جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی

تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی به صورت تخصصی در نمایندگی تعمیر لوازم خانگی انجام می شود. پمپ یکی از قطعات مهم این دستگاه است که در عملکرد آن تاثیر بسیاری دارد. در واقع در صورت بروز مشکل در این قطعه، فرایند تخلیه آب در لباسشویی با مشکل مواجه شده و به این ترتیب، مشکلات بسیاری برای کاربران به وجود می آید. ترمیم پمپ لباسشویی علاوه بر تخصص، نیاز به استفاده از دستگاه ها و ابزار آلات پیشرفته و مدرنی دارد که برخی از مراکز تعمیر از آنها بهره مند نیستند.

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در مرکز سخت افزار ایران، ضمن بهره مندی از جدید ترین دستگاه های روز دنیا، تعمیرات قطعه مورد بحث را در تخصصی ترین سطح انجام می دهد. در ادامه این مقاله، نکات کاربردی را در مورد پمپ تخلیه لباسشویی و روش های تعمیر این قطعه به شما عزیزان ارائه خواهیم نمود.

تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی

عمکلرد پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، پمپ تخلیه یکی از قطعات مهم ماشین لباسشویی است که آب آلوده حاصل از شستشوی لباس ها را تخلیه کرده و به این ترتیب به دستگاه کمک می کند که عملکرد بهتری داشته باشد. این قطعه دارای فیلترهایی است که بعضا در اثر رسوب آلودگی و یا اشیاء خارجی مسدود می شوند. به راحتی می توان تصور کرد که خرابی این قطعه می تواند منجر به بروز چه مشکلات و دردسر هایی برای کاربران شود. مشکلات پمپ تخلیه به گونه ای است که امکان تعمیر آن وجود نداشته و نیاز به تعویض این قطعه می باشد.

تعویض این قطعه مهم و حساس نیاز به مهارتی دارد که تنها تکنسین های مجرب تعمیرات ماشین لباسشویی دارای آن هستند. توجه به این نکته ضروری است که بروز و ماندگاری مشکل در پمپ تخلیه لباسشویی می تواند منجر به ایجاد معایب جدی حتی در سایر بخش های این دستگاه شود؛ لذا توصیه می کنیم در صورت مشاهده هرگونه اختلال در عملکرد این قطعه، با متخصصین ما در نمایندگی تعمیر لوازم خانگی تماس گرفته و اقدام به بررسی و تعمیر تخصصی قطعه مورد بحث در اولین فرصت نمایید.

انواع پمپ تخلیه لباسشویی

همانطور که در بخش های قبل اشاره شد، پمپ تخلیه یکی از قطعات مهم در ماشین لباسشویی است که آب حاصل از شستشو را به بیرون از دستگاه منتقل می کند. تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی از آن جهت اهمیت دارد که خرابی این قطعه، روند خروج آب از دستگاه را مختل کرده و مشکلاتی را در عملکرد ماشین ایجاد می کند.

انواع پمپ تخلیه لباسشویی شامل پمپ تخلیه ۳خار، پمپ تخلیه ۸ خار، پمپ تخلیه ۴ خار و پمپ تخلیه کنوودی می شوند. روش تعمیر تمامی این مدل ها یکسان است و تنها در برخی جزئیات، دارای تفاوت هایی می باشد. همچنین پمپ تخلیه ماشین های لباسشویی در ابعاد و وزن نیز متفاوت هستند.

نشانه های خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه لباسشویی در داخل این دستگاه قرار دارد و دسترسی به آن کار راحتی نیست. خرابی این قطعه با علائم و نشانه هایی همراه است که با شناخت آنها می توانید در زمان مناسب اقدام به ترمیم محصول خود نمایید. یکی از مهم ترین علائم خرابی این قطعه این است که صدای تخلیه آب شنیده نمی شود. یعنی علی رغم پایان فرایند شستشو، هیچ صدایی دال بر تخلیه آب از دستگاه به گوش نمی رسد.

همچنین ممکن است هنگام برنامه چرخش، صدای وزوزی شنیده شود در حالی که اثری از تخلیه آب مشاهده نمی شود. دیگر نشانه ای که بروز ایراد در پمپ تخلیه لباسشویی را هشدار می دهد، این است که آب دستگاه پس از پایان فرایند شستشو تخلیه نمی شود. آگاهی از این علائم به شما کمک می کند که مشکل پمپ تخلیه را به درستی تشخیص داده و در اسرع وقت برای تعمیر و تعویض آن دست به کار شوید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید در مورد «جمع شدن آب در ماشین لباسشویی» خاموش مطالعه کنید.

تعویض پمپ تخلیه لباسشویی

مراحل تعویض پمپ تخلیه لباسشویی

لازم به ذکر است که انجام مراحل ذکر شده نیاز به مهارت بالایی دارد و باید تنها توسط متخصصین مجرب در نمایندگی تعمیرات لباسشویی انجام گردد.

1-  جدا کردن سیم برق از پریز و اطمینان از قطع شدن کامل جریان برق

2- باز کردن بخش بالایی لباسشویی

3- جدا کردن جا پودری ماشین ظرفشویی

4- باز کردن پیچ های بالای لباسشویی و جدا کردن پنل دستگاه

5- باز کردن  درب دستگاه و لاستیک آن

6- باز کردن پیچ های جلویی لباسشویی و جدا کردن قاب

7- باز کردن درب محفظه پمپ تخلیه لباسشویی

8- بیرون آوردن پمپ تخلیه از محفظه اش

9- باز کردن پیچ های پمپ تخلیه و آزاد سازی پمپ

10- جدا کردن سیم های متصل شده به پمپ تخلیه

11- جدا کردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

12- جایگزین کردن پمپ تخلیه جدید به جای نمونه معیوب

13- وصل کردن مجدد سیم های پمپ تخلیه

14- بستن محفظه پمپ تخلیه

15- جای گذاری مجدد فیلتر پمپ تخلیه

16- محکم کردن فیلتر پمپ

17- انجام دادن تمامی مراحل قبلی به صورت معکوس

نمایندگی تعمیر لوازم خانگی

نمایندگی تعمیر لوازم خانگی ، عنوان مرکزی است که ضمن بهره مندی از امکانات پیشرفته، خدمات تخصصی را در حوزه ترمیم این محصولات به کاربران ارائه می دهد. کادر فنی فعال در این مرکز، تخصصی ترین دوره ها را در زمینه تعمیر لوازم خانگی گذرانده اند و دارای چندین سال تجربه مفید کاری در این حوزه می باشند. به همین دلیل است که وقتی کاربران با هرگونه مشکل در هریک از انواع مدل های لباسشویی، ظرفشویی، ماکروفر، یخچال، اسپلیت، کولر گازی و … خود از هر برندی مواجه می شوند، نمایندگی مورد بحث را به عنوان اولین گزینه برای ترمیم محصولشان در نظر می گیرند.

بررسی و تعمیر هریک از محصولات ذکر شده، در واحد مختص به همان محصول انجام شده و به این ترتیب، کاربران شاهد برطرف شدن مشکل دستگاه مورد نظر در اسرع وقت خواهند بود. گفتنی است محصولات برندهای مطرحی همچون ال جی، سونی، سامسونگ، پاناسونیک، شارپ، آریستون و … در نمایندگی تعمیر لوازم خانگی قابل بررسی و ترمیم می باشد.

4.7/5 (3 امتیاز)
اشتراک گذاری