جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش تعویض لاستیک درب یخچال

آموزش تعویض لاستیک درب یخچال از آموزش های کاربردی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی  است که توسط تیم تعمیرات یخچال در مرکز سخت افزار ایران تدوین شده است. واشر دور درب یخچال و فریزر نقش مهمی در کارکرد یخچال دارد و به راحتی بر روی کیفیت مواد موجود در درون یخچال و فریزر، مقدار مصرف برق یخچال و همچنین بر روی طول عمر یخچال تاثیر می گذارد. این آموزش به شما کمک می کند تا با پیچیدگی ها و حساسیت های تعویض لاستیک درب یخچال آشنا شوید و تنها در صورتی که می توانید از عهده صفر تا صد مراحل برآیید، وارد عمل شوید و این تعویض را انجام دهید.

یادآوری می کنیم که لاستیک درب یخچال همانند سایر اجزای این دستگاه بسیار با اهمیت است. اگر خراب باشد یا درست نصب و تعویض نشود، به سایر قسمت های یخچال آسیب وارد خواهد کرد. توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی یک بار با دقت مسیر آموزش تعویض لاستیک درب یخچال را با دقت بخوانید و اگر می دانید که می توانید از عهده تمام مراحل بر آیید وارد عمل شوید. در غیر این صورت حتما از یک مرکز معتبر تعمیرات یخچال کمک بخواهید.

لاستیک درب یخچال را چگونه تعویض کنیم؟

آموزش تعویض لاستیک درب یخچال به شما یاد می دهد که برای این تعویض از کجا و کدام قسمت شروع کنید و مرحله به مرحله پیش بروید تا لاستیک جدا شود و بعد لاستیک جدید را جایگزین کنید. با ریختن مواد غذایی بر روی قسمت های مختلف واشر یخچال یا تماس آن با مواد غذایی مختلف، تمیز کردن آن همیشه ضرورت دارد؛ زیرا در بلند مدت باعث ایجاد فساد و البته بوی ناخوشایند می شود؛ لذا یا باید با دقت و حساسیت این واشر را تمیز کنید یا در صورتی که واشر کارایی خود را از دست داده است، آن را تعویض کنید. در ادامه مراحل آموزش تعویض لاستیک درب یخچال را دنبال کنید.

ازکجا بفهیم که باید لاستیک دور یخچال را تعویض کنیم؟

در آموزش تعویض لاستیک درب یخچال اینگونه توضیح داده شده است که اگر در اطراف درب یخچال سرما احساس می کنید، به طوری که سرمای داخل یخچال به راحتی از آن خارج می شود، نشانه این است که لاستیک درب یخچال شما کارایی خود را از دست داده است و باید تعویض شود. اگر لاستیک دور درب مشکل پیدا کند به این معنی است که درجه حرارت در یخچال و فریزر نمی تواند افزایش پیدا کند. عدم تعویض واشر آسیب دیده علاوه بر افزایش هزینه برق در بلند مدت به اختلال در کار یخچال منتهی خواهد شد.

آموزش تعویض لاستیک درب یخچال

مراحل آموزش تعویض لاستیک درب یخچال

  1. یخچال را از منبع برق جدا کنید.
  2. هر واشر یا لاستیک یخچال توسط پیچ هایی به درب متصل شده است. با دست به آرامی قسمت رویی واشر را بالا بگیرید و کنار بزنید. این پیچ ها را شل کنید (بهتر است این کار را ضربدری انجام دهید)، ولی به هیچ وجه از جای خود بیرون نیاورید.
  3. در این مرحله از آموزش تعویض لاستیک درب یخچال، پس از اینکه تمامی پیچ ها را کمی باز و شل کردید، به آرامی و بدون صدمه به واشر پیچ ها را به همان حالت ضربدری خارج و در نهایت با دقت واشر را جدا کنید.
  4. اکنون زمان تعویض و جایگزینی واشر و لاستیک جدید است. در قسمتی که قرار است واشر یا لاستیک بر روی درب قرار گیرد و به درب متصل شود به صورت سراسری مقداری بسیار کم و یک لایه نازک گریس یا وازلین بزنید تا هم خاصیت عایقی بیشتری ایجاد کند و هم از ترک و خشک شدن آن در آینده جلوگیری کند.
  5. در این مرحله از آموزش تعویض لاستیک درب یخچال واشر یا لاستیک را مطابق جایگاهی که بر روی آن تعبیه شده است، در جای خود قرار داده و به آرامی و بدون فشار شروع به بستن پیچ ها کنید. به هیچ عنوان پیچ ها را بیش از حد محکم نکنید، زیرا در این صورت به واشر صدمه وارد می شود. بهتر است بستن پیچ ها را از گوشه شروع کنید.
  6. پس از اتمام کار درب یخچال را چندین را باز و بسته کنید تا از نصب درست لاستیک اطمینان حاصل کنید.

نمایندگی رسمی یخچال

نمایندگی رسمی یخچال یک مرکز جامع و کامل است که مسئولیت فروش، خدمات پس از فروش و تعمیرات انواع یخچال ها در برند های مختلف را بر عهده می گیرد. این نمایندگی به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. امکانات و تسهیلات این نمایندگی بسیار فراوان و گسترده است. هر طیفی از نیاز و سلیقه را دربر می گیرد. تمامی سرویس ها و خدماتی که توسط نمایندگی رسمی یخچال ارائه می شود همراه با تضمین ها معتبر و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

5/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری