جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر داکت اسپیلت

داکت اسپیلت جزء محبوب ترین سیستم های تهویه است که علاوه بر خنک کردن محیط، کارکرد گرمایشی هم دارد. داکت اسپلیت ها معمولا در سقف کاذب نصب شده و از طریق کانال کشی های مخصوصی که دارند، عملیات گرمایش یا سرمایش را انجام می دهند. اگر شما هم از این مدل تهویه برای گرم یا خنک کردن محل کار یا منزل خود استفاده می کنید، پیشنهاد می دهیم ادامه مطلب را در خصوص تعمیر داکت اسپلیت و نحوه اجرای مراحل آن دنبال کنید. ما ضمن بررسی بخشی از مشکلات مهم داکت اسپلیت ها و نحوه رفع آنها، شما را با جزئیاتی در مورد چگونگی تعمیر یا تعویض قطعات آسیب دیده داکت هم آشنا می کنیم.

خدمات تعمیر داکت اسپلیت

اقداماتی همچون شارژ گاز، تعمیر و تعویض کمپرسور، تعمیرات اواپراتور، سرویس دوره ای، تمیز کردن فیلترها، پاکسازی و رفع انسداد کویل ها، تست موتور فن بلوور و تعویض آن در صورت نیاز، تعمیر و تعویض ترموستات، تعمیر تخصصی برد، تعمیرات در محل و … بخشی از مهم ترین خدمات تعمیر داکت اسپلیت هستند. چنانچه از این دستگاه استفاده کرده و شاهد بروز مشکلاتی در روند کاری آن هستید، می توانید ضمن برقراری تماس با نمایندگی مجاز تعمیرات کولر گازی، این خدمات را در تخصصی ترین سطح دریافت کنید.

تعمیر داکت اسپیلت

تعویض ترموستات داکت اسپلیت

ترموستات از ترکیب دو کلمه Therm به معنی دما و Stat به معنی ثابت تشکیل شده است. این قطعه وظیفه ثابت نگه داشتن دما را بر عهده دارد  و در داکت اسپلیت، دمای واحدها و قسمت های مختلف را چک، کنترل و متعادل می کند. در واقع اگر دما از حد متعادل بیشتر یا کمتر شود، ترموستات با فرمان به داکت اسپیلت و روشن و خاموش کردن فن هوا ساز و کنترل شیر برقی، دمای محیط را کم یا زیاد می کند تا به درجه مورد نظر برسد. اگر این قطعه به هر دلیلی آسیب ببیند، عملیات متعادل سازی هوا به درستی انجام نشده و در نتیجه، روند کاری اسپلیت با مشکلات جدی مواجه می شود. در این شرایط تنها با تعویض ترموستات داکت اسپلیت می توان مشکل را برطرف کرد. به پایان رسیدن عمر مفید ترموستات، آسیب های فیزیکی مانند برخورد آب با قطعه و یا وارد شدن ضربه به آن، بروز مشکلات برقی و اتصالی در سیم ها و عواملی از این دست، تعویض ترموستات را به امری ضروری تبدیل می کنند. توجه داشته باشید که در صورت نیاز به تعویض ترموستات داکت اسپلیت، این کار را در یک تعمیرگاه معتبر انجام داده و دقت کنید که حتما از قطعه اورجینال در دستگاه استفاده شود.

شارژ گاز داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها بیشتر با گاز فریون کار می کنند و مثل دیگر مدل های اسپیلت و کولر گازی، هرچند وقت یک بار نیاز به شارژ گاز دارند. شارژ گاز داکت اسپلیت، اقدامی ضروری است که باید در اسرع وقت انجام شود. در غیر این صورت هم قدرت خنک کنندگی دستگاه کاهش پیدا می کند و هم امکان آسیب دیدگی قطعاتی همچون کمپرسور و … وجود دارد. هر موقع مخزن گاز خالی یا مقدار گاز کم باشد، باید گاز مورد نیاز به دستگاه تزریق شود تا عملکرد مناسب و بی نقصی داشته باشد. تیم تعمیرات داکت اسپلیت ضمن استفاده از مواد مرغوب و تجهیزات جدید، عملیات شارژ گاز را به شکل حرفه ای انجام می دهند تا بهترین استفاده را از این دستگاه داشته باشید.

تعمیرات داکت اسپلیت در محل

ساختار اسپلیت به ویژه مدل داکت به گونه ای است که جابجایی و انتقال آن به تعمیرگاه، عملا امکان پذیر نیست. به همین دلیل هم بهترین کار این است که تعمیرات این محصول در محل انجام شده و دستگاه جابجا نگردد. در صورت نیاز به خدمات تعمیر داکت اسپلیت در محل، با نمایندگی مجاز تعمیرات اسپلیت در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید. پس از انجام هماهنگی های لازم، تیم تعمیرات با به همراه داشتن تمامی ابزار و تجهیزات مورد نیاز به محل مورد نظر کاربر اعزام شده و ضمن بررسی دستگاه، اقدامات تعمیری لازم را انجام می دهند.

روشن نشدن داکت اسپلیت

در صورت روشن نشدن داکت اسپلیت، اول مطمئن شوید که پریز مربوطه برق دارد. به جز این مورد، عوامل دیگری همچون معیوب بودن سیم رابط، خرابی کلید اصلی، خرابی برد، ایرادهای کمپرسور و … نیز می توانند موجب روشن نشدن داکت اسپلیت شوند. پس از این که تکنسین دستگاه را عیب یابی کرد، بهترین روش را برای تعمیر داکت اسپلیت انتخاب و اجرا می کند. تعمیر و تعویض کابل های آسیب دیده، ترمیم برد اصلی، تعمیر یا تعویض کمپرسور، تعویض کلید خاموش و روشن کردن دستگاه و اقداماتی از این دست، در رفع مشکل روشن نشدن اسپلیت موثر هستند.

نمایندگی تعمیرات اسپلیت

مرکز مجاز تعمیرات اسپلیت، مجموعه ای تخصصی است که انواع سرویس های تعمیراتی این محصول را به کاربران ارائه می دهد. این مرکز دارای مجموعه ای پیشرفته از تجهیزات و ابزار آلات تعمیراتی است که به ارتقا سطح کیفی خدمات کمک شایانی کرده اند. تعمیرکاران فعال در این نمایندگی جزء مجرب ترین تکنسین های تعمیر انواع مدل های اسپلیت هستند و توانایی تشخیص و رفع کلیه مشکلات و معایب این محصول را دارا می باشند. به سبب موارد ذکر شده، شما کاربران عزیز می توانید اطمینان داشته باشید که دستگاه مورد نظرتان در این مرکز به تخصصی ترین شکل ممکن ترمیم خواهد شد. همکاران ما در راستای تحقق شعار مشتری مداری به عنوان هدف اصلی نمایندگی تعمیرات اسپلیت در مرکز سخت افزار ایران تلاش می کنند و بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه می نمایند.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.