جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش شستشوی کولر گازی

شستشوی کولر گازی اقدام ساده ای است که اگر درست و به موقع انجام شود، باعث برطرف شدن برخی از مشکلات عملکردی این دستگاه می شود. البته سادگی این کار به این معنا نیست که همه کاربران می توانند آن را به راحتی انجام دهند. شستشوی کولر و اسپلیت، شامل پاکسازی بخش های مختلف این دستگاه و پنل های داخلی و بیرونی آن است. کویل ها، فیلترها و دیگر بخش های کولر، محل تجمع آلودگی های مختلف از قبیل گرد و خاک و پرز و … هستند. این مساله به مرور بر عملکرد دستگاه تاثیر منفی گذاشته و حتی ممکن است باعث از کار افتادن کولر شود. در ادامه مقاله ضمن آموزش شستشوی کولر گازی، روشها و نکات تمیز کردن بخشهای مختلف این دستگاه را نیز بررسی می کنیم. توصیه می کنیم اگر در این زمینه تجربه ندارید، سرویس کولر گازی و پاکسازی قطعات آن را به تکنسین های مجرب تعمیرات کولر گازی محول نمایید.

برای این که بیشتر با مراحل و نحوه شستشوی کولر گازی و اسپلیت آشنا شوید، شما را به دیدن فیلم آموزشی در این زمینه دعوت می کنیم. در فیلم آموزش شستشوی کولر، تمامی مراحل باز کردن پنل ها، بیرون آوردن فیلترها، شستشوی فیلترها و کویل ها، پاکسازی سنسورها و … را مشاهده می کنید. پس از به پایان رسیدن مراحل هم تکنسین اجزاء باز شده را مطابق قبل می بندد و قطعات را جا می اندازد. به این ترتیب، بخش های آلوده کولر به خوبی پاکسازی شده و کیفیت خنک سازی به حالت عادی باز می گردد.

آموزش شستشوی پنل داخلی کولر گازی

برای شستشوی پنل داخلی اسپلیت و کولر گازی، باید پیش از هر کاری برق دستگاه را قطع کنید. به هیچ عنوان این کار را وقتی کولر به برق متصل است انجام ندهید. حتی می توانید فیوز مربوط به کولر را از جعبه فیوز ساختمان قطع کنید. حالا پنل جلویی کولر را باز کنید تا به فیلترها دسترسی داشته باشید. پس از بیرون آوردن فیلترها آنها را با فشار آب به خوبی شستشو دهید. اگر کولر نزدیک آشپزخانه نصب شده، تنها آب کافی نیست و باید برای شستشوی فیلترها از مواد شوینده هم استفاده کنید. سپس با استفاده از یک آب پاش، به سطح کویل ها آب بپاشید یا از اسپری گاز پاک کن برای این منظور استفاده کنید. پس از حدود یک ساعت، با یک مسواک سطح کویل ها را تمیز کنید. برای تمیز کردن کویل ها می توانید از بخارشو هم استفاده کنید. عملیات شستشوی کولر گازی را تا جایی ادامه دهید که کویل ها براق شده و آب حاصل، کاملا تمیز و شفاف باشد.

آموزش شستشوی کولر گازی

نحوه شستشوی کندانسور و پنل بیرونی کولر گازی

یکی دیگر از مراحل مهم در آموزش شستشوی کولر گازی، پاکسازی کندانسور و پنل بیرونی است. برای انجام این مرحله هم باید برق دستگاه قطع باشد. با توجه به این که اغلب موتورها در برابر آب مقاوم هستند، می توان کندانسور را با فشار آب تمیز کرد. پس از این کار، کولر را به مدت چند ساعت روشن نکنید تا رطوبت پنل بیرونی یا کندانسور کاملا خشک شود. البته اگر در این زمینه تجربه ندارید، بهتر است خودتان کاری نکنید تا قطعات دستگاه آسیب نبینند. روش دیگر برای شستشوی کندانسور و پنل بیرونی کولر گازی این است که درب بالایی را باز کرده و تمامی کویل یا فین ها را با فشار آب یا دستگاه کارواش بشویید. پس از تمیز شدن این بخش ها به صورت کامل، نوبت به جعبه برق کناره آن می ‌رسد. خاک های انباشته شده روی این بخش را تمیز کرده و دقت کنید که سیمها از جایشان خارج نشوند. در نهایت، درب بالایی را به حالت اول برگردانده و پیچ‌های آن را محکم کنید تا کولر گازی هنگام کار، صدای اضافی تولید نکند.

کیفیتی متمایز در نمایندگی تعمیرات کولر گازی

نمایندگی تعمیرات کولر گازی بررسی، سرویس و ترمیم انواع مدل های کولر گازی و اسپلیت را به صورت تخصصی در دستور کار خود قرار داده است. این مرکز با بهره مندی از کادری مجرب و تکنسین هایی دوره دیده، خدمات بسیار مطلوبی را به کابران ارائه نموده است. با توجه به فرا رسیدن روزهای گرم سال، استفاده از کولرگازی در منازل و اماکن عمومی افزایش یافته و به تبع آن، نیاز به تعمیرات آن نیز در حال گسترش می باشد. برخی کاربران، در پیدا کردن تعمیرکار ماهر برای رفع مشکلات این محصول دچار مشکل شده و در نتیجه خودشان اقدام به تعمیر کولر مورد نظرشان می کنند. نمایندگی تعمیرات کولرگازی در مرکز سخت افزار ایران، با ارائه سرویس های تعمیراتی در سطحی گسترده، نیاز کاربران این محصول را مرتفع می سازد.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.