جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر کولر گازی پرتابل

اگر از کولرهای پرتابل یا قابل حمل استفاده می کنید، ادامه این مطلب برای شما مفید است. در این مقاله ضمن بررسی نکاتی در مورد تعمیر کولر گازی پرتابل، قطعات این مدل را معرفی کرده و مشکلات آن را ریشه یابی می کنیم. کولرگازی پرتابل، نوعی کولر یک تکه است که با یک لوله خرطومی پلاستیکی در قسمت پشتی، گرمای موتور را تخلیه می کند. تعمیرات کولر گازی پرتابل به دلیل ساختار ساده ای که دارد، در مقایسه با سایر مدل ها راحت تر است. اما با این وجود برای ترمیم این مدل هم نیاز به مهارت و تخصص می باشد. همراه ما باشید تا شما را با نحوه تعمیر کولر گازی قابل حمل و نکاتی در این رابطه آشنا کنیم.

تعمیر کولر گازی پرتابل

خدمات تعمیر کولر گازی پرتابل

شارژ گاز، ترمیم کندانسور، تعمیر کمپرسور، تعمیر تخصصی اواپراتور، تعمیر و تعویض برد الکتریکی، تعمیرات فن، تعویض خازن های آسیب دیده، سرویس دوره ای، شستشو و پاکسازی قطعات داخلی، تعمیر و تعویض لوله کاپیلاری و تعمیرات کولر در محل، بخشی از مهم ترین خدمات تعمیر کولرگازی پرتابل به شمار می روند. برای دریافت هریک از این سرویس ها کافی است با نمایندگی مجاز تعمیرات کولر گازی در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید. گفتنی است خدمات ذکر شده با ضمانت نامه معتبر همراه هستند و تا مدت زمان مشخصی، بسته به مورد تعمیراتی، قابلیت پیگیری دارند.

تعمیر فن کولر گازی پرتابل

اگر فن کولر گازی پرتابل بسوزد یا به هر دلیلی درست کار نکند، روند کاری دستگاه مختل شده و احتمال خاموش شدن آن نیز وجود دارد. حتی در بسیار از موارد، خاموش شدن ناگهانی کولر هم ناشی از خرابی یا سوختن فن است. به همین دلیل هم تعمیر فن کولر گازی پرتابل از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به شکل درست و اصولی انجام شود.

در بیشتر موارد فن قابل ترمیم است و با تعویض اجزاء این قطعه می توان آن را تعمیر کرد. اما گاهی شدت خرابی بالاست و امکان تعمیر این قطعه وجود ندارد. در این صورت تیم تعمیرات کولر گازی پرتابل ضمن تعویض فن با نمونه اورجینال، عملکرد کولر را به حالت اولیه باز می گردانند.

تعمیر کمپرسور کولر گازی پرتابل

کمپرسور در کولرهای پرتابل هم وظیفه متراکم کردن مبرد را بر عهده دارد. بیشتر کولر گازی های قابل حمل به کمپرسور روتاری مجهز هستند که قدرت عملکردی بالایی دارند. روتاری با مبرد های r22 و 410A شارژ می شود و برای تعمیر کمپرسور کولر گازی پرتابل یا تعویض آن، نیاز به انجام عملیات ازت شویی می باشد. همچنین حتما باید فیلتر درایر تعویض شود تا مجدد دچار خرابی نشود و هزینه دوباره روی دست کاربر نگذارد.

تعمیر کندانسور کولر گازی پرتابل

یکی دیگر از خدمات تعمیر کولر گازی پرتابل، ترمیم کندانسور است. گاز در کندانسور تقطیر شده و به مایع تبدیل می شود تا عملیات خنک سازی به نحو احسن انجام شود. معمولا هنگام نشتی کولر پرتابل، کندانسور را مورد بررسی قرار می دهند. برای تعمیر کندانسور کولر گازی پرتابل، بخشهای مختلف این قطعه ترمیم شده و یا در صورت نیاز، کندانسور به طور کلی تعویض می گردد.

تعمیر برد الکترونیکی کولر گازی پرتابل

برای تعمیر برد کولر گازی پرتابل، اجزاء این قطعه بررسی و ترمیم می شوند. معمولا برد قابل ترمیم است و می توان عملکرد آن را به حالت عادی بازگرداند. اما اگر برد سوخته باشد، تیم سرویس کولر گازی پرتابل آن را با یک برد الکتریکی جدید جایگزین می کنند تا مشکلات عملکردی کولر برطرف شوند.

شارژ گاز کولر گازی پرتابل

شارژ گاز کولر گازی پرتابل هم ممکن است یکی از مراحل تعمیر این دستگاه باشد. با توجه به کور بودن لوله کولر گازی پرتابل، برای شارژ گاز این دستگاه باید گاز به طور کامل از آن خارج شده و فرایند وکیوم به طور کامل انجام شود. به طور کلی شارژ گاز کولر پرتابل با کولر گازی معمولی مقداری متفاوت است و باید توسط تکنسین متخصصی در زمینه تعمیرات کولر گازی پرتابل انجام شود. هزینه این کار هم بسته به نوع و مقدار گاز و نیز اقدامات انجام شده متفاوت می باشد.

مشکلات رایج کولر گازی پرتابل

یکی از رایج ترین مشکلات کولر گازی پرتابل، کاهش سرمای این دستگاه است. کولرهای پرتابل به طور کلی سرمای کمتری در مقایسه با دیگر مدلها دارند. اما گاهی همین مقدار خنک کنندگی هم کاهش پیدا می کند و محیط به خوبی خنک نمی شود.

خاموش شدن در حین کار و روشن نشدن هم مساله دیگری است که کاربران کولرهای پرتابل بعضا از بروز آن شکایت دارند. کاهش شدت باد پرتابی، بوی نامطبوع، خرابی شلنگ و تخلیه نشدن آب، سر و صدای اضافه و مواردی از این  دست هم به عنوان دیگر مشکلات رایج کولر گازی پرتابل شناخته می شوند. برای تعمیر کولر گازی پرتابل در هریک از این موارد، باید اجزاء دستگاه بررسی شده و بر حسب نیاز، ترمیم یا تعویض گردند.

درباره کولرگازی پرتابل

کولر گازی پرتابل یا قابل حمل، یکی از بهترین محصولات برای خنکسازی محیط های کوچک محسوب می شوند که مزایای بسیاری در مقایسه با اسپلیت ها دارند. البته این مدل قدرت بالایی ندارد و تنها برای مکان هایی با مساحت کم مناسب هستند. نصب کولر پرتابل راحت است و به راحتی می توان آن را از نقطه ای به نقطه ای دیگر جابجا کرد. این مدل نیاز به لوله کشی و تخریب و سوراخ کاری ندارد و تنها یک مسیر خروجی برای آن کافی است. قابلیت سرمایش و گرمایشی در سیستم های پرتابل این امکان را به شما می دهد که در زمستان و تابستان از این محصول استفاده کنید. ویژگی مهم تر این است که تعمیر کولر گازی پرتابل به مراتب راحت تر از دیگر مدل هاست.

نمایندگی تعمیرات کولر گازی

نمایندگی تعمیرات کولرگازی در مرکز سخت افزار ایران، با این هدف راه اندازی شده که کاربران محترم بتوانند با کیفیت ترین سرویس ها را در زمینه ی ترمیم و تعویض بخش های مختلف این محصول دریافت نمایند. همکاران متخصص و مجرب ما در این مرکز، از ابزارآلاتی استفاده می کنند که از بین پیشرفته ترین نمونه های روز دنیا انتخاب شده اند. به همین دلیل نیز کاربران می توانند اطمینان داشته باشند که کولر مورد نظرشان به تخصصی ترین شکل ممکن ترمیم خواهد شد.

ما در تلاشیم که ضمن ارتقا سطح کیفی خدمات در حوزه های ذکر شده و جلب رضایت کاربران گرامی، این عزیزان را از مراجعه به چندین مرکز خدماتی بی نیاز ساخته و نیازهای آنها در کلیه ی زمینه های مرتبط با انواع کولر گازی و اسپلیت را به نحو احسن برطرف نماییم. گفتنی است نمایندگی تعمیرات کولر گازی ، خدمات خود را به صورت سرویس در محل نیز ارائه داده و موجبات راحتی هرچه بیشتر کاربران را فراهم نموده است.

5/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.