جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیرات کولرگازی اینورتر

کولر گازی های اینورتر به دلیل مصرف برق کمتر، محبوبیت زیادی بین کاربران دارند. اگر شما از این مدل اسپلیت یا کولر گازی استفاده می کنید، مطالعه ادامه مطلب را در مورد تعمیرات کولر گازی اینورتر به شما پیشنهاد می دهیم. موتور کولر اینورتر، با سرعت متغیر کار می کند و همین مساله هم باعث کاهش مصرف برق این دستگاه ها شده است. قدرت خنک کنندگی بیشتر، سرعت گرمایش بیشتر و سرو صدای کمتر از دیگر مزایای اینورتر در مقایسه با کولر گازی های معمولی هستند. برای آشنای با روند تعمیر کولر گازی اینورتر و جزئیات آن، با مرکز تعمیرات لوازم خانگی همراه باشید.

خدمات تخصصی تعمیرات کولر گازی اینورتر

اقداماتی همچون تعمیر و تعویض کمپرسور، تعمیر و تعویض برد، تعمیر و تعویض فن، تعمیرات پنل های داخلی و خارجی، تعمیر مدارها، تعویض خازن های آسیب دیده، شارژ گاز، رفع ایرادات عملکردی و سرویس در محل، عمده خدماتی هستند که واحد تخصصی تعمیرات کولر گازی اینورتر به دارندگان این دستگاه ارائه می دهد. چنانچه مشکل یا ایرادی در روند کاری این دستگاه مشاهده کردید، با نمایندگی تعمیر کولر تماس گرفته و هریک از خدمات ذکر شده را در بالاترین سطح کیفی و تخصصی دریافت کنید.

تعمیرات کولرگازی اینورتر

تعمیر برد کولر گازی اینورتر

برد قطعه ای مهم در کولر گازی است که در مدل های اینورتر، اهمیت بیشتری هم دارد. پنل بیرونی این دستگاه، یک برد دارد که فرمان یا فرکانس خود را از طریق دو کابل F1 و F2 از برد داخلی دریافت می کند. در واقع تمام فرمان های فن بیرونی و کنترل کمپرسور، بر عهده همین برد است. برد همچنین دور یا فرکانس کمپرسور را تغییر داده و برق را از AC به DC تبدیل می کند؛ این اصلی ترین تفاوت بین اینورتر و کولرهای معمولی است. اگر برد به هر دلیلی از کار بیفتد، فرایندهای ذکر شده به درستی انجام نمی شوند و در نتیجه، روند کاری کولر به طور کلی مختل می گردد. معمولا تکنسین های تعمیرات کولر گازی اینورتر برای عیب یابی برد، به ارورهای کولر توجه می کنند. چنانچه کد خطای مربوط به این قطعه به نمایش دربیاید، تعمیر برد کولر گازی اینورتر در اولویت کاری همکاران ما قرار می گیرد.

شارژ گاز کولر گازی اینورتر

کولرهای اینورتر هم با گاز فریون کار می کنند و باید به صورت منظم شارژ شوند. وقتی می خواهید برای اولین بار و یا پس از مدتی از این دستگاه استفاده کنید، باید کمپرسور آن را شارژ کنید. کارشناسان تعمیر کولر گازی اینورتر برای شارژ گاز این دستگاه از روشهایی همچون شارژ گاز وزنی با استفاده از ترازو، شارژ به وسیله گیج مانوفیلد و شارژ گاز به وسیله آمپرمتر استفاده می کنند. تیم مجرب تعمیرات کولر گازی در محل، پس از انتخاب روش مناسب، کولر را خاموش و شیلنگ گیج مانیفولد را به پمپ های فشار متصل می کنند. وقتی پمپ فشار دمای متعادل را نشان دادند، شیلنگ شارژ گاز یا منبع تغذیه به کپسول گاز متصل شده و به این ترتیب، عملیات شارژ گاز کولر گازی اینورتر انجام می گردد.

تعمیرات کولر اینورتر در محل

تعمیرات کولر گازی اینورتر همچون سایر مدل های این دستگاه، در محل نصب آن انجام می شود. پس از تماس با نمایندگی مجاز تعمیر کولر گازی و ثبت درخواست سرویس در محل، مشاوران ما با شما تماس گرفته و اطلاعاتی همچون آدرس محل مورد نظر، نوع و مدل کولر و نیز ایرادهای عملکردی آن را از شما دریافت می کنند. سپس تیم تعمیر کولر گازی اینورتر در محل، در اولین فرصت به آدرس مورد نظر شما می آیند. کارشناسان ما پس از بررسی و عیب یابی دقیق کولر یا اسپلیت و بخش های مختلف آن، اقدامات لازم جهت رفع مشکلات کولر را در حضور شما انجام می دهند.

عیب یابی کولر گازی اینورتر

بهترین راه برای عیب یابی کولر گازی اینورتر، توجه به ارورهای دستگاه است. ارورهای کولر اینورتر بسته به برند دستگاه متفاوت هستند. اما همگی نشان می دهند که ایرادی در یکی از بخش های کولر ایجاد شده و مانع از کارکرد صحیح و بی نقص آن شده است. مثلا تکنسین برای این که بداند کد خطای نمایش داده شده مربوط به برد است یا قطعات دیگر، برق را قطع و تمام ﻛﺎﻧﻜﺘﻮﺭﻫﺎی ﺑﺮﺩ ﺑﻴﺮﻭنی ﻭ ﺑﺮﺩ ﺩﺍﺧلی ﺭﺍ جدا می کند. پس از چند دقیقه، مجددا کانکتورها را وصل و کولر را روشن می کند. اگر کد خطای مورد نظر باز هم به نمایش درآمد، یعنی نیاز به ترمیم یا تعویض برد است. به همین ترتیب، پس از بررسی ارورهای دیگر و قطعات مرتبط با آنها، عملیات تعمیر کولر گازی اینورتر متناسب با شدت و نوع آسیب دیدگی قطعات انجام می شود.

مرکز تعمیرات کولر گازی

تعمیر کولر گازی فرایندی پیوسته و مشخص است که با هدف برطرف شدن مشکلات این محصول انجام می شود. فشار و حجم کاری که کولر های گازی تحمل می کنند در کنار عوامل محیطی همچون آلودگی و … ، آنها را مستعد آسیب پذیری هایی کرده که نیاز به بررسی و تعمیر تخصصی دارند. اگر با مشکلاتی مثل گرم شدن باد دستگاه، کاهش سرما، خنک نکردن محیط، صداهای ناهنجار از پنل داخلی یا خارجی، نشتی آب و گاز و روشن نشدن و مواردی از این دست در کولر گازی خود مواجه شدید باید در اولین فرصت با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید. اگرچه هریک از این معایب تاثیرات بسیاری بر کارکرد کلی کولر و عمر کاری آن می گذارند، اما با عیب یابی و تشخیص درست، می توان کلیه مشکلات ذکر شده را برطرف کرده و از تشدید آنها ممانعت به عمل آورد. نمایندگی تعمیرات کولر گازی برای ترمیم مدل های مختلف این دستگاه از برندهای مختلف، در خدمت شما عزیزان است.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.