جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش سیم کشی کولر گازی

در مورد سیم کشی کولر گازی چه می دانید؟ آیا می توانید این کار را به شکل درست و بی نقص انجام دهید؟ باید بدانیم که سیم کشی یکی از مهم ترین مراحل نصب کولر گازی است و درست انجام نشود، عملکرد دستگاه مختل می گردد. علاوه بر این، سیم کشی ناقص یا اشتباه می تواند باعث بروز اتصالی شده و حتی خطر آتش سوزی را نیز به دنبال دارد. در این مقاله ضمن آموزش سیم کشی کولر گازی، شما را با نکاتی در خصوص نحوه انجام این کار مطابق با استانداردهای موجود آشنا می کنیم. 

البته سیم کشی کولر یک کار تخصصی است و باید توسط تکنسین های مجرب حوزه تعمیرات کولر گازی انجام شود. لذا توصیه می کنیم اگر در این زمینه تجربه ندارید، سیم کشی و نصب اتصالات و کابل های کولر یا اسپلیت خود را به نصاب های حرفه ای محول کنید.

آموزش سیم کشی کولر گازی

فیلم آموزش سیم کشی کولر گازی

همانطور که اشاره کردیم، سیم کشی کولرگازی یک اقدام تخصصی است و کاربران عادی نمی توانند مراحل آن را به شکل درست انجام دهند. این کار باید بر اساس نقشه ای از پیش طراحی شده انجام شود و تمامی استانداردهای مورد نیاز در مراحل مختلف آن رعایت شوند. بروز هرگونه خطا در مراحل سیم کشی خطر آفرین بوده و ممکن است باعث ایجاد جرقه یا آتش سوزی شود. در فیلم آموزش سیم کشی کولر گازی ، مراحل مختلف سیم کشی را می بینید. 

در این ویدئو شما با نحوه اتصال سیم ها و کابل ها آشنا شده و دیاگرام سیم کشی کولر را مشاهده می کنید. توجه داشته باشید که دیدن کلیپ آموزش سیم کشی کولر، به هیچ عنوان برای انجام دادن این کار کافی نیست. چنانچه به تازگی کولر خریده اید می توانید برای سیم کشی و نصب درست و بی نقص آن با نمایندگی مجاز کولر گازی در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

ابزار مورد نیاز برای سیم کشی کولر گازی

مراحل سیم کشی کولر گازی باید با استفاده از ابزار و تجهیزات خاصی انجام شود. قبل از هر چیز نیاز به یک سیم لخت کن است تا کابل ها بدون خطر برای اتصال آماده شوند. وارنیش، وایر شو، نوار چسب و سر سیم زن، دیگر ابزاری هستند که استفاده از آن ها برای سیم کشی کولر و اسپلیت ضروری است. روال کار به این صورت است که سیم اول به عنوان بلندترین سیم به طول ۱۰۰ میلی متر در نظر گرفته می شود. 

سیم های بعدی باید حدود ۲۰ میلی متر کوتاه تر از سیم بالایی در نظر گرفته شوند. اما در کابل دوم، روند کار برعکس است. یعنی سیم اول به عنوان کوتاه ترین سیم به طول ۴۰ میلی متر و سیم های بعدی به اندازه ۲۰ میلی متر بلندتر از سیم بالایی در نظر گرفته می شوند. 

وارنیش و wire show پس از لخت کردن سیم ها مورد استفاده قرار می گیرند. باید وایرشو را روی قسمت سیم های پیچیده شده قرار دهیم تا کامل روی سیم های لخت را بگیرد. پس از حرارت دادن و سفت شدن وارنیش، نوار چسب را به صورت مجزا دور هر سیم و سپس دور تمام سیم ها می پیچیم تا اتصالی ایجاد نشود.

یکی از ایرادات سیستم الکتریکی، خرابی خازن کولر گازی است. زمانی که در حال بررسی و تعویض سیم کشی کولر هستید، باید به خازن ها و عملکرد صحیح آن ها توجه داشته باشید.

مراحل انجام سیم کشی کولر گازی

1- جدا کردن عایق ها با استفاده از سیم لخت کن

2- تنظیم طول سیم ها برای منظم شدن سیم کشی

3- جداسازی عایق هر یک از سیم ها به اندازه ۲۰ میلی متر

4- وارد کردن وایرشو وارنیش

5- پیچیدن سیم های لخت شده هر کابل به اندازه ۱۵ میلی متر

6- کشیدن وایرشو روی قسمت سیم های پیچیده شده کشیده (به طوری که کامل روی سیم های لخت را بگیرد)

7- فشرده کردن دو انتهای وایرشو با استفاده از سر سیم زن

8- کشیدن وارنیش روی وایرشو

9- حرارت دادن وارنیش تا سفت شدن کامل آن

10- پیچیدن نوار چسب دور سیم ها

مراحل انجام سیم کشی کولر گازی

نمایندگی تعمیر کولر گازی

فشار و حجم کاری که کولر گازی ها تحمل می کنند در کنار عوامل محیطی مثل آلودگی و … ، آن ها را مستعد آسیب پذیری هایی کرده که نیاز به بررسی و تعمیر تخصصی دارند. اگر مشاهده کردید کولر گازی شما ایراد دارد و درست کار نمی کند، باید در اولین فرصت با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید تا دستگاه را بررسی و ترمیم کند. با عیب یابی و تشخیص درست، می توان مشکلات کولر را به موقع برطرف کرد و از شدیدتر شدن آن ها و آسیب دیدگی سایر قطعات دستگاه جلوگیری کرد. 

نمایندگی تعمیرات کولر گازی برای ترمیم مدل های مختلف این دستگاه از برندهای مطرحی مثل ال جی، سامسونگ، پاناسونیک، توشیبا، شارپ، جنرال و … در خدمت شماست. کافی است با این مرکز تماس بگیرید تا تیم تعمیر کولر گازی به آدرس مورد نظر شما بیایند و کولر را به بهترین شکل ترمیم کنند.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.