جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر کولر گازی تک الکتریک

از تعمیر کولر گازی تک الکتریک چه می دانید؟ آیا کولر شما به درستی خنک نمی کند؟ آیا می دانید چرا کولر گازی باد گرم می زند؟ فرایند شارژ گاز کولر گازی چگونه انجام می شود؟ چطور باید کولر را عیب یابی کرد؟ راهنمای تعمیر کولرگازی تک الکتریک به شما کمک می کند که ضمن یافتن پاسخ این پرسشها با نحوه عیب یابی و ترمیم کولر و اسپلیت های این برند آشنا شوید.

کارشناسان مجرب تعمیرات تهویه های مطبوع در نمایندگی تعمیرات کولر ، در تلاشند تا با کیفیت ترین سرویس ها را در اسرع وقت به دارندگان انواع کولرهای این برند ارائه دهند. اقداماتی همچون تعمیر و تعویض کمپرسور، تعمیر برد، تعمیر و تعویض فن، تعمیرات پنل های داخلی و خارجی، تعمیر مدارها، تعویض خازن های آسیب دیده، شارژ گاز کولر، رفع ایرادات عملکردی و …، در شمار خدمات اصلی نمایندگی تعمیر کولر گازی تک الکتریک قرار می گیرند.

تعمیر کولر گازی تک الکتریک

شارژ گاز کولر و اسپلیت تک الکتریک

شارژ گاز فریون که کولرهای گازی با آن کار می کنند، به نوعی مهم ترین مرحله برای کارکرد بی نقص این دستگاه است. اگر گاز به اندازه کافی در مخازن کولر وجود نداشته باشد، فرایند کاری دستگاه به طور کلی مختل می شود. شارژ کولر گازی و اسپلیت تک الکتریک گاهی یک روش تعمیراتی است و بسیاری از ایرادات این دستگاه را نیز برطرف می کند. انتخاب روش شارژ، بستگی به فاکتورهایی مثل مدل دستگاه و ظرفیت آن دارد و تنها سرویس کاران حرفه ای قادر به تشخیص درست آن هستند. 

آنچه در همه روش ها مشترک است، این است که مواد مصرفی باید در بالاترین سطح کیفیت قرار داشته باشند و مراحل نیز به شکل درست و کامل انجام گردد. در غیر این صورت، دستگاه عملکرد مطلوبی ندارد و حتی ممکن است بخش های مختلف آن نیز دچار ایراداتی شوند. برای شارژ گاز کولر خود به شکل بی نقص و با مرغوب ترین مواد، می توانید با نمایندگی مجاز تعمیر کولر گازی تک الکتریک در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

تعمیرات تخصصی کولر گازی تک الکتریک در محل

اگر برای جابجایی کولر خود و انتقال آن به تعمیرگاه مشکلی دارید و یا وقت کافی برای این کار را ندارد، کافی است با تعمیرگاه تخصصی کولر تک الکتریک در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید. تعمیرات کولر گازی تک الکتریک در محل، سرویسی کاربردی است که به موجب آن تعمیرکاران با تجهیزات کامل در محل مورد نظر کاربر حاضر می شوند. سپس ضمن بررسی همه نکات مهم در تعمیرات انواع مدل های کولرگازی، به تعمیر و یا تعویض قطعات آسیب دیده می پردازند. به این ترتیب، تعمیر کولر گازی تک الکتریک با بالاترین سرعت و بدون نیاز به انتقال دستگاه به مرکز تعمیرات انجام می شود.

تعمیر فوق تخصصی اجزای کولر گازی تک الکتریک

تعمیر و تعویض قطعات آسیب دیده، اصلی ترین اقدامی است که برای تعمیر کولر گازی تک الکتریک انجام می شود. پس از عیب یابی دستگاه توسط تکنسین های این حوزه و شناسایی اجزای معیوب، تعمیرکار تصمیم می گیرد که قطعه یا قطعات مورد نظر را ترمیم کرده و یا آنها را با نمونه های جدیدتر جایگزین نماید. در زیر، روند تعمیر چند قطعه مهم را در تعمیرات کولر گازی تک الکتریک مورد بررسی قرار می دهیم.

تعمیر برد

برد یکی از اجزای الکتریکی کولر گازی و اسپلیت است و گاهی در اثر نوسانات برق، دچار آسیب دیدگی شده و یا می سوزد. در این صورت ممکن است کولر روشن نشود و یا در حین کار خاموش گردد. برای تعمیر برد کولر گازی تک الکتریک، اجزای این قطعه (چشمی، سنسور، ترانس و …) را تعویض می کنند. در صورت سوختن این قطعه هم تیم تعمیر کولر گازی تک الکتریک، اقدام به تعویض برد یا یک قطعه جدید می کنند.

تعمیر و تعویض کمپرسور

کمپرسور به عنوان شاخص کولر گازی، وظیفه دارد که گاز را از اواپراتور مکش کرده و به سمت کندانسور هدایت نماید. در واقع، کیفیت عملکرد کلی دستگاه با توجه به وضعیت این قطعه سنجیده می شود. کاهش سرما و بسیاری از ایرادهای کولر ناشی از خرابی کمپرسور یا موتور است. تلاش همکاران ما بر تعمیر کمپرسور کولر گازی تک الکتریک است. اما گاهی شدت خرابی این قطعه به اندازه ای است که هیچ راهی جز تعویض آن وجود ندارد.

تعمیر فن

یکی دیگر از قطعات مهم کولر گازی که نقش پررنگی در کیفیت عملکردی این دستگاه دارد، فن است. از کار افتادن فن در اثر عوامل مختلف، کارکرد کلی دستگاه را به شدت مختل می کند. وقتی موتور فن می سوزد، این قطعه از کار می افتد و حتی ممکن است کولر روشن نشود. یا این که ممکن است شما شاهد خاموش شدن کولر به صورت ناگهانی باشید. برای تعمیر فن در روند تعمیرات کولر گازی تک الکتریک، اول موتور این قطعه بررسی شده و تست می گردد و سپس، اقدام به ترمیم فن می گردد.

تعویض شیر برقی

 یکی از مراحل تعمیر کولر گازی تک الکتریک، تعویض شیر چهار طرفه یا شیر برقی است. البته این مرحله مختص کولرهایی است که حالت گرمایشی هم دارند. شیر چهارطرفه، مسئول تغییر حالت کولر از سرمایش به گرمایش است. نکته ای که وجود دارد این است که شیر معکوس کننده قابل ترمیم نیست و حتما باید تعویض شود. همکاران ما به شما این اطمینان را می دهند که برای تعویض شیر برقی کولر تک الکتریک، تنها از قطعه اورجینال استفاده کنند.

مشکلات رایج کولر گازی تک الکتریک

مشکلاتی مثل پرتاب باد گرم، کاهش سرما، خنک نکردن محیط، روشن نشدن، صدای ناهنجار و غیر عادی، نشت آب و گاز، آلودگی فیلترها، خاموش شدن در حین کار و مواردی از این دست، از جمله مشکلات رایج کولر گازی به شمار می روند. موارد ذکر شده جزء رایج ترین اختلالات عملکردی هستند که کاربران کولر گازی از بروز و تکرار آنها گلایه دارند. هریک از این موارد، به دلیل وجود مشکل در یکی از بخش های دستگاه ایجاد می شوند و تداوم آنها اصلا به صلاح نیست. 

از کار افتادن کمپرسور، خرابی اواپراتور، کار نکردن فن، سوختن موتور فن، از کار افتادن بردها، خرابی خازن ها، عدم عملکرد ترموستات، ضربه خوردن لوله ها یا انسداد آنها، نوسانات برق، پوسیدگی اتصالات و موارد مشابه، اصلی ترین دلایل بروز ایراد در چرخه کاری کولر گازی به شمار می روند. تیم تعمیرات کولر گازی تک الکتریک، پس از بررسی دقیق قطعات و عیب یابی کولر، اجزای آسیب دیده را ترمیم یا تعویض کرده و به این ترتیب، ایرادات دستگاه را برطرف می کنند.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.