جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر کمپرسور کولرگازی

تعمیر کمپرسور کولرگازی یک نمونه از سرویس های تعمیراتی در رابطه با کولرگازی است. کمپرسور بخش مهمی از کولر گازی است. کمپرسور یا همان موتور کولرگازی، اکسیژن رسان به باقی اجزای دستگاه است. این قطعه گاز را از اواپراتور می کشد و به کندانسور می دهد. وقتی گاز توسط کمپرسور فشرده می شود، به سرعت دمای آن کاهش می یابد و به مایع تبدیل می شود و سرما ایجاد می کند. تنها یک تعمیرکار و متخصص ماهر تعمیر کولر گازی است که می تواند این سرویس تعمیراتی را بدون نقص انجام دهد. توجه کنید که تعمیر کمپرسور کولرگازی باید تنها در شرایط اضطرار انجام شود، زیرا هزینه بالایی دارد.

تعمیر کمپرسور کولرگازی

عوامل خرابی کمپرسور کولر گازی

عوامل مختلفی بر عملکرد کمپرسور کولر گازی تاثیر گذاشته و منجر به خرابی این قطعه می شوند. اگر کمپرسور درست کار نکند، روند کاری کولر هم مختل شده و مشکلاتی در چرخه تبرید ایجاد می گردد. یکی از عوامل خرابی کمپرسور کولر گازی و اسپلیت، خرابی ترموستات کنترل دماست. خرابی خازن، از کار افتادن برد فرمان، کار نکردن سنسور و استهلاک خود کمپرسور به مرور زمان، دیگر دلایل خرابی این قطعه به شمار می روند. 

هریک از این موارد ممکن است منجر به خرابی کمپرسور شده و عملکرد این قطعه را مختل نماید. البته در صورت رسیدگی و ترمیم به موقع، می توان ایرادهای کمپرسور را برطرف کرد و مانع از خرابی کولر شد. بنابراین با تعمیر کمپرسور کولر گازی در زمان مناسب، از بروز مشکل و اختلال در عملکرد کولر جلوگیری کنید.

  • معیوب بودن فن کولر گازی
  • کم شدن مبرد
  • ولتاژ نامناسب
  • نامرغوب بودن یا مناسب
  • نبودن سیم های لاکی موتور
  • کثیف بودن کندانسور کولر
  • اشکال در سیم پیچ راه انداز یا کمکی

نشانه های خرابی کمپرسور کولر گازی

یکی از اصلی ترین علائم از کار افتادن کمپرسور کولر گازی یا خرابی آن، این است که چند ثانیه پس از روشن کردن دستگاه، کولر خاموش می شود. همچنین ممکن است فن بیرونی روشن شده و به درستی کار کند، اما خود کولر گازی روشن نشود. خنک نکردن کولر نیز از جمله مشکلاتی است که به محض مشاهده آن، باید اقدام به تعمیر کمپرسور کولر گازی خود نمایید. 

نکته ای که در مورد این قطعه وجود دارد این است که در بیشتر موارد قابل تعمیر نبوده و نیاز به تعویض و جایگزینی با یک قطعه جدید دارد. البته همکاران ما در نمایندگی تعمیرات کولر گازی تلاش می کنند که کمپرسور را ترمیم کنند. اما در صورت نیاز به تعویض این قطعه، حتما از نمونه اورجینال استفاده می کنند تا دستگاه به بهترین شکل کار کند.

تعمیر یا تعویض کمپرسور کولر گازی

تعمیر کمپرسور کولرگازی یا تعویض آن بستگی به شدت آسیبی دارد که این قطعه درگیر آن است. لذا ضروری است که قبل از هر اقدامی ابتدا از اختلال یا اختلالات موجود عیب یابی دقیقی انجام شود و با توجه به آن اقدامات لازم برای تعمیر کمپرسور کولرگازی انجام شود. همان طور که در قسمت قبلی نیز اشاره کردیم، تعمیر این قطعه بسیار هزینه بر است. 

لذا اگر امکان تعویض وجود داشته باشد، تعویض کمپرسور کولرگازی از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است. برای تعمیر یا تعویض کمپرسور کولرگازی لازم است اجزایی نظیر سیلندر، تیغه  ها، لوله های کمپرسور و … بررسی شوند، زیرا ممکن است نارسایی در یکی از این اجزا سبب عملکرد نامناسب کمپرسور کولر شده باشد. با این حال اگر ایراد به طور کلی به قطعه کمپرسور مربوط باشد، تنها با تعویض کمپرسور است که می توان کولر را به حالت عادی بازگرداند

بررسی عملکرد کمپرسور کولرگازی

برای تعمیر کمپرسور کولرگازی باید ساختار این قطعه و نحوه عملکرد آن را به خوبی بدانیم. اگر کمپرسور خراب باشد، مکش انجام نمی شود. وقتی مکش گاز کولرگازی انجام نشود، دستگاه، گازی برای وارد کردن ندارد و در نتیجه خنکی احساس نمی شود و هوای خنکی هم وارد محیط نمی شود. به طور کلی خنک بودن باد کولرگازی تنها با سالم بودن تمام قطعات آن امکان پذیر است. به همین دلیل است که برای تعمیر کولرگازی از جمله تعمیر کمپرسور کولرگازی، بررسی اجزا و قطعات داخلی بسیار مهم است.

نمایندگی رسمی تعمیرات کولرگازی

نمایندگی رسمی تعمیرات کولرگازی مرکزی معتبر و مجهز است که بهترین و با کیفیت ترین خدمات و سرویس ها را در حوزه تعمیر انواع کولر های گازی به کاربران ارائه می دهد. این نمایندگی دارای شعب متعدد در تهران و استان البرز است و به همه کاربران تهرانی و شهرستانی خدمات ارائه می دهد. در نمایندگی رسمی تعمیرات کولرگازی مهم نیست که دستگاه شما از کدام برند و کدام مدل است. 

با توجه به اینکه این نمایندگی شعب متعددی در تهران و استان البرز دارد، هر کاربر می تواند با توجه به محل سکونت خود از خدمات این نمایندگی استفاده کند. تمام سرویس ها و خدمات نمایندگی تعمیرات کولر همراه با ضمانت نامه های معتبر و کتبی است. توصیه میکنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر و جزئی تر تماس بگیرید.

4/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری