جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

معرفی تلویزیون های 2024 سونی

سونی هر ساله در نمایشگاه CES از جدیدترین تلویزیون های خود رونمایی می کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی تلویزیون های 2024 سونی، بپردازیم و تکنولوژی های به کار رفته در آن ها را بررسی کنیم.

ابتدا با نحوه نامگذاری تلویزیون های سونی آشنا می شویم. سونی این مدل نامگذاری را در تمام جهان به یک صورت انجام می دهد و تفاوتی بین کشورها وجود ندارد. البته ممکن است یک سری از امکانات در برخی کشورها وجود نداشته باشد. در مدل های با پیشوند A از پنل OLED استفاده می شود و اگر با X شروع شود از LED استفاده می شود. سری های Z تلویزیون های با کیفیت 8K هستند. بعد از پیشوند یک عدد می آید که در سری خود هرچه بزرگ تر باشد امکانات بیشتر و تکنولوژی قوی تری دارد. درنهایت یک حرف انگلیسی دیگر می آید و نشان دهنده سال تولید آن است. حرف H سال 2020 ، حرف J سال 2021 ، حرف K سال 2022 ، حرف L سال 2023 را نشان می دهد.

معرفی تلویزیون های 2024 سونی

ویژگی های تلویزیون های سونی

شماری از تلویزیون‌های جدید سونی، به ناحیه‌های نوردهی پرتعدادتری مجهزند و غالبا روشنایی بیشتری نسبت‌به نسل قبل دارند. تلویزیون سونی مثل همیشه، در تلویزیون‌های ۲۰۲4 نیز تأکید ویژه‌ای روی فناوری‌های پردازش تصویر دارد. این شرکت می‌گوید پردازنده‌ی Cognitive Processor XR باعث می‌شود تلویزیون‌های سری Bravia XR خودشان را از رقبا متمایز کنند.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید: راه های تشخیص اصل بودن تلویزیون

تکنولوژی های صفحه نمایش

یکی از قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید تلویزیون‌های سونی، XR Clear Image است که با توجه به کیفیت اولیه‌ی فایل اصلی، تنظیمات تصویر را به‌طور خودکار تعیین می‌کند. اگر تصویر از نوع 4K باشد و از سرویس‌های استریم یا دیسک‌های بلوری UHD پخش شود، تلویزیون تغییر چندانی روی آن اعمال نمی‌کند. سونی می‌گوید الگوریتم‌هایش به حدی هوشمند هستند که وضوح 1080p را تشخیص می‌دهند، حتی در سناریوهایی که تلویزیون سیگنال 4K دریافت می‌کند. در این حالت، تلویزیون‌های جدید سونی بهبودهای نرم‌افزاری بیشتری روی تصویر اعمال می‌کنند. البته در فرآیند پردازش تصویر، جلوه‌هایی مثل Film Grain حفظ می‌شود.

سیستم عامل و نرم افزار

تمامی تلویزیون‌های ۲۰۲4 سری Bravia XR از سیستم‌عامل Google TV استفاده می‌کنند. در رابط کاربری این تلویزیون‌ها، محتوا در مرکز توجه قرار می‌گیرد. تلویزیون‌های سونی از قابلیت‌هایی مثل ایرپلی ۲ و هوم‌کیت و دستیار آمازون الکسا و سرویس‌های دیگری مثل گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کنند. سونی می‌گوید تلویزیون‌های ۲۰۲4 این شرکت همچون مدل‌های سال قبل سازگاری بسیار زیادی با کنسول پلی استیشن ۵ دارند. البته برخی از قابلیت‌های گیمینگ، در کنسول‌های ایکس باکس نیز قابل‌دسترس خواهند بود. بعد از ویژگی ها، به معرفی تلویزیون های 2024 سونی می پردازیم.

مدل A95L تلویزیون سونی

مدل A95L تلویزیون سونی

در حال حاضر این مدل از آخرین و به روزترین تکنولوژی ها استفاده می کند. در این مدل از پردازنده شناختی QD-OLED استفاده می شود. به لطف این پردازنده ما روشن ترین و وسیع ترین طیف رنگ ها را داریم. به علاوه رنگ مشکی در بهترین حالت خود قرار دارد. با وجود این پردازنده صداها را واقعی تر، با حجم بیشتر و دیالوگ ها را واضح تر خواهید شنید. در این مدل از پنل اولد استفاده می شود. این پنل در محیط های تاریک بهترین عملکرد را دارد و تصاویر با کیفیت بالا و زنده تری را نشان می دهد. رفرش ریت تصویر در این مدل 120 هرتز است و روشنایی 500 تا 1300 نیت را فراهم می کند. همه این موارد به شما برای داشتن بهترین کیفیت صدا و تصویر کمک می کند.

این مدل از سیستم عامل اندروید استفاده می کند. به دلیل اینکه اکثر برنامه های کاربردی برای اندروید توسعه یافته اند داشتن سیستم عامل اندروید مزیت به حساب می آید.این مدل در اندازه های مختلف موجود است و بعضی از امکانات زیر در آن ها متفاوت است:

  • 4 پورت HDMI و 2 پورت USB
  • مجهز به آخرین ورژن تلویزیون دیجیتال DVB-T2
  • بلوتوث نسخه 5.2
  • دارای بلندگوی 80 وات و 4.2 کاناله
  • تکنولوژی صدای Dolby vision
  • ریموت کنترل هشمند
  • اندروید نسخه 10 با منوی فارسی
  • بلوتوث ورژن5
  • آخرین تکنولوژی گیرنده دیجیتال DVB-T2

برای آشنایی با نحوه اتصال تلویزیون به اینترنت کلیک کنید.

مدل X95L تلویزیون های سونی

مدل X95L تلویزیون های سونی

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم سری X جزو تلویزیون های میان رده محسوب می شوند. در این بین مدل 95 کامل ترین امکانات را دارد. در سری X از پنل های LED استفاده می شود. مزیت های این پنل صفحه نمایش با کیفیت بهتر، روشنایی بیشتر و قیمت مناسب است. این نوع پنل ها در روشنایی بهترین عملکرد را دارند. اما در بعضی نقاط هاله بیشتری دیده می شود. مدل X95L از تکنولوژی های مختلفی برای نمایش بهترین تصویر استفاده می کند. به عنوان مثال از X-Wide Angle برای زاویه دید بیشتر، HDR برای کنتراست بالاتر و Motionflow XR برای حرکت روان در فیلم ها استفاده می شود. این مدل در اندازه های مختلف موجود است و بعضی از امکانات زیر در آن ها متفاوت است:

  • پردازنده Cognitive Processor XR
  • قابلیت ارتقای تصویر تا کیفیت 4K
  • 2 پورت HDMI و 2 پورت USB
  • تکنولوژی های HDR: Dolby vision , HDR10
  • دارای پنل ضد انعکاس نور
  • اندروید نسخه 10 با منوی فارسی
  • بلوتوث ورژن 5
  • آخرین تکنولوژی گیرنده دیجیتال DVB-T2

برای آشنایی با خدمات تعمیر تلویزیون مرکز سخت افزار ایران کلیک کنید.

مدل X90L تلویزیون سونی

مدل X90L تلویزیون سونی

X90L مدل پایین‌رده‌ از تلویزیون‌های 2024 سونی است که از پنل LED با پشتیبانی از نوردهی موضعی آرایه‌ی کامل (FALD) استفاده می‌کند و به‌عنوان محصولی غیرپرچمدار، عملکرد خوبی در نمایش تصاویر دارد. سونی امسال تلویزیون پایین‌رده‌ی خود را به‌جای حاشیه‌ی پلاستیکی به حاشیه‌ی آلومینیومی مجهز کرده است. بسته به مدلی که خریداری می‌کنید، X90L دارای حداکثر ۶۰ درصد ناحیه‌ی نوردهی محلی بیشتر و ۳۰ درصد روشنایی بیشتر است. مدل ۹۸ اینچ X90L بزرگ‌ترین تلویزیون ۲۰۲4 سونی محسوب می‌شود.

این مدل از تکنولوژی XR Contrast Booster برای یکنواختی نور در تمام قسمت های صفحه نمایش استفاده می کند. همچنین تکنولوژی XR Clear Image باعث کاهش نویز در فیلم ها می شود. این مدل در اندازه های مختلف موجود است و بعضی از امکانات زیر در آن ها متفاوت است:

  • 4 پورت HDMI و 2 پورت USB
  • رفرش ریت 120 هرتز
  • تکنولوژی های HDR: Dolby vision , HDR10
  • پردازش تصویر Cognitive Processor XR
  • دارای خروجی صدای 30 واتی
5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.