جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

لامپ یخچال

یکی از قطعات موجود در یخچال‌ که امکان بروز خرابی و اختلال در آن وجود دارد، لامپ است. لامپ تعبیه شده در تمامی یخچال‌ها وظیفه‌ای جز فراهم کردن روشنایی لازم جهت مشاهده محتویات داخلی یخچال را ندارد. با کارکردی که لامپ یخچال دارد، ناگفته پیداست که خرابی آن، منجر به تاریکی فضای داخلی یخچال و عدم امکان مشاهده محتویات درونی آن می‌گردد. این موضوع به ویژه در شب‌ -به دلیل تاریکی دوچندان بسیار آزاردهنده خواهد بود.

خوشبختانه خرابی لامپ یخچال مسئله چندان بغرنجی نیست و با اندک دستکاری و مهارتی قابل رفع است. در این میان، تنها نکته مهم، در اختیار داشتن نمونه مشابه از لامپ و داشتن اندک اطلاعات در رابطه با شیوه تعویض و تعمیر لامپ یخچال است. در صورتی که تخصص این کار را نداشته باشید می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان تعمیر یخچال و مراکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی، درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس تعمیرات تخصصی یخچال و دریافت سرویس‌های مرتبط با تعویض و تعمیر لامپ یخچال را ثبت نمایید.

تعمیر لامپ یخچال

تعمیر لامپ یخچال

در روند تعمیر لامپ یخچال نیز، همچون سایر تعمیرات مرتبط با این دستگاه، مهم‌ترین مرحله، عیب‌یابی یخچال و تشخیص نوع اشکال پیش آمده است. به طور کلی مراحلی که در تعمیر لامپ یخچال طی می‌گردند عبارتند از: اطمینان از خرابی لامپ یخچال، بررسی خرابی سوکت لامپ یخچال، بررسی خرابی میکروسووییچ یخچال و بررسی چراغ یخساز یخچال.

پس از طی این مراحل در صورتی که خرابی لامپ یخچال محرز گردد، اقدامات لازم جهت تعویض و یا تعمیر لامپ یخچال آغاز می‌گردد. باید توجه داشت که خرابی لامپ یخچال می‌تواند به دلایل متعددی اتفاق بیفتد که در بخش‌های آتی به برخی از این دلایل اشاره خواهد شد.

هزینه تعمیر لامپ یخچال

قیمت تعمیر لامپ یخچال، بستگی به اقداماتی دارد که برای تعمیر این قطعه انجام می شود. معمولا برای تعمیر لامپ، باید سوکت آن را تعویض کرده و یا از سرپیچ و … استفاده کرد. این قطعات عموما گران نیستند و به همین دلیل می توان گفت که برای تعمیر لامپ یچخال، نیاز به پرداخت مبلغ بالایی نیست.

خرابی سوکت لامپ یخچال

بررسی سوکت لامپ یخچال، زمانی ضروری است که بررسی‌های اولیه نشان از سالم بودن لامپ داشته باشد. در صورت سالم بودن لامپ، بررسی کنید که آیا ترمینال‌ها دچار سوختگی و تغییر رنگ شده‌اند یا خیر. سوختگی ترمینال‌ها سبب جلوگیری از انتقال صحیح جریان برق می‌شود. همچنین ممکن است که برخورد لازم میان ترمینال‌ها و لامپ اتفاق نیفتد.

در صورت خرابی این بخش، توصیه می‌شود سرویس‌های مرتبط با تعمیر لامپ یخچال و ترمینال‌های آن -به دلیل سرو کار داشتن با برق- توسط تعمیرکاران و کارشناسان این حوزه انجام شود. در تعمیر ترمینال‌ها، پیش از هر چیز لازم است جریان برق دستگاه قطع گردد. سپس در صورت لزوم، ترمینال‌ها تمیز شوند و جاگیری‌ آنها تنظیم گردد. اگر سوکت دچار مشکل جدی‌تری بود بهتر است با یک سوکت جدید تعویض شود تا لامپ یخچال  مجدداً شروع به کار کند.

خرابی میکروسووییچ یخچال

یکی دیگر از دلایل خرابی و روشن نشدن لامپ یخچال، خرابی میکروسوییچ است. لامپ داخلی یخچال زمانی روشن می‌شود که میکروسویچ با باز شدن یخچال فعال شود. اگر این سویچ به درستی کار نکند، ممکن است چراغ اصلاً روشن نشود، یا اینکه کلاً روشن بماند. مکان قرارگیری سویچ در یخچال‌های مختلف متفاوت است اما این قطعه عموماً در قسمت بالای یخچال قرار دارد. در صورتی که قصد خارج کردن این سوییچ را دارید، به این مسئله دقت نمایید که سویچ عموماً به پلاستیک داخلی وصل شده است.

بنابراین در خارج کردن آن باید احتیاط کرد تا صدمه‌ای به پلاستیک وارد نشود. برای تست عملکرد سوییچ، سیم‌های متصل به میکروسویچ را جدا کنید و با استفاده از یک مولی‌متر، هر دو حالت باز و فشرده را امتحان کنید. در صورتی که میکروسویچ به درستی کار نکند باید آن را تعویض کرد تا لامپ یخچال  مجدداً شروع به کار کند. توصیه می‌شود خدمات مرتبط با این بخش و تعمیر لامپ یخچال را به کارشناسان این حوزه بسپارید.

چراغ یخساز یخچال

در صورتی که خرابی لامپ یخچال مربوط به بخش یخساز است در وهله نخست از سلامت لامپ این بخش مطمئن شوید. لامپ‌های یخساز توان مصرفی پایینی دارند و برای استفاده به عنوان چراغ شب طراحی نشده‌اند. از همین رو عملکرد طولانی مدت سبب سوختن آن‌ها و حتی صدمه به سوکت می‌شود.

برای تست لامپ یخچال  کافی است تا با یک مولتی‌متر کلید را تست کنید. البته احتمال خرابی لامپ یخچال یا سوکت هم وجود دارد و برای بررسی این‌ دو مورد، باید کنترل پنل خارج شود. توصیه می‌شود خدمات مرتبط با این بخش و تعمیر لامپ یخچال را نیز به کارشناسان این حوزه بسپارید.

تعویض لامپ یخچال

در بیشتر موارد، امکان تعمیر لامپ یخچال وجود نداشته و حتما باید این قطعه را تعویض کرد. تعویض لامپ یخچال معمولا کار سختی نیست و به سادگی می توان آن را انجام داد. اما بسیار مهم است که لامپ جدید، از کیفیت بالایی برخوردار باشد و به درستی نصب شود. در غیر این صورت به زودی می سوزد و حتی ممکن است موجب آسیب دیدگی سوکت و دیگر بخش ها شود.

هزینه تعویض لامپ یخچال

برای برآورد هزینه تعویض لامپ یخچال، باید از قیمت لامپ جدید مطلع شوید. لامپ یخچال در بیشتر موارد قیمت بالایی ندارد؛ اما ممکن است نمونه اورجینال این قطعه در برخی از مدل ها گران تر باشد. در این صورت نیاز به پرداخت مبلغ بیشتری برای تعویض لامپ خواهد بود.

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی ارائه‌دهنده تمامی خدمات مورد نیاز اعم از تعمیر، سرویس های دوره ای، بازیابی و … به کاربرانِ دستگاه های خانگی است. نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی به دلیل همکاری با تیمی از مجرب‌ترین کارشناسان این حوزه، توانسته است در صدر بیست مجموعه برتر ارائه دهنده خدمات قرار گیرد.

خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات لوازم خانگی محدود به دستگاهی خاص نیست و تمامی لوازم و تجهیزات مرتبط نظیر تعمیر تخصصی یخچال، لباسشویی، اسپیلت و … را پشتیبانی می نماید. در تعمیراتی که توسط کارشناسان نمایندگی تعمیر لوازم خانگی انجام می پذیرد، به دلیل پیاده سازی برخی سرویس های نهایی و گردگیری های قطعات، دستگاه عمر دوباره یافته و کیفیت نخستین خویش را باز می یابد.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.