جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

روغن کاری کولر گازی چگونه انجام می شود؟

روغن کاری کولر گازی ، یه اقدام لازم و ضروریه که کیفیت کاری کولر و قطعات مختلفش رو به میزان قابل توجهی ارتقا میده. کولرهایی که چند سال از شروع به کارشون گذشته حتما باید روغن کاری بشن تا بهتر کار کنن. با این کار صداهای اضافه کولر هم از بین میرن و دستگاه با صدای کمتری کار میکنه.

 مساله دیگه اینه که کولرهای گازی معمولا در معرض گرد و خاک هستن و نفوذ آلودگی های محیطی به بخش های داخلی، عملکردشون رو مختل میکنه. اگه سرویس کولر گازی و روغن کاری به موقع انجام بشه، این آلودگی ها از بین میرن و روند کار خیلی بهتر میشه. در ادامه شما رو با نحوه روغن کاری کولر گازی و قطعات مختلفش آشنا میکنیم.

روغن کاری کولر گازی

نکات مهم روغن کاری کولر گازی

اگه میخواین کولرگازی شما به بهترین شکل کار کنه و سر و صدای آزار دهنده نداشته باشه، باید بخشهای مختلفش رو به صورت منظم روغن کاری کنین. این کار خیلی سخت نیست، اما نکاتی داره که باید رعایت کنین. اول این که حتما از روغن با کیفیت استفاده کنین. روغن های تقلبی که تو بازار هستن به هیچ عنوان کارایی لازم رو ندارن و حتی ممکنه به دستگاه آسیب بزنن. بهتره روغن رو از مراکز معتبر تهیه کنین تا مطمئن باشین که کیفیت لازم رو داره. نکته دیگه اینه که فرایند روغن کاری کولر گازی باید در زمان مناسبش انجام بشه.

 اگه این کارو دیر انجام بدین، قدرت خنک کنندگی کولرتون به شدت پایین میاد. حتی ممکنه کمپرسور و فن هم آسیب ببینن و خرج زیادی رو دستتون بذارن. برای روغن کاری هرکدوم از بخش های کولر گازی، باید دستگاه باز بشه. اگه قبلا این کارو نکردین و نمیدونین چطور باید کولر رو باز کرد، حتما از یه تعمیرکار مجرب بخواین کولرتون رو روغن کاری کنه. اگه در حین باز و بسته کردن کولر، قطعاتش آسیب ببینن باید هزینه زیادی صرف تعمیر این دستگاه کنین.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید: علت باد گرم کولر گازی

روغن کاری فن کولرگازی

دومین قطعه کولر گازی و اسپلیت که نیاز به روغن کاری داره، فن هست. اگه فن درست کار نکنه ممکنه باعث بشه که کولر مدام خاموش بشه یا کلا از کار بیفته. روغن کاری فن کولر گازی یه کار مهم و مفیده که با هدف برطرف شدن مشکلات این دستگاه انجام میشه.

 روغن کاری فن باعث میشه پره ها راحت تر کار کنن و عملکرد کولر بهتر بشه. پیشنهاد میدیم برای روغن کاری کولر گازی و فن این دستگاه یا سایر قطعاتش، از تکنسین های حرفه ای کمک بگیرین و خودتون این کارو انجام ندین.

روغن کاری کمپرسور کولر گازی

یکی از قطعات کولر گازی که هر چند وقت یبار باید روغن کاری بشه، کمپرسوره. تو مطالب مربوط به تعمیر کمپرسور کولر گازی هم گفتیم که این قطعه یجورایی قلب دستگاه محسوب میشه و خرابیش مشکلات زیادی رو در روند کاری دستگاه ایجاد میکنه. بنابراین برای این که مجبور نباشین هزینه تعمیر موتور کولر گازی رو پرداخت کنین، ضروریه که در زمان مشخص، کمپرسور رو روغن کاری کنین. به این ترتیب وقتی کولر روشنه، میزان ساییدگی موتور کاهش پیدا میکنه.

 در نتیجه روند کاری کولر خیلی بهتر میشه. البته باید خیلی احتیاط کنین که هیچ رطوبتی تو روغنی که استفاده میکنین وجود نداشته باشه. چون رطوبت باعث آلودگی این قطعه، اسیدی شدن، افزایش سائیدگی، زیاد شدن صدای کولر و خیلی مشکلات دیگه میشه. به شما دوستای عزیز این اطمینان رو میدیم که تیم تعمیرات کولرگازی، فرایند روغن کاری کمپرسور رو فقط با روغن با کیفیت انجام میدن.

چرا نمایندگی تعمیرات کولر گازی را انتخاب کنیم؟

مرکز مجاز تعمیرات کولر گازی، یه مجموعه تخصصیه که انواع سرویس های تعمیراتی این محصول رو به کاربرا ارائه میده. این مرکز دارای مجموعه ای پیشرفته از تجهیزات و ابزار آلات تعمیراتیه که به ارتقا سطح کیفی خدمات کمک کردن. تعمیرکارای فعال در نمایندگی تعمیر کولر گازی، جزء مجرب ترین تکنسین های تعمیر انواع مدل های کولرگازی و اسپلیت هستن و توانایی تشخیص و رفع کلیه مشکلات و معایب این محصول رو دارن.

 به خاطر موارد ذکر شده، شما کاربرای عزیز میتونین اطمینان داشته باشین که محصول مورد نظرتون در این مرکز به تخصصی ترین شکل ممکن ترمیم میشه. همکارای ما در راستای تحقق شعار مشتری مداری به عنوان هدف اصلی نمایندگی مجاز تعمیرات کولر گازی تلاش میکنن و بهترین خدمات رو به شما عزیزان ارائه میدن.

4.8/5 (29 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.