جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر کولر گازی ال جی

کولر گازی ها از برندی که باشند، پس از مدتی دچار ایرادهایی می شوند و نیاز به سرویس و تعمیر دارند. در این مقاله به صورت اختصاصی، در مورد تعمیر کولر گازی ال جی و جزئیات آن با شما صحبت می کنیم. مشکلاتی مثل پرتاب باد گرم، کاهش سرما، خنک نکردن محیط، روشن نشدن، صدای ناهنجار و غیر عادی ، نشت آب و گاز ، خاموش شدن در حین کار و … تنها بخشی از ایرادهایی هستند که ممکن است در کولر گازی یا اسپلیت مشاهده کنید. هریک از این مشکلات، ناشی از خرابی یکی از قطعات داخلی هستند ریشه در عوامل دیگری دارند که باید به صورت تخصصی بررسی شوند. بنابراین تعمیرات کولر گازی ال جی و دیگر برندها اصلا کار ساده ای نیست و نیاز به مهارت و دانش فنی بسیار بالایی دارد. در ادامه این مقاله، ضمن بررسی برخی از رایج ترین مشکلات عملکردی کولر گازی، شما را با روند عیب یابی و تعمیرات این دستگاه آشنا می کنیم. نکات ارائه شده محدود به تعمیر کولر گازی های ال جی نبوده و در مورد محصولات دیگر برندها نیز کاربرد دارند.

خدمات تعمیر کولر گازی ال جی

اقداماتی همچون تعمیرات تخصصی انواع مدل های کولر ال جی اعم از اسپلیت، کولر ایستاده، پرتابل، دیواری و …، تعمیر قطعات داخلی و خارجی دستگاه، ترمیم ایرادهای عملکردی، رفع مشکل نشتی آب ، پاک سازی فیلترها، شارژ گاز، تعویض قطعات از رده خارج با نمونه های اورجینال، سرویس و پاکسازی قطعات، تعمیرات کولر در محل ، نصب و تراز کردن دستگاه ، تعمیر کمپرسور ، تعمیرات کندانسور، ترمیم فن ، تعمیر و تعویض برد ، بخشی از مهم ترین خدمات تعمیر کولر گازی ال جی هستند. لازم به ذکر است که تمامی خدمات ذکر شده با ضمانت نامه مرکز سخت افزار ایران همراه هستند و در صورت وجود هرگونه ایراد یا نقص احتمالی، امکان پیگیری در مدت زمان مشخص شده را دارند.

تعمیر کولر گازی ال جی

شارژ گاز کولر گازی ال جی

کولر گازی های ال جی هم مثل محصولات دیگر برندها از گاز فریون برای خنک کردن محیط استفاده می کنند. اگر حجم گاز به اندازه کافی نباشد، چرخه تبرید با مشکل مواجه شده و ممکن است محیط خنک نشود. در نتیجه باید کولر را شارژ کنید تا روند کار کولر به حالت عادی بازگردد. برای شارژ کولر گازی ال جی، بسته به مدل دستگاه، باید از روش ها و مواد مختلفی استفاده کرد. تیم تعمیرات کولر گازی lg پس از بررسی دستگاه و مدل آن، بسته به شرایط موجود، یکی از روش های رایج برای شارژ گاز را انتخاب و اجرا می کنند. پس از پایان فرایند شارژ گاز، بسیاری از مشکلات دستگاه از جمله باد گرم، خنک نکردن و … برطرف شده و روند کاری دستگاه به حالت عادی باز می گردد.

تعمیر و تعویض قطعات کولر گازی ال جی

تعمیر کمپرسور

کولر گازی قطعه ای به نام کمپرسور دارد که تعمیرکاران آن را قلب کولر می دانند. کمپرسورها در انواع پیستونی، روتاری یا دوار و اسکرول تولید شده اند. این قطعه با همه بخش های کولر در ارتباط است و اگر مشکلات آن طولانی شوند، قطعات سایر بخش ها را نیز تهدید می کند. یکی از اصلی ترین علائم از کار افتادن قطعه یا خرابی آن، این است که چند ثانیه پس از روشن کردن دستگاه، کولر خاموش می شود. اگر پس از روشن کردن دستگاه صدای فن بیرونی را می شنوید اما اثری از هیچ عملیاتی در کولر گازی مشاهده نمی کنید، احتمالا موتور دچار ایراد شده است. در این شرایط باید اقدام به تعمیر کمپرسور کولر گازی ال جی کنید تا مشکلات عملکردی دستگاه برطرف شوند.

تعمیر کندانسور

یکی دیگر از اقداماتی که ممکن است در طول فرایند تعمیر کولر گازی ال جی انجام شود، ترمیم کندانسور است. کندانسور یا تقطیر کننده، مجموعه ای از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک با طراحی خاص است که در بخش خارجی کولر قرار گرفته و گرمای گاز مبرد را جذب یا سرمای آن را دفع و به محیط منتقل می کند. تعمیر کندانسور کولر گازی به این ترتیب است که تکنسین این بخش را باز و اجزاء آن را بررسی می کند. سپس قطعات آسیب دیده ترمیم می شوند و مشکل کندانسور و اسپلیت هم برطرف می گردند. گاهی هم تکنسین تعمیر کولر گازی ال جی، کندانسور را با یک قطعه جدید جایگزین می کند.

تعمیر و تعویض فن

اگر فن کولر گازی درست عمل نکرده و یا از کار بیفتد، ممکن است کولر به طور کلی روشن نشود. همچنین احتمال خاموش شدن دستگاه به صورت ناگهانی هم وجود دارد. البته این مورد در صورتی صدق می کند که برد سالم باشد. خنک نکردن کولر یا مختل شدن فرایند پرتاب باد هم ممکن است ناشی از خرابی فن یا عملکرد ناقص این قطعه باشد. کارشناسان تعمیر کولر گازی ال جی برای برطرف کردن چنین مشکلاتی، فن را بررسی و در صورت نیاز، این قطعه را ترمیم یا تعویض می کنند.

عیب یابی کولر گازی ال جی

باد گرم کولر گازی

علت اصلی باد گرم کولر گازی، تمام یا کم شدن گاز فریون است. البته احتمالی خرابی برد پنل، کمپرسور و یا سوختن خازن ها هم در این شرایط وجود دارد. تیم تعمیرات کولر گازی ال جی پس از عیب یابی دستگاه و بررسی دقیق این قطعات، بخش های آسیب دیده را تعویض می کنند تا مشکل برطرف شود. البته این کار در صورتی انجام می شود که مشکل باد گرم کولر گازی با وجود شارژ کردن گاز همچنان تداوم داشته باشد.

خاموش شدن کولر

خاموش شدن کولر گازی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که کاربران با آن مواجه می شوند. برای عیب یابی کولر گازی ال جی در این شرایط، باید برد، ترموستات، کمپرسور و حتی فیلترها بررسی شوند. خرابی ترموستات و برد، عملکرد ناقص کمپرسور و یا آلودگی فیلترها، ممکن است باعث خاموش شدن این دستگاه به صورت ناگهانی شوند. بنابراین برای تعمیر کولر گازی ال جی که خود بخود خاموش می شود، باید برد، ترموستات و کمپرسور آن بررسی و ترمیم یا تعویض شوند.

روشن نشدن کولر گازی

روشن نشدن کولر گازی، مشکل چندان رایجی نیست اما برخی از کاربران بعضا با آن مواجه می شوند. آسیب دیدگی یا فرسودگی اتصالات، آلودگی فیلترها، از کار افتادن ترموستات، سیم کشی اشتباه، خرابی کمپرسور یا کندانسور، از کار افتادن برد، خرابی فن، از کار افتادن رله استارت و بروز حالت اورلود، دلایل اصلی بروز این مشکل هستند. برای تعمیر کولر گازی گرین در این حالت، باید تمامی بخش های ذکر شده بررسی، ترمیم و یا تعویض شوند. البته گاهی تنها تمیز کردن فیلترها کفایت می کند و نیازی به تعمیر قطعات نیست.

آبریزی کولر گازی

برای عیب یابی آبریزی کولر گازی ال جی یا هر برند دیگری، باید دلایل بروز این مشکل را شناسایی کنید. کمبود گاز، پر بودن سینی تخلیه، انسداد لوله ها، نصب نادرست لوله درین، شکستن سینی یا قاب ناودانی و مواردی از این دست، دلایل اصلی نشت آب از کولر گازی هستند. کارشناسان تعمیر کولر گازی ال جی ضمن ترمیم یا تعویض هریک از بخش های ذکر شده، مشکل آبریزی کولر را برطرف می کنند.

سوالات متداول تعمیر کولر گازی lg

هزینه تعمیر کولر گازی ال جی چقدر است؟

برای تخمین زدن هزینه تعمیرات کولر گازی ال جی باید به عواملی همچون نوع و شدت خرابی دستگاه توجه شود. بسته به این که کدام قطعات آسیب دیده باشند و چه اقداماتی برای تعمیر دستگاه نیاز باشد، هزینه ترمیم متفاوت است. همکاران ما پس از عیب یابی کولر و شناسایی بخش ها و قطعات آسیب دیده، به صورت حدودی هزینه تعمیرات را تخمین می زنند.

آیا خدمات تعمیر کولر گازی ال جی گارانتی دارند؟

تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات کولر گازی دارای ضمانت نامه معتبر مرکز سخت افزار ایران هستند. هریک از خدمات تعمیر کولر گازی ال جی، بر حسب مورد تعمیراتی، مدت زمان مشخصی گارانتی دارند. لذا کاربران می توانند مشکلات، شکایات یا انتقادات خود را در مدت زمان تعیین شده پیگیری کنند.

نحوه دریافت خدمات تعمیر کولر گازی ال جی در محل

برای دریافت سرویس در محل کولر گازی ال جی، باید با نمایندگی مجاز کولر گازی تماس گرفته و درخواست خود را ثبت کنید. پس از آن همکاران ما با شما تماس می گیرند و هماهنگی های لازم (اخذ آدرس و …) را انجام می دهند. سپس تیم تعمیرات به آدرس مورد نظر شما اعزام شده و ضمن عیب یابی کولر، اقدامات لازم را برای ترمیم این دستگاه انجام می دهند.

نحوه پیگیری شکایات در نمایندگی تعمیر کولر گازی ال جی چگونه است؟

همانطور که گفتیم، خدمات تعمیر کولر گازی ال جی دارای ضمانت نامه معتبر هستند. با استفاده از این گارانتی می توانید شکایات خود را پیگیری کنید. تیم پشتیبانی تا برطرف شدن مشکل کنارتان هستند و تلاش می کنند که رضایت شما عزیزان را جلب کنند.

5/5 (3 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.