جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

راهنمای تعمیر کولر گازی تراست

آیا کولر گازی تراست شما اخیرا به خوبی محیط را خنک نمی کند؟ یا هنگام کار صداهای اضافه و غیر عادی دارد؟ در ادامه مقاله ضمن اطلاع از دلایل بروز این مشکلات، با نحوه تعمیر کولر گازی تراست و چگونگی عیب یابی این دستگاه آشنا می شوید. تمام ایرادهای که ذکر کردیم، ناشی از خرابی قطعاتی همچون برد، کمپرسور، کندانسور، فن و … و یا کاهش مقدار گاز فریون هستند. با عیب یابی درست و به موقع کولر، می توان قطعات آسیب دیده را برحسب نیاز ترمیم یا تعویض کرد. به این ترتیب ایرادهای دستگاه هم برطرف می شوند و قطعات دیگر هم در معرض خطر قرار نمی گیرند. راهنمای تعمیر کولر گازی تراست، ضمن ارائه نکاتی در مورد مشکلات این دستگاه، شما را با نحوه ترمیم و تعویض قطعات مختلف کولر گازی هم آشنا می کند.

تعمیر کولر گازی تراست

هزینه تعمیر کولر گازی تراست

 پرسنل نمایندگی تعمیرات کولر گازی در مرکز سخت افزار ایران به خوبی می دانند که هزینه تعمیر این دستگاه برای کاربران یک دغدغه مهم است. از این رو تلاش می کنند که منصفانه ترین تعرفه را تعیین کنند. همکاران ما پس از عیب یابی دستگاه و شناسایی قطعات آسیب دیده، با توجه به شدت خرابی آن قطعه و اقداماتی که برای ترمیم کولر انجام می شود، هزینه تعمیر کولر گازی تراست را تخمین می زنند. اگر مسئله چندان جدی نبوده و نیاز به استفاده از ابزار یا قطعه خاصی نباشد، هزینه تعمیر زیاد بالا نیست. در صورت نیاز به تعمیر قطعات، هزینه تعمیرات کولر تراست بر اساس میزان کار انجام شده و متریال و تجهیزات مورد استفاده تعیین می شود. گاهی نیاز به تعویض قطعاتی مثل کمپرسور، برد یا …. است که در این صورت باید قیمت قطعه جدید را نیز به هزینه نهایی اضافه کرد.

عیب یابی کولر گازی تراست

چرا کولر گازی تراست یخ می زند؟

یخ زدن کولر گازی مسئله ای نسبتا رایج است که دلیل اصلی آن، کاهش میزان گاز دستگاه می باشد. همچنین اگر کمپرسور یکسره کار کند، موجب انجماد بخش های مختلف کولر می شود. خرابی فن بلوور، انسداد فیلتر هوا و استفاده از کولر در هوای خنک هم دیگر دلایل یخ زدن کولر تراست و دیگر برندها محسوب می شوند. برای تعمیر کولر گازی تراست در این شرایط، باید حجم گاز بررسی شده و در صورت نیاز، عملیات شارژ گاز انجام شود. با تعمیر و تعویض برد فرمان و حسگر هم می توان مشکل کمپرسور را حل کرد تا به صورت یکسره کار نکند. تعمیر فن بلوور یا تعویض این قطعه هم منجر به رفع مشکل یخ زدن کولر گازی می شود.

خاموش شدن کولر تراست چه دلیلی دارد؟

اگر کولر گازی در حین کار خاموش می شود، باید عوامل متعددی از جمله نوسانات جریان برق، خرابی برد، فن، ترموستات و یا کمپرسور بررسی شوند. البته گاهی قطعات آسیب ندیده اند و تنها آلودگی فیلترها باعث خاموش شدن کولر می شوند. تیم تعمیرات کولر گازی تراست برای برطرف کردن این ایراد، اول قطعات ذکر شده را بررسی کرده و در صورت نیاز، آنها را ترمیم یا تعویض می کنند. گاهی هم با سرویس کولر تراست و تمیز کردن فیلترها، مشکل حل شده و دستگاه دیگر در حین کار خاموش نمی شود.

علت آبریزی کولر گازی تراست چیست؟

با مسدود شدن راه خروجی آب کولر گازی، دستگاه دچار آبریزی یا نشت آب کولر گازی می شود. در نتیجه آب کولر از پنل آن خارج شده و مشکلاتی را ایجاد می کند. تعمیر کولر گازی تراست با این ایراد، منوط به ترمیم یا رفع گرفتگی مسیرهای خروجی آب می باشد.

سرمای کولر تراست کم شده؛ علت آن چیست؟

کاهش گاز، آلودگی فیلترها و حتی خرابی قطعاتی همچون کمپرسور، موجب کاهش سرمای کولر گازی و اسپلیت می شوند. برای تعمیر کولر تراست یا هر برند دیگری در این شرایط، باید گاز اضافه به دستگاه تزریق کرد و یا فیلترها را شستشو داد.

نمایندگی تعمیر کولر گازی تراست چه خدماتی ارائه می دهد؟

برخی از خدمات تعمیر کولر گازی تراست عبارتند از عیب یابی دقیق و تخصصی دستگاه، تعمیر و تعویض کمپرسور آسیب دیده، تعمیرات فن و موتور فن، تعویض فن، تعویض خازن های آسیب دیده، تعمیر تخصصی برد، تعمیرات اواپراتور، ترمیم مدارهای معیوب، تعمیر و تعویض ترموستات، تعمیرات سنسورها، تعمیر تخصصی کندانسور، تعویض لوله ها و اتصالات آسیب دیده، تعمیر و تعویض فیوز حرارتی، سرویس در محل و شارژ گاز. برای دریافت هریک از این خدمات می توانید با نمایندگی مجاز تعمیرات کولر گازی در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

شارژ گاز کولر گازی تراست

وقتی می خواهید از اسپلیت یا کولر گازی برای اولین بار استفاده کنید و یا آن را پس از مدتی مجددا راه اندازی کنید، باید مخزن گاز را پر کنید. البته شارژ گاز کولر، گاهی یک اقدام تعمیراتی است و در جهت رفع برخی از مشکلات عملکردی این دستگاه انجام می شود. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که بسته به مدل دستگاه و نوع گاز مصرفی متفاوت هستند. معمولا برای شارژ گاز کولر گازی تراست و سایر برندها از روشهایی همچون شارژ گاز وزنی با استفاده از ترازو، شارژ به وسیله گیج مانیفولد و یا شارژ گاز به وسیله آمپرمتر استفاده می شود. پس از انتخاب روش مناسب، کولر خاموش شده و شیلنگ گیج مانیفولد به پمپ های فشار اسپلیت متصل می شود تا عملیات شارژ گاز به انجام برسد.

تعمیر و تعویض کمپرسور

کمپرسور به عنوان قلب کولرهای گازی و دیگر سیستم های تهویه ای، قطعه ای مکانیکی است که گاز را از اواپراتور مکش کرده و به سمت کندانسور هدایت می کند. خرابی این قطعه، چرخه تبرید را مختل کرده و مانع از خنک سازی محیط به صورت صحیح و بی نقص می گردد. در صورت خرابی این قطعه، می توان با تعمیر یا تعویض کمپرسور، روند کاری کولر را به حالت عادی بازگرداند. پس از بررسی کامل کمپرسور، کارشناسان تعمیر کولر گازی تراست تصمیم می گیرند که این قطعه را ترمیم کنند یا آن را با یک کمپرسور جدید جایگزین نمایند.

تعمیر کولر گازی

تعویض شیر برقی

شیر برقی یا شیر چهار طرفه، یکی از اجزای کولرهای دو کاره است که عملیات گرمایش با استفاده از آن انجام می شود. اگر این قطعه به هر دلیلی درست کار نکند، چرخه کار دستگاه در زمستان برعکس نشده و هوای گرم از کولر بیرون نمی آید. باید بدانید که معمولا تعمیر شیر برقی امکان پذیر نیست و نیاز به تعویض این قطعه است. پس از تعویض شیر برقی کولر گازی تراست و جایگذاری قطعه جدید و اورجینال، روند کاری کولر به حالت عادی برگشته و گرمادهی به خوبی انجام می شود.

تعمیرات برد الکتریکی

تعمیر برد هم یکی از خدمات نمایندگی تعمیر کولر گازی تراست محسوب می شود. برد یک قطعه الکتریکی است که با برق در ارتباط بوده و به همین دلیل هم ممکن است با مشکلات و ایراداتی مواجه گردد. اجزای این قطعه شامل ترانزیستور، خازن، مقاومت و … بر اثر نوسان برق می سوزند و روند کاری برد را مختل می سازند. اگر برد نسوخته باشد، برای تعمیر آن باید اجزاء نام برده شده تعویض شوند. اما در صورت سوختن برد، راهی به جز تعویض این قطعه وجود ندارد. اگر برد به موقع ترمیم یا تعویض نشود، فرمان های لازم به کمپرسور نمی رسد و ممکن است شاهد بروز وضعیتی به نام اورلود باشید.

تعمیرات کولر گازی تراست در محل

همانطور که می دانید بیشتر کولر گازی ها دارای دو بخش یا پنل داخلی و خارجی هستند. مشکلات این دستگاه معمولا ناشی از خرابی یا از کار افتادن همین دو پنل است و باز کردن و جابجایی آنها کار راحتی نیست. در راستای تحقق اهداف مشتری مداری، نمایندگی تعمیرات کولرگازی اقدام به راه اندازی سرویس در محل برای ترمیم کولرهای تراست نموده است. به موجب این سرویس، تیم تعمیراتی به منزل یا محل کار شما اعزام می شوند و هرگونه اقدام تعمیری لازم را برای رفع مشکلات این محصول انجام می دهند. تعمیر کولر گازی تراست در محل ، با در نظر گرفتن نیاز کاربران عزیز در این حوزه و با هدف ارتقا کیفیت خدمات رسانی راه اندازی شده و به شما این امکان را می دهد که بدون فوت وقت و با هزینه کمتر، کولر خود را ترمیم نمایید.

5/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.