جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر مین برد تلویزیون

تعمیر مین برد تلویزیون یکی از خدمات تعمیراتی است که توسط واحد تخصصی تعمیرات تلویزیون ارائه می شود. مین برد قطعه مهمی است که در کارکرد کلی تی وی تاثیر دارد و می تواند در اکثریت مشکلات و اختلالات دستگاه مقصر و مظنون باشد. وقتی چراغ استندبای تلویزیون روشن نمی شود، در کنار اینکه ممکن است برد پاور خراب و معیوب باشد، خرابی بخش سیستم کنترل دستگاه یا همان مین برد تلویزیون هم می تواند در این اختلال موثر باشد. آنچه در تعمیر مین برد تلویزیون مهم است، تشخیص صحیح و عیب یابی به موقع است. تنها در این صورت است که می توان مسیر تعمیر مین برد تلویزیون را به درستی انتخاب و اجرا کرد. در غیر این صورت باید منتظر ایرادات و اشکالات جدید باشید.

تعمیر مین برد تلویزیون

نشانه های خرابی برد اصلی تلویزیون

  • روشن و خاموش شدن تلویزیون
  • قطع شدن تصویر TV تلویزیون
  • ایجاد خطوط رنگی عمودی روی تصویر تلویزیون
  • قطع شدن بک لایت تی وی

اموزش شکستن قفل تلویزیون در این مقاله

نحوه تعمیر مین برد تلویزیون

برای اینکه بتوانیم تعمیر مین برد تلویزیون را به خوبی و با کیفیت انجام دهیم، باید شناخت دقیقی از این دستگاه داشته باشیم. مین برد قطعه مهم و حیاتی در تلویزیون است که بخش سیستم کنترل و پردازنده (CPU) در آن قرار دارد. بخش های دیگر مانند بخش تیونینگ و خروجی صدا یا حتی فیش های خروجی و ورودی دستگاه روی مین برد قرار دارند. ساختار SMD مین برد تلویزیون بسیار پیچیده است و نسبت به سایر قطعات داخلی این دستگاه ارزش بسیار بیشتری دارد.

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری و با استفاده بیشتر از آی سی ها، قطعات بخش صدا، فیش های ورودی و خروجی، بخش تیونینگ هم به برد اصلی تلویزیون اضافه شد، در حالی که در مدل های قدیمی تلویزیون، مین برد فقط شامل قطعات بخش سیستم کنترل و پردازنده اصلی دستگاه بوده است. واضح است که تعمیر مین برد تلویزیون با این همه پیچیدگی ها و حساسیتی که دارد، به ظرافت و دقت عمل بسیار زیادی نیازمند است. به همین دلیل یک بار دیگر تاکید و توصیه می کنیم که حتما از یک مرکز معتبر و مجهز برای این اجرای موفقیت آمیز این تعمیر کمک بگیرید.

عملکرد مین برد در تلویزیون

تعمیر مین برد تلویزیون بسیار مهم است، زیرا این قطعه سیستم کنترل تلویزیون را در دست دارد. کنترل و مدیریت بخش های مختلف دستگاه مانند کنترل و سوئیچ صدا و تصویر و همچنین ورودی و خروجی ها، دریافت فرمان از ریموت کنترل و کلیدهای دستگاه و موارد این چنینی بر عهده مین برد است. با ایجاد و انتقال ولتاژ استندبای از برد پاور، سیستم کنترل مین برد روشن می شود.

وقتی سیستم کنترل روشن می شود، چراغ قرمز رنگ تلویزیون روشن می شود که نشان دهنده آماده به کار بودن دستگاه است؛ با صدور فرمان پاور، بخش سیستم کنترل به برد پاور فرمان روشن شدن کامل را می دهد و سایر قسمت های دستگاه مانند بک لایت،  برد تی کان ، پردازنده اصلی و … کار خود را آغاز می کنند و دستگاه روشن می شود. با زدن دکمه پاور از روی کنترل دستگاه، چراغ قرمز رنگ معمولا به رنگ سبز، آبی یا بی رنگ در می آید. وقتی مین برد خراب باشد، کل این فرایند دچار ایراد و اختلال می شود.

نمایندگی تلویزیون

نمایندگی تلویزیون یکی از نمایندگی های معتبر و مجازی است که اختصاصا در حوزه تی وی فعالیت می کند. این نمایندگی با همکاری مرکز سخت افزار ایران خدمات و تسهیلات فراوانی را برای کاربران خود تدارک دیده است. در نمایندگی تلویزیون در بخش فروش و تعمیرات همه برند ها و همه مدل های تی وی تحت پوشش قرار می گیرد. این نمایندگی با استفاده از برنامه ریزی های دقیق و مدون مسیر ارائه خدمات را بسیار هموارکرده است. 

هیچ کاربری دیگر نباید نگران دریافت خدمات درباره تلویزیون باشد، زیرا نمایندگی تلویزیون با تلاش مستمر و طولانی خود اجازه نداده است تا هیچ گونه خلاء و نقطه ضعفی در این مسیر وجود داشته باشد. همه خدمات و سرویس هایی که در نمایندگی تلویزیون در بخش فروش و تعمیرات به کاربران ارائه می شود، همراه با ضمانت نامه های معتبر و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

4.6/5 (5 امتیاز)
اشتراک گذاری