش ها و بازوان دستگاه است. اگر موتور بسوزد یا به هر دلیل دیگری از کار بیفتد، عملیات شستشو به طور کامل متوقف خواهد شد. در صورتی که صدای وزوز یا جیغ ممتد از ماشین ظرفشویی خود شنیدید، بدون شک موتور از کار افتاده و یا در آستانه خرابی است. همچنین اگر دستگاه آب را اصلا اسپری نمی کند، بدون شک موتور معیوب شده و نیاز به ترمیم یا تعویض دارد. بهترین راه برای تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در هریک از این موارد، ترمیم و در صورت نیاز، تعویض موتور است.

تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ در منزل

اگر ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شده و فرصت مراجعه به تعمیرگاه را ندارید، نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در مرکز سخت افزار ایران، در خدمت شماست. هیچ نیازی نیست ماشین ظرفشویی روا به تعمیرگاه ببرید. تیم سرویس در محل ظرفشویی سامسونگ با تجهیزات مورد نیاز به آدرس شما مراجعه کرده و ضمن بررسی دستگاه، اقدامات لازم را برای برطرف کردن ایرادهای این دستگاه انجام می دهند. کارشناسان ارشد تعمیرات با توجه به علائم، قطعات معیوب را شناسایی و ترمیم می کنند. کارشناسان تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ در منزل، تلاش می کنند که ضمن تعمیر و تعویض قطعات آسیب دیده، تمامی ایرادهای ماشین را در منزل برطرف کنند تا نیازی به مراجعه حضوری به تعمیرگاه نباشد.

پاسخ به سوالات شما در مورد مشکلات ماشین ظرفشویی سامسونگ

چرا ظرفشویی سامسونگ تمیز نمی شوید؟

کیفیت پایین مواد شوینده و آبریزی نادرست ماشین ظرفشویی، دلایل اصلی تمیز نشدن ظروف هستند. همچنین بهتر است حجم ظروف زیاد نباشد و به درستی در سبدها چیده شوند تا آب و مواد شوینده به خوبی به همه بخشها برسد. معمولا اقداماتی همچون تعویض شوینده یا چیدمان درست ظروف، مشکل را حل می کند.

چرا ماشین ظرفشویی Samsung خشک نمی کند؟

اگر ماشین ظرفشویی شما ظروف را خشک نمی کند، احتمالا آب آن به درستی تخلیه نمی شود. خشک کن و پمپ تخلیه، قطعاتی هستند که برای تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در چنین شرایطی بررسی و ترمیم می شوند.

علت کار نکردن کلیدهای ماشین ظرفشویی چیست؟

کار نکردن کلیدهای ماشین ظرفشویی یا ناشی از شکستگی و خرابی خود کلیدهاست و یا ریشه در خرابی برد دارد. اگر با چنین ایرادی مواجه شده اید، بهتر است خودتان کاری نکنید و عیب یابی و ترمیم ماشین ظرفشویی سامسونگ را به تکنسین های دوره دیده این حوزه محول نمایید.

چرا شوینده ها در ماشین ظرفشویی حل نمی شوند؟

اگر دیدید که مواد شوینده به خوبی در ماشین حل نمی شوند، اول مخزن مواد شوینده را بررسی کرده و مطمئن شوید که درست کار می کند. تعمیر ماشین ظرفشویی Samsung در این شرایط نیاز به مهارت بالایی دارد؛ چراکه دستگاه باید با دقت عیب یابی شود.

چرا درب ماشین ظرفشویی سامسونگ قفل نمی شود ؟

قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی معمولا ناشی از خرابی سوئیچ قفل و تایمر است. باید این قطعات تعویض شوند تا مشکل برطرف گردد.

علت بوی بد ماشین ظرفشویی چیست؟

بسیاری از کاربران از بوی بد ماشین ظرفشویی خود شکایت دارند. این مسئله ناشی از ماندن ذرات مواد غذایی، آلودگی فیلترها و یا جمع شدن رطوبت در دستگاه است. برای تمیز کردن ظرفشویی، در فنجانی کوچک مقداری سرکه سفید یا خلال پوست لیمو ترش بریزید و آن را در بالاترین طبقه ماشین ظرفشویی قرار دهید. سپس ماشین را به حالت شستشوی معمولی روشن کنید تا یک دور کار کند. به این ترتیب داخل ماشین ظرفشویی بوی مطبوع و تازه ای را به خود می گیرد. معمولا در این وضعیت نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ نیست و می توان بوی نامطبوع را با همین اقدامات ساده از بین برد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.