جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر تلویزیون آب خورده

اگر دنبال راهی برای تعمیر تلویزیون آب خورده هستید، مقاله پیش رو راهنمای مناسبی برای شماست. آبخوردگی تلویزیون عموما زمانی رخ می دهد که رطوبت وارد پنل شود. این مسئله، بسیار مهم است چرا که می تواند بسیاری از قطعات تلویزیون، از پنل گرفته تا بردها و مدارهای داخلی را از کار بیندازد. اما آیا می توان تلویزیون آبخورده را تعمیر کرد؟ در ادامه همراه باشید تا بدانید که :

  • منظور از آب خوردگی تلویزیون چیست
  • نحوه تعمیر تلویزیون آب خورده چگونه است
  • در صورت آبخوردگی تلویزیون باید چه کرد

توجه داشته باشید که نکات و مطالب عنوان شده محدود به یک برند خاص نیستند و در مورد تمامی مدل های تلویزیون از کلیه برندها کاربرد دارند.

تعمیر تلویزیون آب خورده

آیا امکان تعمیر تلویزیون آب خورده وجود دارد؟

نمی توان با قطعیت گفت که تلویزیون آبخورده قابل تعمیر است یا خیر. تعمیر تلویزیون آب خورده بستگی به شدت خرابی قطعات آن دارد. باید دید رطوبت چه اندازه به داخل دستگاه نفوذ کرده و کدام قطعات از آن آسیب دیده اند. اگر آب به قطعاتی مثل برد، پنل و … رسیده و آنها را سوزانده باشد، زیاد نمی توان به تعمیر تلویزیون دلخوش بود. همچنین در صورت خرابی پنل، باید این قطعه را تعویض کرد که هزینه بسیار زیادی دارد.

این مقاله برای شما مفید است: تعمیر پنل تلویزیون

اما اگر رطوبت زیاد وارد دستگاه نشده باشد، می توان تا حد زیادی به ترمیم تلویزیون آب خورده امیدوار بود. لازمه این مسئله آن است که هنگام آبخوردگی ال ای دی یا ال سی دی تلویزیون خود، اقداماتی را انجام دهید و یک سری کارهای غلط را انجام ندهید. در هر صورت، تیم تعمیرات تلویزیون در مرکز سخت افزار ایران نهایت تلاش خود را به کار می بندند تا تلویزیون شما را ترمیم کرده و کاری کنند که بتوانید مجددا از آن استفاده کنید.

آبخوردگی تلویزیون چیست؟

اصطلاح آبخوردگی تلویزیون زمانی به کار برده می شود که بر اثر پاشیدن مستقیم مواد پاک کننده به نمایشگر، رطوبت وارد فلت های پنل شده و به آنها آسیب رسانده باشد. البته ممکن است به هر دلیلی، آب مستقیما روی تلویزیون بریزد؛ اما این اتفاق به ندرت می افتد.

اما در مجموع، تلویزیون آب خورده تلویزیونی است که رطوبت وارد بخش های داخلی آن شده باشد. برای پیشگیری از بروز این مشکل، توصیه می شود که مایع شوینده را مستقیما روی صفحه نمایش نپاشید. بهتر است مایع را روی یک دستمال تمیز و نرم اسپری کرده و سپس با دستمال، سطح LCD یا LED را تمیز کنید.

هنگام آبخوردگی تلویزیون چه کنیم؟

اگر تلویزیون شما به هر دلیلی دچار آبخوردگی شد، می توانید با چند اقدام ساده و به موقع آن را نجات دهید. با انجام  دادن اقدامات زیر، شانس تعمیر تلویزیون آب خورده را هم تا حد زیادی افزایش خواهید داد:

برای تعویض ال سی دی تلویزیون خود کلیک کنید

خونسردی خودتان را حفظ کنید؛ هنوز هیچ اتفاق بدی نیفتاده و می توانید تلویزیون را نجات دهید!

  1. دوشاخه تلویزیون را از برق بکشید تا احتمال خرابی و اتصالی کردن مدارها به حداقل برسد.
  2. با یک دستمال خشک آب روی دستگاه خود را پاک کنید تا آب کمتری وارد تلویزیون شود و از خسارت احتمالی کاسته شود.
  3. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید درب پشتی تلویزیون را باز کنید. این کار می تواند خطر برق گرفتگی را به دنبال داشته باشد.
  4. توصیه می شود تلویزیون را تکان ندهید تا آب داخل آن کمتر حرکت کند.
  5. در صورت آب خوردگی تلویزیون، سعی کنید آن را در محلی گرم قرار دهید تا آب زودتر تبخیر شود. البته تا حد امکان، تلویزیون را جابجا نکنید؛ می تواند پرده ها را بکشید تا نور آفتاب کمکتان کند!ً
  6. تا 24 ساعت به هیچ عنوان تلویزیون را روشن نکنید.
  7. در اولین فرصت برای تعمیر تلویزیون آب خورده با یک تعمیرکار مجرب و معتبر تماس بگیرید. تیم تعمیر در محل تلویزیون برای این منظور در خدمت شما هستند.

نتیجه گیری نهایی

به طور خلاصه، منظور از آب خوردگی تلویزیون، نفوذ مایعات پاک کننده و رطوبت حاصل از آنها به قطعات داخلی دستگاه است. برای تعمیر تلویزیون آب خورده، باید به میزان آسیب دیدگی قطعات توجه کرد. اگر چند قطعه سوخته باشند، امکان ترمیم وجود ندارد اما در صورت محدود بودن آسیب دیدگی ها، می توان تلویزیون را ترمیم کرد. معمولا آب خوردگی تلویزیون باعث خرابی پنل شده و تعویض این قطعه گران قیمت را ضروری میسازد.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.