جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر کولر گازی چیگو

آیا کولر گازی چیگو شما اخیرا محیط را خنک نمی کند؟ یا به طور کلی روشن نمی شود؟ آیا کولر در حین کار خاموش می شود؟ اگر شاهد بروز چنین مشکلاتی هستید، مطلب تعمیر کولر گازی چیگو برای شما مفید است. ما در این مطلب نکاتی را در مورد مشکلات رایج کولر گازی های برند چیگو و نحوه برطرف کردن آن ها بیان می کنیم تا رفع ایرادهای این دستگاه برای شما راحت تر باشد. همچنین شما را با نحوه تعمیر قطعات کولر آشنا می کنیم تا بدانید که هریک از قطعات چگونه ترمیم یا تعویض می شوند. اگر از کولرهای چیگو استفاده می کنید، پیشنهاد می دهیم مطلب تعمیر کولر گازی chigo را از دست ندهید.

تعمیر کولر گازی چیگو

خدمات تعمیر کولر گازی چیگو

اقداماتی همچون تعمیر برد، تعمیر کمپرسور، تعمیرات کندانسور، تعمیر تخصصی سنسور، تعمیر ترموستات، تعمیر و تعویض فن، ترمیم مدارهای معیوب، تعویض خازن های آسیب دیده، ترمیم پنل های داخلی و خارجی، تعمیر دکمه ها و بدنه، رفع ارورهای کولر، ترمیم مشکلات عملکردی، تعمیرات در محل و … خدمات تعمیر کولر گازی چیگو هستند که به دارندگان مدل های مختلف این دستگاه ارائه می شوند. نصب و سرویس دوره ای هم دیگر خدمات نمایندگی کولر گازی چیگو در مرکز سخت افزار ایران هستند.

سرویس کولر گازی چیگو

کولر گازی ها باید به صورت مرتب سرویس شوند تا عملکرد بهتری داشته باشند و طول عمر آن ها افزایش پیدا کند. سرویس کولر گازی چیگو و دیر برندها شامل باز کردن دستگاه، بررسی قطعات و پاکسازی فیلترها و کویل ها می شود. این کار باعث می شود که کویل ها و فیلترها کاملا تمیز شده و جریان هوا بهتر باشد. در نتیجه خنک سازی کولر هم بهتر شده و قدرت تبرید آن افزایش پیدا می کند. کارشناس تعمیر کولر گازی چیگو پس از باز کردن پنل دستگاه، فیلترها را جدا کرده و به خوبی شستشو می دهد. سپس کویل ها و سنسورها هم تمیز شده و چربی و گرد و خاک موجود در آن ها به صورت کامل از بین می روند. همچنین بخش های مختلف کندانسور هم شستشو داده می شوند تا بهتر کار کنند. اگر کولر را به موقع سرویس کنید، هم مشکلات احتمالی آن برطرف می شوند و هم عملکرد روان تر و بهتری را از آن دریافت می کنید.

شارژ گاز کولر گازی چیگو

کولرها و اسپلیت های چیگو هم برای انجام عمل تبرید از گاز فریون استفاده می کنند. اگر حجم این گاز کاهش پیدا کند، روند خنک سازی کولر هم مختل شده و محیط به خوبی خنک نمی شود. در این شرایط باید اقدام به شارژ کولر گازی چیگو کنید تا مشکلات برطرف شده و فرایند خنک سازی به درستی انجام شود. روشهای مختلفی برای شارژ گاز کولر و اسپلیت وجود دارد که تکنسین یکی از آنها را متناسب با مدل و ظرفیت دستگاه اجرا می کند. گاهی تیم تعمیرات کولر گازی چیگو برای برطرف کردن مشکلاتی مثل کاهش سرما، باد گرم و … ، اقدام به شارژ گاز دستگاه می کنند. همچنین هنگام نصب اولیه کولر گازی هم باید گاز کافی به آن تزریق شود.

تعمیرات کولر گازی چیگو در محل

همانطور که می دانید، حمل و نقل کولرگازی کاری دشوار و عملا غیر ممکن است. بهتر است این دستگاه در محل نصب ترمیم شود تا هم نیاز به باز و بسته کردن توسط کاربر نداشته باشد و هم در حین انتقال و جابجایی آسیب نبیند. عمیرات کولر گازی چیگو در محل به شما این امکان را می دهد که بدون کوچک ترین دردسر یا مشکلی، کولر خود را ترمیم کرده و مشکلات آن را برطرف نمایید. روند کار به این صورت است که پس از تماس شما با مرکز تعمیر کولر چیگو و ثبت درخواست سرویس در محل، تعمیرکاران با تجهیزات کامل در آدرس مورد نظرتان حاضر می شوند. سپس ضمن بررسی تمامی اجزا و قطعات این دستگاه، به ترمیم تخصصی آن می پردازند. سرویس در محل کولر گازی چیگو باعث صرفه جویی در زمان شما هم می شود.

تعمیر قطعات کولر گازی چیگو

تعمیر شیر برقی

تعمیر شیر برقی کولر گازی چیگو، در مدلهای دوکاره این دستگاه انجام می شود که فاز گرمایشی هم دارند. شیر چهار طرفه یا شیر برقی مسئول تغییر کاربری کولر از حالت سرمایش به گرمایش است و اگر درست کار نکند، کولر به درستی گرم نمی کند. تیم تعمیر کولر گازی چیگو برای عیب یابی شیر برقی، اجزاء آن شامل بدنه، ورودی و خروجی سیال، سیم پیچ، قاب سیم پیچ، اتصال سیم ها، میله فلزی، فنر و دریچه خروجی را به دقت بررسی می کنند. البته در بیشتر موارد امکان ترمیم این قطعه وجود نداشته و نیاز به تعویض شیر برقی کولر گازی چیگو می باشد.

تعمیر کمپرسور

گاهی برای تعمیر کولر گازی چیگو ، نیاز به تعمیر یا تعویض کمپرسور است. کمپرسور در زمینه انتقال گاز فعالیت می کند و به نوعی بر دیگر قطعات دستگاه تاثیر می گذارد. این قطعه شاخص عملکرد کولر گازی است و بسیار مهم است که درست و بی نقص کار کند. برای تعمیر کمپرسور کولر گازی چیگو یا هر برند دیگری، باید برق دستگاه قطع و گاز به طور کامل تخلیه گردد. پس از باز کردن قاب کندانسور، تمامی ترمینال ها و سیم های مرتبط با کمپرسور کاملا قطع می شوند. بعد لوله های متصل به کمپرسور با هوا گاز جدا می شوند. پس از خنک شدن لوله ها، کمپرسور بیرون آورده می شود و کمپرسور تعمیر یا تعویض می گردد.

تعمیر کندانسور

کندانسور یا تقطیر کننده به عنوان یکی از اجزاء مهم کولر گازی و اسپلیت، مجموعه ای از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک با طراحی خاص است که در بخش خارجی کولر قرار گرفته و گرمای گاز مبرد را جذب یا سرمای آن را دفع و به محیط منتقل می کند. تعمیر کندانسور کولر گازی چیگو پس از باز کردن این بخش و عیب یابی کامل آن انجام می شود. سپس قطعات آسیب دیده ترمیم می شوند و مشکل کندانسور و اسپلیت هم برطرف می گردند. در صورت آسیب دیدگی بیش از حد این قطعه و عدم امکان ترمیم آن، تیم تعمیر کولر گازی چیگو کندانسور آسیب دیده را با نمونه جدیدتر جایگزین می کنند.

تعمیر فن کولر گازی

تعمیر فن

فن یکی دیگر از قطعات مهمی است که در تعمیرات کولر گازی چیگو مورد بررسی قرار می گیرد. خرابی فن یا سوختن این قطعه می تواند مانع از کار کردن کولر شده و مشکلات جدی را در روند کاری این دستگاه ایجاد کند. خنک نکردن کولر یا مختل شدن فرایند پرتاب باد هم مشکل دیگری است که بر اثر از کار افتادن فن یا اجزاء آن اتفاق می افتد. پس از تعمیر فن کولر گازی چیگو ، مشکلات ذکر شده هم برطرف می شوند و می توانید بدون نقص و ایراد از این دستگاه استفاده کنید.

تعمیر برد الکتریکی

اگر کولر روشن نمی شود، احتمالا برد الکتریکی آن آسیب دیده و نیاز به ترمیم یا تعویض دارد. برای تعمیر برد کولر گازی چیگو، اجزاء این قطعه بررسی و در صورت امکان، تعویض می شوند. اما اگر برد سوخته باشد، ترمیم آن امکان پذیر نبوده و حتما باید تعویض شود. کارشناسان تعمیر کولر گازی چیگو برای تعویض برد تنها از قطعه اورجینال استفاده می کنند تا برد جدید بهترین عملکرد را در دستگاه داشته باشد و موجب آسیب دیدگی دیگر قطعات نشود.

هزینه تعمیر کولر گازی  CHIGO

 برآورد هزینه تعمیر کولر گازی چیگو، با توجه به نوع و شدت خرابی دستگاه انجام می شود. اگر ایراد سطحی بوده و نیاز به تعویض قطعات نباشد، هزینه تعمیر هم کمتر است. اما در صورتی که قطعاتی مثل برد، کمپرسور، فن و … تعویض شوند، باید مبلغ بیشتری برای این منظور پرداخت کنید که شامل هزینه قطعه جدید هم می شود. گاهی تنها اقدام تعمیراتی، سرویس و شستشوی فیلترهاست که هزینه چندان بالایی ندارد. همکاران ما پس از عیب یابی دقیق کولر، هزینه تعمیر کولر گازی CHIGO را به صورت تقریبی برآورد می کنند. البته مبلغ اولیه کاملا تقریبی است و امکان کاهش یا افزایش آن پس از پایان عملیات تعمیر وجود دارد.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.