جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چرا پکیج انفجاری روشن می شود؟

حتما برایتان پیش آمده است که هنگام روشن کردن پکیج دیواری، از صدای انفجار مانند آن وحشت کنید. این حالت گاهی اتفاق می افتد و نگرانی هایی را برای کاربران ایجاد می کند. انفجاری روشن شدن پکیج، مشکلی نسبتا متداول است که دلایل مختلفی دارد.

البته یک بار بروز این اتفاق چندان نگران کننده نیست اما اگر برای هر بار روشن کردن پکیج با این وضعیت مواجه می شود، باید به فکر پیگیری جدی تر مسئله باشید. در ادامه توضیحات کامل تری را در مورد دلایل انفجاری روشن شدن پکیج به شما دوستان عزیز ارائه داده و راهکارهای عملی برای رفع این مشکل را نیز به شما آموزش می دهیم.

انفجاری روشن شدن پکیج

دلایل انفجاری روشن شدن پکیج

روشن شدن پکیج به صورت انفجاری مسئله ای است که باید به شکل حرفه ای بررسی شود. ممکن است مشکلاتی در دستگاه وجود داشته باشد که طولانی شدن آنها خطرآفرین باشد. البته این مشکل پکیج در بخاری و سماور و دیگر دستگاه های مشابه نیز بعضا اتفاق می افتد.

خرابی پرشر، فاصله نامناسب الکترود جرقه زن، خرابی دودکش، جمع شدن گاز در پکیج، انسداد سوراخ های مشعل، تنظیم نبودن شیر گاز و مواردی از این دست، مهم ترین دلایل روشن شدن پکیج هستند. پس از برطرف کردن هریک از این عوامل،  مشکل حل شده و پکیج دیواری شما به حالت عادی روشن می شود.

آیا پرشر هوا درست کار می کند؟

پرشور هوای با حساسیت بالا و پاسکال پایین موجب احتراق می شود و خرابی آن می تواند منجر به روشن شدن پکیج به حالت انفجاری شود. پس مطمئن شوید که این قطعه سالم است و در صورت نیاز، آن را ترمیم یا تعویض نمایید.  

فاصله الکترد جرقه زن درست است؟

اگر فاصله الکترد جرقه زن از سطح مشعل زیاد باشد فرآیند روشن شدن پکیج دیر اتفاق افتاده و پکیج به حالت انفجار روشن می شود. تکنسین تعمیرات پکیج در این شرایط، فاصله بین سطح مشعل و جرقه زن را به حد استاندارد یعنی 3.5 میلی متر می رساند.

آیا دودکش درست کار می کند؟

یکی از مهم ترین دلایل انفجاری روشن شدن پکیج، خرابی دودکش هاست. اگر دود به درستی از پکیج خارج نشود موجب کاهش هوای لازم برای احتراق می شود. در نتیجه قدرت مکش و دهش فن تغییر کرده و سیستم با صدای بلند و ترسناک روشن می شود. بنابراین ضمن بررسی دقیق دودکش و مسیر خروج دود، در صورت نیاز از دودکش های جدید و سالم استفاده کنید.

جرقه زن ایرادی ندارد؟

خرابی جرقه زن هم می تواند باعث روشن شدن پکیج دیواری به حالت انفجاری شود. خرابی ترانس جرقه زن، اکسید شدن الکترود جرقه زن و ضعیف شدن برق، مانع از عملکرد درست این قطعه می شوند. برای تعمیر پکیج دیواری و رفع مشکل روشن شدن جرقه ای آن، نیاز به تعویض این قطعه و یا تمیز کردن یون ها می باشد.

آیا شیر گاز تنظیم شده است؟

یکی دیگر از دلایل روشن شدن پکیج ، تنظیم نبودن شعله شیر گاز است. شیر گاز را بررسی و تنظیم کرده و در صورت نیاز، آن را تعویض نمایید.

مطمئن شوید که سوراخ های مشعل مسدود نیستند

گرد و خاک و آلودگی های محیطی، به مرور زمان سوراخ های مشعل پکیج را مسدود می کنند. این مسئله روی روند روشن شدن پکیج تاثیر گذاشته و ممکن است باعث ایجاد صدای انفجار در هنگام روشن شدن دستگاه شود. با استفاده از یک برس نرم، سطح مشعل را هر چند ماه یک بار تمیز کنید تا چنین مشکلاتی ایجاد نشوند.

چگونه مشکل روشن شدن پکیج به حالت انفجاری را حل کنیم؟

چگونه مشکل روشن شدن پکیج به حالت انفجاری را حل کنیم؟

برای رفع مشکل انفجاری روشن شدن پکیج، بهتر است جرقه زن را در زمان مناسب، سرویس و یا تعویض کنید. البته این کار را باید یک تعمیرکار با استفاده از ابزار مخصوص انجام دهد. همچنین با تعویض دودکش، می توان این مشکل را حل کرد. بهتر است همیشه به صورت منظم، مشعل را تمیز کرده و مطمئن شوید که سوراخ های آن مسدود نیستند.

سرویس پکیج به صورت مداوم هم می توان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل آورد. اگر تکنسین تعمیرات پکیج متوجه شود که ایراد از پرشر هواست، با تعمیر یا تعویض این قطعه مشکل را برطرف می کند. بهتر است در صورت مواجهه با مشکل روشن شدن پکیج به حالت انفجاری، با یک تعمیرکار مجرب و البته معتبر و با سابقه تماس بگیرید تا دستگاه را عیب یابی و ترمیم نماید.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.