جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر کولر گازی

یکی دیگر از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در مرکز تعمیرات لوازم خانگی، تعمیر کولر گازی است که غالباً به صورت «سرویس در محل» انجام می پذیرد. تعمیرات کولر گازی در این مرکز توسط تیمی از خبره‌ترین و مجرب‌ترین کارشناسان و با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات و ابزار انجام می پذیرد.

سرویس های ارائه شده در مرکز تعمیرات کولر گازی منحصر به نوع خاصی از این دستگاه نیست و تمامی مدل‌های آن اعم از کولر گازی پنجره‌ای، کولر گازی اسپیلت، کولر گازی ایستاده و … را شامل می‌گردد. شما کاربران گرامی می توانید در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره‌های تخصصی در زمینه سرویس و تعمیرات کولر گازی از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در وب‌سایت با کارشناسان مرکز تعمیرات کولر گازی تماس بگیرید.

تعمیر کولر گازی در محل

نمایندگی تعمیرات کولر گازی

کولر گازی یکی از محصولات پر کاربردی است که خصوصا در فصل گرم سال به سرویس های زیادی نیاز دارد. می توانید با اطمینان کامل از واحد تعمیر کولر گازی کمک بگیرید و مشکلات دستگاه خود را برطرف کنید. پس اگر کولر گازی شما خوب خنک نمی کند یا دچار یخ زدگی شده است یا اینکه خود به خود خاموش می شود و … باید خیلی سریع به فکر تعمیر آن باشید.

نمایندگی تعمیر کولر گازی خدماتی نظیر تعمیر کندانسور کولر گازی، تعمیر فن کولر گازی، تعمیر اوپراتور کولر گازی، تعمیر و تعویض خازن کولر گازی، نصب و راه اندازی کولر گازی، بررسی اورلود کولر گازی و … را ارائه می دهد. مهم نیست که کولر گازی شما از کدام مدل و کدام برند است

نمایندگی تعمیرات کولر گازی

خدمات تعمیر کولرگازی در محل

خدمات تعمیر کولرگازی شامل کلیه سرویس هایی است که منجر به ترمیم و رفع مشکلات این دستگاه می شوند. کارشناسان مجرب تعمیرات تهویه های مطبوع در نمایندگی کولر مرکز سخت افزار ایران بر این خدمات نظارت داشته و با دانش فنی و تجربه خود، سطح کیفی تعمیرات را ارتقا بخشیده اند.

عمده خدمات تعمیر کولر گازی عبارتند از تعمیر و تعویض کمپرسور، تعمیر برد، تعمیر و تعویض موتور کولر، تعمیر و تعویض فن، تعمیرات پنل های داخلی و خارجی، تعمیر مدارها، تعویض خازن های آسیب دیده، شارژ گاز، رفع ایرادات عملکردی و تعمیرات کولر گازی در محل. البته شما کاربران عزیز برای نصب و راه اندازی کولر گازی خود از هریک از برندهای ال جی، سامسونگ، شارپ، پاناسونیک، دوو و … نیز می توانید از نمایندگی مجاز تعمیرات کولرگازی کمک بگیرید.

نصب کولر گازی

برای نصب کولر گازی به شکلی که بتوان روی عملکرد بی نقص آن در آینده حساب کرد، باید مراحل نصب پنل داخلی یا indoor، بررسی و نصب اتصالات الکتریکی، وصل کردن لوله ها و نصب پنل بیرونی یا outdoor به ترتیب انجام شوند. هریک از این مراحل، شامل اقدامات مهم و حساسی می شوند که اگر اشتباه انجام شوند، کارکرد کلی دستگاه به خطر خواهد افتاد.

اگر تا بحال تجربه انجام این کار را نداشته اید، توصیه می کنیم برای نصب کولر از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید. همکاران ما در نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی مرکز سخت افزار ایران، ضمن مراجعه به منزل شما، مراحل نصب را به شکلی کامل و بی نقص به انجام خواهند رساند. پس از نصب کولر گازی ، از تکنسین بخواهید دستگاه را تست کند؛ کارشناسان تعمیر کولرگازی معتقدند که این کار موجب تشخیص ایرادات احتمالی دستگاه و برطرف کردن آنها خواهد شد.

شارژ کولر گازی

برای شارژ کولر گازی روش های مختلفی وجود دارد. این نوع گاز مصرفی دستگاه است که مشخص می کند کدام روش برای شارژ کردن بهتر بوده و بیشترین بازدهی را خواهد داشت. کاهش سطح گاز یا تمام شدن آن، روند تبرید دستگاه را با اختلالات جدی مواجه خواهد کرد و به همین دلیل لازم است که فرایند شارژ کولرگازی در اسرع وقت انجام شود.

برای دستگاه هایی که از گاز وزنی استفاده می کنند، از ترازو استفاده می شود و شارژ به وسیله گیج مانوفیلد نیز یکی دیگر از روش های رایج برای انجام فرایند مورد بحث به شمار می رود. آمپرمتر هم دستگاهی است که شارژ کولر با آن انجام می شود و بسیاری از کارشناسان، استفاده از این دستگاه را به سایر روش ها ترجیح می دهند. البته انجام هریک از روش های ذکر شده نیاز به مهارت دارد و باید توسط کارشناسان زبده تعمیر کولر گازی انجام شود.

سرویس های دوره ای کولر گازی

سرویس و تعمیر کولر گازی در صورتی که توسط کارشناسان انجام پذیرد علاوه بر کاهش هزینه های جاری، بالاترین بهره‌وری را با خود به همراه خواهد داشت. سرویس این محصول به ویژه با شروع فصل گرما اهمیت ویژه می یابد زیرا گرمای این فصل برای بسیاری از هموطنان تنها با استفاده از کولر گازی قابل تحمل میگردد. اما توصیه های کارشناسان در باب تعمیرات کولر گازی چیست؟ در ابتدای فصل تابستان می‌بایست ابتدا کولرها را سرویس کرده و چنانچه نیازی به تعمیر داشته باشند آن‌ها را ترمیم و تعمیر نمود.

کارشناسان توصیه می‌کنند سرویس کولر گازی در محل به دست یک سرویس کار مجاز انجام شود تا از بروز خطرات احتمالی پیشگیری شود؛ اگر در جستجوی یک تعمیر کار متخصص در زمینه سرویس و تعمیرات کولر گازی هستید، می‌توانید با ما تماس بگیرید و از خدمات کارشناسان ما بهره‌مند گردید. کارشناسان ما به دلیل سال‌ها کار با این محصولات و تعمیر کولرهای گازی، قادر به رفع و بهسازی تمامی اشکالات موجود در این تجهیزات می‌باشند.

تعمیر کمپرسور کولرگازی

کمپرسور یکی از مهم ترین قطعات کولر گازی است که خرابی آن می تواند منشأ بروز مشکلات متعددی در دستگاه گردد. تعمیر کمپرسور کولر گازی در بیشتر موارد امکان پذیر نیست و باید این قطعه را با یک کمپرسور جدید تعویض کرد. برای این منظور، باید اول برق کمپرسور قطع شود و سپس، گاز تخلیه گردد. در مرحله بعدی، کندانسور باز شده و سر لوله کمپرسور جوشکاری و باز می گردد.

در نهایت، کمپرسور بیرون آمده و پس از تست، تعویض می گردد. باید بدانید که برای انجام هریک از مراحل مذکور، نیاز به مهارت بالایی در زمینه تعمیرات کولر گازی می باشد. توصیه می کنیم برای ممانعت از بروز هرگونه خطا در روند تعمیر یا تعویض کولر گازی، انجام این کار را به کارشناسان حوزه مورد بحث واگذار نمایید.

تعمیر کولر گازی

تست موتور فن کولر گازی

یکی از اقداماتی که در طول اجرای مراحل تعمیر کولر گازی انجام می شود، تست موتور فن کولر گازی است. پیش از هر چیز، باید اطمینان حاصل کنید که این قطعه واقعا ایراد دارد. اگر کولر گازی شما پرتاب باد کمی دارد، لزوما ایراد از موتور فن نیست و ممکن است پنل آلوده باشد. خازن سنج، دستگاهی است که در مرکز تعمیرات کولر ، برای تست سلامت خازن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اما برای تست موتور فن کولرگازی، نیاز به استفاده از اهم متر می باشد. اگر موتور فن بیش از حد داغ شود، بدین معنا است که این قطعه دچار ایراد شده و نیاز به ترمیم یا تعویض دارد. برای تعمیر فن کولر گازی یا تعویض این قطعه، می توانید روی مهارت و دانش فنی مثال زدنی کادر فنی مرکز سخت افزار ایران حساب کنید.

کندانسور یا تقطیر کننده، مجموعه ای از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک با طراحی خاص است که در بخش خارجی اسپلیت قرار گرفته است. این قطعه گرمای گاز مبرد را جذب یا سرمای آن را دفع و به محیط منتقل می کند. برای تعمیر کندانسور اسپلیت، باید این بخش باز شده و قطعات آن به خوبی بررسی شوند. ممکن است کارشناسان تعمیر اسپلیت تشخیص دهند که نیاز به تعویض کندانسور است. در این صورت این کار با استفاده از قطعه اورجینال و تجهیزات مورد نیاز انجام می شود.

تعمیر برد کولر گازی 

برد یک قطعه الکتریکی در کولر گازی اسپلیت است که با برق در ارتباط بوده و به همین دلیل هم ممکن است دچار مشکلات و ایرادهایی شود. گاهی در اثر نوسانات برق، اجزای این قطعه (چشمی، سنسور و ترانس) از کار می افتند و حتی ممکن است برد به صورت کامل بسوزد. در این شرایط برای تعمیر کولر گازی اسپلیت باید یا اجزاء برد تعویض شوند و یا خود برد با یک نمونه جدید جایگزین گردد. گاهی مشکلات جریان برق به حدی هستند که بلافاصله موجب سوختن برد و از کار افتادن آن می شوند. در این صورت هیچ راهی به جز تعویض برد اسپلیت وجود ندارد.

تعویض خازن کولر گازی

خازن ها به گونه ای طراحی شده اند که قابل تعمیر نیستند. این ویژگی منحصر به خازن کولر گازی نیست و خازن تمام دستگاه های الکتریکی در صورت خرابی، باید تعویض شود. تعویض این قطعه باید توسط افرادی انجام شود که دارای مهارت کافی در زمینه تعمیرات کولر گازی اسپلیت هستند. علامت c در خازن به معنی com  و دو علامت  s و R به معنی استارت و رانینگ هستند. تعمیرکار باید تمام این علائم و مفهوم آن ها را به خوبی بشناسد تا بتواند فرایند تعویض خازن کولر گازی اسپلیت را به صورت صحیح و بی نقص انجام دهد. اگر سیم اشتباهی به این نقاط وصل شود، امکان خرابی یا حتی سوختن قطعات دیگر کولر بسیار بالاست.

تعمیر انواع کولر گازی

نمایندگی تعمیرات کولر گازی در راستای سرویس دهی هرچه بهتر و کامل تر به مشتریان محترم، خدماتش را به یک مدل یا برند خاص معطوف نکرده است. این مرکز ضمن بهره گیری از دانش روز دنیا، تعمیر انواع کولر گازی را به صورت حرفه ای و تخصصی انجام می دهد. اگر از کولرهای ایستاده، پرتابل، دوکاره، پنجره ای، اینورتر و یا اسپلیت استفاده می کنید، می توانید برای دریافت خدمات ترمیمی آن با نمایندگی مجاز کولر گازی تماس بگیرید. کادر فنی نمایندگی تعمیر لوازم خانگی برای ارائه راهنمایی ها و خدمات تخصصی در خدمت شما خواهند بود.

تعمیر کولر گازی ایستاده

تعمیر کولرگازی ایستاده

کولرهای ایستاده برای استفاده در محیط های بزرگ طراحی شده اند و ساختار آنها کمی متفاوت است. البته این محصولات هم اغلب دارای دو پنل هستند که یکی داخل محیط و دیگری بیرون نصب می شود. اما تعمیر کولر گازی ایستاده نکاتی دارد که تنها تکنسین های با تجربه می توانند آنها را رعایت کنند.

کولرهای ایستاده ممکن است پس از مدتی، با مشکلاتی مثل خاموش شدن، روشن نشدن، بوی نامطبوع، کاهش شدت خنک کنندگی، لرزش بدنه و یا نشتی آب مواجه شوند. این مشکلات روند کاری کولر را مختل و این دستگاه را نیازمند تعمیر تخصصی می کنند. همکاران ما در نمایندگی مجاز تعمیرات کولر گازی، توانایی و مهارت ترمیم انواع کولرهای ایستاده و رفع مشکلات این دستگاه را دارند.

تعمیر کولرگازی پنجره ای

تعمیر کولر گازی پنجره ای به این ترتیب است که تکنسین اول دستگاه را با توجه به علائم و نشانه های موجود، عیب یابی می کند. چکه کردن کولر معمولا ناشی از این است که دستگاه از شیب درست و اصولی برخوردار نیست و آب تخلیه نمی شود. در صورت خاموش شدن دستگاه به صورت مداوم و متوالی باید ترموستات را ترمیم یا تعویض کرد. البته ترموستات در اغلب موارد قابل تعمیر نبوده و نیاز به تعویض آن می باشد.

کاهش قدرت خنک کنندگی کولر، ناشی از آلودگی فیلتر یا کاهش حجم گاز است. چنانچه پس از طی فرایند عیب یابی مشخص شود که فن آسیب دیده است، اقدام به تعمیر فن می شود. پس از پایان عملیات عیب یابی و شناسایی منشأ مشکلات موجود، تعمیر کولرگازی بر اساس نوع و شدت آسیب دیدگی این دستگاه و قطعات مختلف انجام می شود.

تعمیر کولر گازی اسپیلت

تعمیر کولرگازی اسپلیت

یکی دیگر از حوزه های فعالیت نمایندگی تعمیرات کولر گازی، تعمیر کولر گازی اسپلیت است. اسپلیت ها به دلیل زیبایی ظاهری و عملکرد بهتر، طرفداران زیادی دارند. تعمیرات این مدل تقریبا مشابه روند ترمیم کولر گازی های معمولی است و تفاوت چندانی ندارد.

تعمیر کولرگازی اسپلیت، فرایندی چند مرحله ای است که از عیب یابی تا ترمیم یا تعویض قطعات آسیب دیده را شامل می شود. تعمیر و تعویض کمپرسور، تعمیر برد، تعمیر و تعویض فن، تعمیرات پنل های داخلی و خارجی، تعمیر مدارها، تعویض خازن های آسیب دیده، شارژ، رفع ایرادات عملکردی و … برخی از اقداماتی هستند که برای تعمیر اسپلیت انجام می شوند.

تعمیر کولرگازی پرتابل

کولر گازی پرتابل یکی از پر طرفدار ترین مدل های این محصول به شمار می رود. دلیل محبوبیت این مدل، این است که کولرهای پرتابل به راحتی جابجا می شوند و فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. این مدل، تنها از یک بخش ساخته شده و لوله تخلیه آب نیز به قسمت پشتی آن متصل می شود. ساختار این دستگاه موجب شده که تعمیر کولر گازی پرتابل کار چندان سخت و پیچیده ای نباشد.

اگرچه ایرادهای عملکردی و مشکلات این دستگاه به راحتی قابل برطرف کردن هستند، اما برای اطمینان از ترمیم بی نقص دستگاه، باید حتما از کارشناسان حوزه تعمیر کولر گازی کمک بگیرید. به این ترتیب، می توانید مواردی مثل نشتی آب، کاهش سرما، مختل شدن سیکل سرمایشی، گرم شدن باد،  صداهای غیر عادی و … کولر گازی پرتابل خود را به شکل حرفه ای برطرف نمایید.

آموزش تعمیرات کولر گازی

آشنایی کاربران با روش ها و مراحل تعمیر کولر گازی ، به آنها کمک می کند که بتوانند مشکلات این دستگاه را راحت تر برطرف کنند. اگرچه تعمیر کولر فرایند پیچیده ای است و نیاز به مهارت خاص خود دارد، اما با آموزش و کسب اطلاعات، می توان تا حدی در این زمینه موفق شد. ویدئوی آموزش تعمیرات کولر گازی که توسط تیم کارشناسی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی ارائه شده است، حاوی نکات کاربردی در خصوص این فرایند می باشد.

ما در این فیلم، مراحل تعمیر انواع کولر گازی را شرح داده و نکات تکمیلی را نیز ضمیمه کرده ایم. در واقع شما با تماشای این کلیپ، اطلاعات جامعی را در خصوص مشکلات کولر و روش های برطرف کردن آنها کسب خواهید کرد. همچنین تعمیر اجزا و قطعاتی همچون: برد، کمپرسور، سنسورها، کندانسور، موتور، فن و … و نیز روش های تعویض هریک از این قطعات، در کلیپ آموزش تعمیرات کولر گازی به تفصیل بیان خواهد شد.

تعمیرات تخصصی کولر گازی و عیب یابی آن

  • رفع اشکال روشن نشدن فن با وجود کار کردن کمپرسور در مرکز تعمیر کولر (خرابی خازن راه انداز موتور فن)
  • روشن نشدن فن با وجود کار کردن (معیوب بودن موتور فن)
  • کار کردن کمپرسور و فن هر دو و کم بودن خنک کنندگی کولر (تنظیم نبودن ترموستات)
  • کار کردن کمپرسور و فن هر دو و کم بودن خنک کنندگی کولر (نیم‌سوز شدن موتور فن)
  • رفع اشکال کار کردن کمپرسور و فن هر دو و کم بودن خنک کنندگی کولر در مرکز تعمیرات کولر (کثیفی فیلتر خروجی هوا)
  • کار کردن کمپرسور و فن هر دو و کم بودن خنک کنندگی کولر مسیر (مسدود بودن ورودی هوا)
  • کار کردن کمپرسور و فن هر دو و کم بودن خنک کنندگی کولر (خرابی یاتاقان های محور فن)
  • برق داشتن بدنه کولر (وجود اشکال در کمپرسور و یا فن، خازن ها و یا سیم های رابط)
  • سرمای بیش از حد کولر و اتومات نشدن کولر
  • قطع شدن فیوز مخصوص کولر و یا فیوز برق منزل با قرار دادن کلید قدرت کولر بر حالت ON
  • اتصالی کوتاه با روشن کردن موتور فن و یا کمپرسور در کولر
  • روشن نشدن کولرگازی (احتمالاً دستگاه برق ندارد و یا دوشاخه یا سیم رابط کولر معیوب است)
  • روشن نشدن کولرگازی (خراب بودن کلید اصلی)
  • روشن نشدن کولرگازی (قطع بودن سیم‌های رابط کولر گازی)
  • رفع اشکال روشن شدن فن و کار نکردن کمپرسور در مرکز تعمیرات کولر گازی ( قطع بودن فاز یا نول اصلی کمپرسور)
  • روشن شدن فن و کار نکردن کمپرسور (خراب بودن ترموستات)
  • روشن شدن فن و کار نکردن کمپرسور (قطعی مکرر اورلود)
  • رفع اشکال روشن شدن فن و کار نکردن کمپرسور در مرکز تعمیر ات کولر گازی (خرابی کمپرسور)
  • روشن شدن فن و کار نکردن کمپرسور (خرابی خازن راه انداز کمپرسور)
  • روشن نشدن فن با وجود کار کردن کمپرسور (قطع‌بودن فاز یا نول اصلی فن)
  • روشن نشدن فن با وجود کار کردن کمپرسور(خرابی کلید فن)
  • رفع مشکل گرم بودن باد خروجی کولر در مرکز تعمیرات کولر گازی
  • داغ شدن موتور یا کمپرسور کولرگازی

عیب یابی کولر گازی اسپلیت

خنک نکردن اسپلیت

بسیاری از کاربران کولر گازی و اسپلیت ممکن است با مشکل خنک نکردن این دستگاه مواجه شوند. در این شرایط باید اول مطمئن شوید که گاز کافی در کولر وجود دارد. انسداد فیلتر و خرابی ترموستات هم دیگر مواردی هستند که در این شرایط بررسی می شوند. توجه داشته باشید مسدود شدن فیلتر، ممکن است باعث توقف کویل اواپراتور و بروز مشکلات جدی تر در ورند کاری کولر شود. این در حالی است که تنها با سرویس اسپلیت و تمیز کردن فیلترها می توان ضمن رفع مشکل خنک کردن اسپلیت، از بروز ایرادهای دیگر هم جلوگیری کرد. توصیه می کنیم برای عیب یابی و تعمیر کولر گازی اسپلیت که محیط را خنک نمی کند، حتما از تکنسین های مجرب این حوزه کمک بگیرید.

خاموش شدن ناگهانی اسپلیت

خاموش شدن کولر گازی و اسپلیت به صورت ناگهانی و در حین کار، دلایل مختلفی دارد. کثیف بودن فیلترها، خرابی برد، خرابی ترموستات و ایرادات کمپرسور، همه ممکن است باعث خاموش شدن اسپلیت شوند. تیم تعمیرات کولر گازی اسپلیت اول بررسی می کنند که ایراد از کدام قطعه است. سپس با ترمیم یا تعویض اجزای آسیب دیده و یا تمیز کردن و شستشوی فیلترها مشکل را برطرف می کنند.

آبریزی اسپلیت

اگر دیدید اسپلیت شما دچار آبریزی شده است، قبل از هر کاری آن را خاموش و از برق جدا کنید. در این حالت ممکن است مسیر تخلیه آب (میعانات) مسدود شده باشد. در این صورت باید اول گرفتگی میسر را باز کنید. زنگ زدگی تشت تخلیه هم مسئله دیگری است که می تواند موجب آبریزی اسپیلت و نشتی آب از این دستگاه شود. شکستن پمپ هم جزء دلایل نشتی آب از کولر و اسپلیت محسوب می شود. تعمیرات اسپلیت در این شرایط خیلی سخت نیست و با برطرف کردن مشکلاتی که ذکر کردیم، نشتی آب هم از بین می رود.

آبریزی اسپلیت

خاموش نشدن اسپیلت

یکی از مشکلات رایج اسپلیت، خاموش نشدن دستگاه است. اسپلیتی که پس از رسیدن به دمای تنظیم شده خاموش نمی شود، احتمالا دچار ایرادی در ترموستات شده است. کارشناسان تعمیرات کولر گازی اسپلیت، پس از بررسی ترموستات و تعمیر یا تعویض این قطعه، مشکل خاموش نشدن دستگاه را برطرف می کنند. اگر مشخص شد که ترموستات ایرادی ندارد، موارد دیگری همچون گیر کردن فن و کوتاه بودن کابل ترموستات هم باید بررسی شوند.

فروش کولر گازی

فروش کولر گازی یکی دیگر از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در مرکز تخصصی کولر گازی است که در کنار سرویس های مرتبط با تعمیرات کولرگازی، با همکاری تیمی از زبده ترین کارشناسان و مشاوران این حوزه انجام می پذیرد. در حالی که همه‌جا صحبت از خدمات پس از فروش است مدیریت فروش کولر گازی خود را ملزم به ارائه «خدمات پیش از فروش» نیز ساخته‌ است.

اما خدمات پیش از فروش به چه معناست؟ خدمات پیش از فروش دربردارنده تمامی اطلاعاتی است که ممکن است خریدار پیش از اقدام به خرید به آن‌ها نیاز داشته باشد. شما می‌توانید با حضور در مرکز تخصصی کولر گازی علاه بر دریافت خدمات مرتبط با تعمیرات کولر گازی، تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را درباره هریک از کولرهای گازی موجود در بازار از کارشناسان فروش کسب نمایید.

4.8/5 (20 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.